בנקים אמריקאיים בישראל

בנקים אמריקאיים בישראלמרבית הבנקים הפועלים בישראל הם בנקים ישראלים, אשר מעניקים שירות בנקאי נרחב לתושבי ישראל במגוון התחומים הפיננסיים, הלוואות, פיקדונות, חסכונות, מט"ח, משכנתאות, וכן הלאה.

כל הבנקים הללו מאופיינים בכך שהם הוקמו ברשות בנק ישראל וגם מפוקחים על ידו. לצד הבנקים הללו ישנם גם מעט בנקים זרים, אשר פועלים בישראל תחת פיקוחו של בנק ישראל וכן גם נציגויות של בנקים זרים נוספים, אשר מחזיקות בישראל משרדים, אך לא מציעים שירות בנקאי מקיף וכולל לציבור הרחב ועל כן הם אינם חייבים בפיקוח.

בין הבנקים הזרים ניתן למצוא בנקים אירופאים, נציגויות זרות של בנקים ישראליים, בנק הודי, וכמובן גם בנקים אמריקאיים.

בנקים מארה"ב

בין הבנקים האמריקאיים הפועלים בישראל ניתן למצוא את הענק הבנקאי סיטי בנק (ששייך לתאגיד האמריקאי סיטי- גרופ), שיושב ברחוב הארבעה בתל אביב, לצד כמה נציגויות נוספות של בנקים אחרים.בניין

סיטי בנק פועל תחת פיקוח בנק ישראל, ועל כן רשאי להציע לציבור שירות בנקאי מקיף יותר, בהתאם לחוק.

בין הנציגויות של בנקים זרים ניתן למצוא את:

  • בנק לאומי שלוחת ארצות הברית – Bank Leumi USA. נמצא ברחוב המנופים בהרצליה פיתוח.
  • בנק דיסקונט לישראל שלוחת ארצות הברית – IDB Bank. Israel Discount Bank of New York. שמקום מושבו ברחוב המנופים בהרצליה פיתוח.
  • הענק הפיננסי ג'י פי מורגן – JPMorgan Chase Bank N.A. נמצא בשדרות רוטשילד בתל אביב.

הנציגויות הבנקאיות קיבלו את הסכמת הנגיד להשתמש בשם התואר בנק, בהתאם לפקודת הבנקאות, סעיף 4, אשר עושה הבחנה בין הבנקים השונים – בנק רגיל, בנק למשכנתאות, בנק למימון השקעות או בנק לקידום עסקים, וכן נציגויות בנקאיות זרות.

סיטי בנק

סניף סיטי בנק שיושב בישראל שייך לתאגיד האמריקני סיטי גרופ שהוא אחד מהתאגידים הפיננסיים הגדולים בתבל. מדובר בתאגיד חובק עולם שמנהל בנקים וחברות לניהול השקעות באמריקה ומחוצה לה.

קבוצת סיטי גרופ מנהלת לא רק עסקי בנקאות כי אם גם עסקי ביטוח, לצד בנקים למשכנתאות, בנקים להשקעות, וחברות כרטיסי אשראי.

הסניף הישראלי של סיטי גרופ משמש, לצד היותו בנק מסחרי לכל דבר, גם חבר בבורסה הישראלית לניירות ערך, ומרבית לקוחותיו הישראליים הינם מקרב העשירון העליון.

בנק לאומי ארה"ב

השלוחה הישראלית של בנק לאומי ארה"ב איננה עוד סניף מסחרי רגיל של בנק לאומי לישראל. בנק לאומי ארה"ב הינו בנק מסחרי אמריקאי לכל דבר, שפועל בארצות הברית כבר למעלה מחמישים שנה.בנק

הבנק מחזיק משרדים בניו יורק, אילינוי, קליפורניה, פלורידה, וכמובן גם בישראל, לצד משרד באיי קיימן. פעילותו של הבנק כוללת עבודה עם חברות בסדר גודל בינוני, בתחומי ייצוא, ייבוא, סיטונאות וקמעונאות, לצד שירותי בנקאות פרטית ללקוחות נבחרים ואיכותיים.

בנק לאומי ארצות הברית היא חברת הבת הגדולה ביותר של קבוצת בנק לאומי לישראל. כדי לתת תוקף להיקף פעילות לאומי ארה"ב די אם נציין שמדובר בבנק בעל הון של קרוב ל-7 מיליארד דולר, המנהל נכסים בהיקף של מעל 250 מיליארד דולר.

בנק דיסקונט שלוחת ארה"ב

בנק דיסקונט, שלוחת ארה"ב, החל לקיים פעילות משמעותית באמריקה בשנת 1962. מדובר בבנק אמריקאי, אשר מהווה חברת בת משמעותית של בנק דיסקונט לישראל.

השלוחה האמריקאית מציעה ללקוחותיה שירות בנקאי כולל, הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים, באמצעות משרדים וסניפים במנהטן, סטטן איילנד, ניו יורק, ברוקלין, ניו ג'רסי, לוס אנג'לס ועוד.

ג'י פי מורגן

הנציגות של ג'י פי מורגן בישראל הינה למעשה שלוחה של תאגיד אמריקאי חובק עולם, שנוצר עם מיזוגם של ענקים פיננסיים וותיקים וידועים בפני עצמם וביניהם בנק צייס מנהטן, חברת הפיננסים ג'י פי מורגן, בנק ההשקעות בר ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915