דרושה מנהלת חשבונות

מנהלת חשבונות היא האחראית על רישום אירועים חשבונאיים בחברה. יש להבדיל בין רואה חשבון ובין תחום הנהלת חשבונות. כל עסק נדרש במנהל חשבונות לצורך ניהול תקין של העסק, הנפקת חשבוניות, הכנת משכורות, גביית חובות, התאמות הבנקים ועוד מגוון רחב של מטלות.

 

דרושה מנהלת חשבונות – האם כל עסק צריך?

גם עסקים גדולים וגם עסקים קטנים צריכים שירות של הנהלת חשבונות לצורך עבודה תקינה של העסק. עסקים גדולים יצטרכו מספר מנהלי חשבונות אשר מחלקים את עבודות הניהול בהתאם לתחום הספציפי בו כל אחד מהם מתמחה כאשר בראשם עומדת מנהל חשבונות בכירה. באשר לעסקים קטנים ובינוניים, עסקים אלו לרוב יוכלו להסתפק במנהלת חשבונות אחת או שתיים, התפקיד המוגדר של מנהלת החשבונות הוא מסירת רשומות ודוחות, הנפקת דוחות חשבונאיים באופן עצמאי ועוד. מנהלת חשבונות חייבת להיות בעלת מקצוע עם ראייה מערכתית רחבה ולהכיר את כל החזיתות בעסק לצורך ייעול המערכת.

 

מתי יש צורך בהנהלת חשבונות?

שירות הנהלת חשבונות היא שירות אשר רצוי לרכוש כבר בתכנון העסק. בנוגע לעסקים קטנים, אלו יוכלו להתמודד עם הנטל במערכת באמצעות רואה חשבון בתחילת תקופת פעילות העסק, אך ככל שהעסק מתקדם יותר יש להאציל סמכויות על בעלי המקצוע הרלוונטיים. עסקים גדולים מחויבים כבר בתחילת דרכם להיעזר בשירותי הנהלת חשבונות מכיוון שאינם יכולים להתמודד עם ניהול העסק ללא בעל מקצוע. האפשרות של עסקים קטנים ובינוניים היא להעסיק מנהלת חשבונות במשרה חלקית. את המשרות האלו ניתן למצוא דרך משרדים או אנשים פרטיים אשר מעניקים שירותים אלו.

 

דרושת מנהלת חשבונות – הסמכה

מודעות "דרושה מנהלת חשבונות" מופיעות בהרבה מקומות, אבל בכדי לבחור את בעל המקצוע הנכון יש לבצע סינון משמעותי. מבעד לניסיון הנדרש בתחום אנחנו רוצים לבדוק מהי ההסמכה של בעלת המקצוע. תעודת הסמכה בתחום ניתנת על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. התעודה בדרג הנמוך ביותר היא עבור סוגים 1+2, תעודת הסמכה בסיסית לבעלי מקצוע שתפקידם לסייע לבעל מקצוע בכיר. התעודה השנייה היא סוג 3, תעודת הסמכה זו מהווה אפשרות לבעל המקצוע לנהל עסקים קטנים עד בינוניים ואילו התעודה האחרונה היא עבור מנהל חשבונות מדופלם – חשבונאי בכיר. תעודת הסמכה זו ניתנת לבעל מקצוע בעל יכולות ניהול עסקים מורכבים.

 

על בעל המקצוע להתאים את עצמו לשיטת ניהול המתאימה לעסק, השיטה הנפוצה היא רישום הנהלת חשבונות כפולה. על פי שיטה זו יש לרשום את כל הרשומות החשבונאיות בטבלת שתי עמודות. בעמודה אחת מופיעים החובות ושם נרשמים נכסי הארגון, ואילו בצד השני שהוא צד "הזכות" נרשמות כל ההתחייבויות הכספיות שהחברה עתידה לקבל. מנהלי חשבון מקצועיים יהיו בעלי תואר בחשבונאות ושם ילמדו את הכלים בסיסיים ומתקדמים לניהול חשבונות בעסק קטן וגדול.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915