הרחבות לפוליסת ביטוח מקיף לרכב

הרחבות לפוליסת ביטוח מקיף לרכבביטוח מקיף מכסה נזקים לרכב ולרכוש הזולת כתוצאה משימוש ברכב פרטי. זהו ביטוח המיועד לשימוש פרטי בלבד, לנהג בכל גיל ולהגנה מקיפה במקרה של תאונה.

הביטוח הוא רשות ומבחינת החוק לא חובה לרכוש אותו. מנגד, ביטוח צד ג' מתאים לרכב פרטי ומכסה נזקים לרכב ולרכוש הזולת בלבד, כתוצאה משימוש ברכב. זו פוליסה המתאימה עבור רכב ישן שאינו מכוסה בביטוח מקיף ולכל רכב ששוויו אינו מצדיק ביטוח כזה.

ביטוח מקיף וביטוח צד ג' יכולים למנוע הוצאות רבות עבור המבוטח. אלו שני סוגי ביטוחים זולים יותר מביטוח החובה ולכן כדאי מאוד להשתמש בהם. יחד עם זאת, חשוב להכיר את ההבדלים בין חברות הביטוח ולהבין כי אל כל פוליסת ביטוח מקיף או צד ג' ניתן להוסיף כיסויים. בחלק מהרכבים ומהמקרים כיסויים אלו משדרגים את הפוליסה במחיר משתלם.

תוספות בביטוח רכב מקיף

בפוליסת ביטוח רכב מקיף ניתן וכדאי להוסיף שירותי דרך וגרירה. המשמעות של השירות היא גרירה למוסך או לכל מקום ללא השתתפות עצמית של כל רכב שאינו כשיר לנסיעה עקב תקלה או תאונה. מלבד החיסכון הכספי, זהו מרכיב המונע הרבה עוגמת נפש מבחינת המבוטח. עוד כדאי לברר לגבי תוספת ביטוח שמשות כנגד שבר.

התוספת הזו רלוונטית במקרה של שבר לשמשה ומאפשרת החלפה לשמשה חדשה ללא תשלום השתתפות עצמית.ניתן וכדאי להוסיף אל פוליסת ביטוח רכב מקיף כיסוי רכב חלופי למקרה תאונה, גניבה או אובדן מוחלט. רכב חליפי עוזר לחזור לשגרה ומתאים למצבים בהם לא ניתן להשתמש ברכב לאחר תאונה.הרכב החליפי מסופק עבור המבוטח למספר ימים על פי המופיע בכיסוי.

מעבר לכך, אפשר להוסיף חבילה הכוללת את לקיחת הרכב לטסט או לתיקון במוסך, שירותי החלפת גלגל, שטיפת רכב בבית המבוטח, שירותי הכוונה של 24 שעות ביממה במענה אישי ואנושי ועוד. כל השירותים הללו ניתנים במסגרת מרכיב מיוחד בפוליסת הביטוח המקיף ואינם מופיעים בסעיפי החוק.

כיסויים נוספים אחרים שמומלץ להזכיר עבור ביטוח רכב מקיף הם נספח ירידת ערך, הגנה משפטית, אביזרי נכה, סיכוני מהומות, פרעות או שביתות והרחבת גבול האחריות כלפי צד שלישי עד סך מסוים הנקבע בפוליסה.

תוספות בביטוח רכב צד ג'

יש כמות קטנה יותר של פרמטרים המרכיבים את פוליסת ביטוח רכב צד ג', אולם גם בה ניתן להוסיף כיסויים מיוחדים. ראשית, מי שבוחר לרכוש רק ביטוח צד ג' צריך לברר על שירותי דרך וגרירה וליהנות מיתרונות מסוימים של הביטוח המקיף. שנית, בביטוח צד ג' העלות של ביטוח שמשות כנגד שבר אינה גבוהה ומשתלמת עבור בעל הרכב. תוספות אחרות הן ביטוח למערכת שמע וכיסוי הגנה משפטית שיכול להגיע למאות אלפי שקלים לאחר תאונה.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915