איתור כספים בקופות גמל

איתור כספים בקופות גמל אם תהית מדי פעם האם הורייך חסכו בעבר כספים בקופת גמל או ביטוח כלשהו או האם יש מצב שכספים שנחסכו עבורך שוכבים בחשבון של אחד הגופים הפיננסיים – התהיות היו מוצדקות!

מסתבר שישנם מיליארדי שקלים "אבודים" בחשבונות של חברות הביטוח והגופים הפיננסיים הפועלים בענף הגמל, הפנסיה והחיסכון לטווח בינוני ארוך, כספים ששייכים לאנשים ושהחברות לא טורחות ליידע אותן לגבי הימצאותם. איתור כספים בקופות גמל או בקרנות הפנסיה וההשתלמות הוא נושא מהותי וחשוב.

הסיבה שקיים נושא כזה של איתור כספים בקופות גמל ומכשירי חיסכון אחרים היא או שאלו חסכונות שהסתיימו (ביטוחי חיים, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וכן הלאה) ואף אחד לא דרש אותם מסיבה כזו או אחרת. או שבמקרים רבים, במהלך יישום רפורמת בכר למכירת הקופות והקרנות מהבנקים לחברות ביטוח ויזמים אחרים, חלק מהכספים נבלעו בחשבונות החברות הרוכשות ולא הועבר דיווח לבעלים החוקיים לגבי הימצאות הכסף. הערכות רשמיות מדברות על 10-15 מיליארד ש"ח שלא שוחררו / נדרשו וששייכים לציבור.

מדוע צריך לאתר את הכספים?

ניתן לשאול שאלה הגיונית מדוע בכלל אדם / לקוח צריך לבצע פעולה יזומה של איתור כספים בקופות גמל או כל חיסכון אחר ולא חברת הביטוח או הגוף הפיננסי

קורס פורקס

מאתרים אותו ומודיעים לו על קיום הכסף – שאלה לגיטימית במציאות מורכבת ובעייתית במשק הישראלי. הכספים "האבודים" הללו הפכו לכאלו מסיבות שונות כגון שכחה, חוסר ידיעה, אובדן הכספים במערכת המחשוב של החברות ועוד.

למרות התקנות של הפיקוח על הביטוח והחיסכון שבמשרד האוצר – תקנות שמחייבות את החברות לאתר את הכספים ואת בעליהם – זה לא תמיד מתבצע. גם בגלל אינטרס של החברות להשאיר את הכסף אצלן ולקוות שאף אחד לא ידרוש אותם וגם כי יש מקרים שאיתור הכספים / לקוחות בעייתי מאוד מסיבות שונות שיכולות להיות טכנולוגיות או בירוקרטיות

איתור כספים בקופות ובבנקים – לחצו לברור

עבור מי זה רלבנטי

היקף הכספים שמדובר בהם משמעותו שיש סבירות גבוהה שבכל בית אב בישראל יש כספים המגיעים לו מסיבות או גורמים כאלו ואחרים. מי שעבורו בדיקת איתור כספים בקופות גמל היא רלבנטית הם:

•    יורשים / מוטבים של הורים שנפטרו ואולי חסכו כסף.
•    צאצאים של אנשים שנפטרו עוד בהיותם שכירים – כי אולי הופרשו עבורם כספים.
•    אנשים שעבדו בכמה מקומות עבודה לאורך השנים וייתכן שהופרשו עבורם כספים לחיסכון.
•    אנשים ששינו כתובת ולא קיבלו דו"חות תקופתיים מגופי החיסכון.
•    עובדים בהווה או בעבר במקומות עבודה עם הסכמים קיבוציים.
•    אנשים שהפסיקו את הקשר מול סוכן ביטוח ישן שלהם.

איך התהליך עובד?ניכיון שיקים בבנק

אפשר לנסות לאתר כספים רלבנטיים באופן עצמאי דרך יצירת קשר עם חברת הביטוח או הגוף הפיננסי הרלבנטיים. אך רוב האנשים לא יודעים במקרים רבים איפה להתחיל לחפש וגם אם יש קצה חוט של חברה ספציפית או אפילו תכנית חיסכון מסוימת, התנהלות מול החברות היא מתישה, קשה, מבלבלת ולעיתים מייאשת עד כדי ויתור על החיפוש. לכן יש תהליך איתור כספים בקופות גמל או אמצעי חיסכון אחרים שהוא פשוט ויעיל יותר – איתור באמצעות גורם בדיקה מקצועי, חיצוני ובלתי תלוי.

תחילת התהליך של איתור כספים בקופות גמל הוא הענקת ייפוי כוח לחברת איתור הכספים לקבלת מידע מהגופים השונים הרלבנטיים לעניין. פירוט כל הפוליסות והקרנות הידועות ללקוח המבקש לאתר כספים שלו או של מוטביו. על פי רוב, כאשר הלקוח שמבקש לעבור תהליך מקצועי של איתור כספים בקופות גמל יודע את שם קופת הגמל / קרן הפנסיה / קרן ההשתלמות / פוליסה אז חברת האיתור לא גובה שכר טרחה או עמלות על איתור הכספים. אם לא ידועים הפרטים הללו וחברת האיתור ממש צריכה לבדוק באופן דקדקני ולא מתפשר מול חברות הביטוח וגופי החיסכון אז נגבה שכר טרחה שמוגדר אחוז מסוים מהסכום שנמצא.

בשיטה כזו לחברת איתור כספים בקופות גמל וחסכונות שונים יש אינטרס מובהק לאתר את כל הכספים המגיעים ללקוח, וזאת כאשר על הלקוח עצמו אין סיכון ואין עלות לבדיקה עצמה אם לא נמצא דבר.

לאיתור הכספים מקופות הגמל שלכם לחצו כאן

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915