הלוואה ללא ביטחונות של בנק הדואר

הלוואה ללא ביטחונות של בנק הדוארשירות חדש של בנק הדואר מאפשר לחלק מלקוחותיו הקיימים וכן ללקוחות חדשים קבל הלוואות בסכומים של עד עשרות אלפי שקלים חדשים. החידוש והייחוד שבהלוואות אלה הינו שמדובר על הלוואות ללא צורך בביטחונות.

לדברי גורמים בבנק, מדובר על שלב חשוב בהרחבת השירותים הפיננסיים שאותם מציע הבנק, שירותים שאת חלקם הוא מבצע תוך שיתוף פעולה הדוק עם חברות וארגונים פיננסיים שונים המתמחים בין היתר בתחום האשראי הצרכני והעסקי.

מצוקת אשראי, מצוקת בטחונות

ההלוואות ללא ביטחונות שאותן צפוי בנק הדואר להציע ללקוחותיו נועדו בעיקר ללקוחות עסקיים. צעד זה הינו תוצאה של הערכות של הבנק אודות קיומה של מצוקת אשראי גוברת בקרב פלח הלקוחות העסקיים של הבנקים המסחריים. לקוחות כאלה, שכוללים בין היתר עסקים קטנים ובינוניים, מתקשים לא פעם לקבל מענה מתאים לצרכי האשראי לטווח קצר או בינוני. פעמים רבות אשראי זה מסייע להם להחזיק את הראש מעל המים, במיוחד בתקופות קשות.אשראי

עסקים בינוניים ואפילו גדולים למדי מוצאים את עצמם לא פעם נדרשים להעניק יותר ימי אשראי ללקוחותיהם מה שפוגע בתזרים המזומנים שלהם. במקרים כאלה הפתרון הנחוץ איננו יכול לבוא על סיפוקו באמצעות הלוואות בנקאיות רגילות המגובות בביטחונות. הדבר נכון במיוחד לגבי עסקים שכבר נצלו מכסת אשראי בבנקים או כאלה שאינם מסוגלים או שאינם רוצים לשאת בעלויות המשמעותיות הכרוכות ביצירת שיעבודים נוספים.

למי זה מתאים

השירות של העמדת הלוואות וקווי אשראי בבנק הדואר כלל עד לאחרונה בעיקר את הלקוחות העסקיים הקטנים, אולם כעת המצב השתנה. ההלוואות החדשות, שניתנות בשיתוף חברת פנינסולה אשר מתמחת במתן פתרונות אשראי, מיועדות ללקוחות עסקיים שמגלגלים מחזור עסקי מוכח של בין חמישה מיליון ₪ בשנה לבין כאלה שמחזור הפעילות העסקית שלהם כפול מזה ומגיע עד לשתיים עשרה מיליון ₪ בשנה.

מהם התנאים

בתחום ההלוואות לעסקים, התנאי של העמדת הלוואות או קווי אשראי הינו, על פי רוב, העמדה של בטחונות מספקים. כך מקובל בבנקים המסחריים וכך מקובל גם בקרב גופים פיננסיים אחרים. לכן, במקרה של ההלוואות החדשות מבית בנק הדואר עולה השאלה מהם התנאים שנדרש מהעסקים לעמוד בהם בכדי לקבל את ההלוואות המדוברות.

מבדיקת הנושא עולה שהתנאי העיקרי שבו אמורים מבקשי ההלוואות לעמוד בו הוא הוכחת יכולת החזר ואיתנות פיננסית. חברת פיננסולה, שצברה ניסיון בהערכת סיכונים ובבדיקת איתנותם הפיננסית של עסקים, תבצע ניתוח מתאים לפני אישור הלוואה וזאת על מנת להימנע ממצב של חדלות פירעון.

הלוואות לכולם

בזכות העובדה שאיתנותם הפיננסית של דורשי ההלוואות תיבדק, מבקש בנק הדואר לאפשר הענקת הלוואות בתנאים טובים וללא כל ביטחונות. את הבקשה לקבלת

קרן

הלוואה ניתן להגיש בכל אחד מסניפי בנק הדואר, מה שמבטיח נגישות לכולם בזכות הפריסה הארצית הרחבה שאין לה מתחרים במערכת הבנקאית. את ההלוואות, בגובה של עד מאה עשרים וחמישה אלף ₪ ידרשו הלקוחות להחזיר באמצעות שיקים דחויים לתקופה של מספר חודשים.

גיוון בשוק האשראי

ההלוואות החדשות בבנק הדואר הן צעד מבורך. כל גיוון בשוק האשראי מאפשר ליותר בעלי עסקים וליותר חברות לעבור בשלום גם תקופות קשות מבחינה עסקית. בהתאם לנתונים עולה שההלוואות המדוברות לא יתאימו לעסקים שמבקשים לגדול ולהתרחב באופן משמעותי אבל הן בהחלט יכולות להוריד את הלחץ ולהעניק ללקוחות מרווח נשימה פיננסי משמעותי.

יתכן שבעקבות היוזמה החדשה תורחב בהמשך עילות בנק הדואר בתחום הפיננסי מה שיוביל בעתיד להצעת מוצרים בנקאיים נוספים, הן בתחום האשראי העסקי והן בתחום האשראי למשקי הבית.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915