בנקים בישראל – רשימת בנקים

בנקים בישראל - רשימת בנקיםבראשו של כל התהליך הבנקאי עומד בראש ובראשונה בנק ישראל. בנק ישראל הוא הבנק המרכזי של ישראל ובראשו נגיד בנק ישראל.

בין התפקידים המרכזיים המוטלים על בנק ישראל נכללים שמירה על יציבות מחירים – דבר הנאכף דרך קביעת שערי הריבית, פיקוח על הבנקים הפועלים בישראל וניהול יתרות מטבע החוץ הלאומיות.

במסגרת בנק ישראל פועלת יחידת הפיקוח על הבנקים שבאחריותה הפיקוח על המערכת הבנקאית בישראל. בין תפקידיה נמנים:בנק

  • פיקוח על יציבות תאגידים בנקאיים והגנה על כספי לקוחות הבנקים.
  • שמירה על התנהלות תקינה של התאגידים הבנקאיים.
  • שמירה על התנהלות הגונה ותקינה ביחסים העיסקיים בין הבנקים לבין לקוחותיהם.

בנק ישראל הוא גם הגוף שממונה על הנפקת מטבעות ושטרות בארץ ורק לו זכות זו. בנוסף, בנק ישראל מפרסם כתב עת בשם "סוגיות בבנקאות" וסדרה בשם "ניירות לדיון"  בהם סוקרים מחקרים בתחום הבנקאות וכן מפרסם אחת לחצי שנה סקירות אשר מנתחות את ההתרחשויות במערכת הבנקאית בישראל.

בכל מדינה בעולם קיים בנק מרכזי בדומה לבנק ישראל בעל תפקידים דומים, תחתיו נמצאים שאר סוגי הבנקים:

בנקים מסחריים-  בנקים מסחריים עוסקים בדרך כלל במגוון שירותי הבנקאות ובעיקר בפקדונות והלוואות ללקוחותיו. בבנקים מסחריים מתנהלים חשבונות עובר ושב במטבע מקומי ובמט"ח, באמצעות הבנק מקבלים הלקוחות אמצעי תשלום שונים כמו צ'קים וכרטיסי אשראי וברוב הבנקים ניתן לקבל שירותי ניהול השקעות ומסחר בשוק ההון.

בנק השקעות- משרת את קהל החברות, מייעץ בנושאים שונים, מסייע בגיוס הון ומנפיק עבורן ניירות ערך.

בנקים למשכנתאות- בנק למשכנתאות הוא בנק אשר במסגרת רשיונו מותר לו להציע משכנתאות ללקוחותיו, הבנק נותן הלוואות לטווח ארוך כנגד שיעבוד נכסי נדל"ן.

בנוסף, במדינות רבות פועלים בנקים לפיתוח וסיוע בעלי תפקידים שונים וכן בנקים אסלאמיים אשר מבוססים על חוקי הבנקאות והשריעה האיסלאמיים.

לרשימת כל המאמרים בנושא בנקים לחצו כאן

רשימת כל הבנקים Link בנק HSBCבנק אגודבנק אוצר החיילבנק דיסקונטבנק הפועליםבנק יהבבנק יורוטריידבנק ירושליםבנק ישראלבנק לאומיבנק מזרחי טפחותבנק מסדבנק מרכנתילהבנק הבינלאומייובנקסיטי בנקבנק פועלי אגודת ישראלבנק דקסיהבנק ערבי ישראלי  התחל

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915