הלוואות לכל מטרה

הלוואות לכל מטרההלוואות לכל מטרה הן שם כללי לכמה מוצרי הלוואות שמיועדים למימון כל מטרה, המונח הלוואות לכל מטרה נטבע מסיבות שיווקיות שנועדו למשוך את הציבור שזקוק למגוון פתרונות אשראי כלליים.

באופן כללי כל הגורמים שמציעים הלוואות לציבור מציעים גם הלוואות לכל מטרה, כאשר מדובר על בנקים מסחריים וגם על גורמי מימון חוץ בנקאיים. הלוואות לכל מטרה הן ברוב כמעט מוחלט של המקרים עבור סכומים קטנים יחסית של כמה עשרות אלפי שקלים ועד כ-100,000 ש"ח (בבנקים לעיתים גם יותר).

תנאיהן של הלוואות לכל מטרה מבחינת עלויות, אפשרויות החזר וכדומה משתנים מאוד בין המלווים השונים ובייחוד בין המערכת הבנקאית למערכת החוץ בנקאית.

בנקים מציעים הלוואות לכל מטרה אך דורשים במקרים רבים העמדת בטוחות לקבלת ההלוואה ואילו חברות חוץ בנקאיות נוטות לא לדרוש ערבים או ביטחונות כלשהם. שני סוגי המלווים מציעים מסלולי הלוואות לכל מטרה מהירים באישור יעיל וללא בירוקרטיה רבה.

הלוואות לכל מטרה – הלוואות בהתאמה אישית

בגלל שמדובר על הלוואות למימון כל מטרה, וכמות המטרות רבה מאוד כמובן, אז כך גם ישנן תנאי הלוואה רבים שמוצעים לציבור על ידי המלווים השונים, כמעט עד מצב שבו הלווה יכול להתאים אישית של ההלוואה לצרכיו ויכולות ההחזר שלו. תנאיהן של הלוואות לכל מטרה מותאמים בדרך כלל לצורך שלשמו הן נלקחות – כך מימון חופשה יהיה בתנאי הלוואה והחזר שונים מאשר הלוואה לצורך מימון טיפול רפואי.

הגורמים המלווים מאפשרים ברוב המקרים ללקוחות הלווים לבנות לעצמם הלוואות בהתאמה אישית מבחינת סכום מדויק, ריבית, תקופת החזר וכדומה.

שימושים אפשריים של הלוואות לכל מטרה

חלק מהשימושים הנפוצים והאפשריים של הלוואה לכל מטרה הם:
•    שיפוץ דירה
•    אירוע משפחתי
•    מימון טיפולים או צרכים רפואיים
•    מימון חופשה
•    רכישת פריטים לבית
•    החזר חובות קודמים – אנשים רבים לוקחים הלוואות לכל מטרה על מנת להחזיר הלוואות או חובות ישנים יותר.

תכנון נכון של הלוואות לכל מטרה

כאמור, הלוואות לכל מטרה הן מגוונות מאוד ומאפשרות התאמה אישית כמעט של תנאי ההלוואה מול הגורם המלווה, כמו כן, קבלת הלוואה מסוג זה היא קלה ומהירה לעומת מסלולים הלוואות אחרים ולכן יש פיתוי גדול לקחת הלוואה כזו במקרים רבים. הלוואות לכל מטרה בהחלט יכולות לסייע להתגבר על מצוקה כלכלית זמנית או לממן צורך/רצון שכרגע אין לו פיתרון אחר אך חשוב לתכנן את לקיחת ההלוואה ולבחון את יכולת ההחזר לאורך זמן.

הלוואות לכל מטרה הן הלוואות עם ריבית (כמו כל הלוואה) ויש להן עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון, אם ההלוואה פותרת מצב או צורך מיידי באמצעות הכסף שמקבלים ממנה אך יוצרת מצב בעייתי אחר ואי יכולת לעמוד בהחזרים אז זה מצב לא רצוי כמובן. קל מאוד להתעלם מתנאי ההלוואה ומתכנון כלכלי נכון של הדברים כזה נוגע אל הלוואות לכל מטרה ואל קלות הקבלה שלהן ולכן יש לוודא מראש שניתן לעמוד בהחזרי ההלוואה ושמדובר על מסלול כדאי מבחינה כלכלית שמותאמת לצרכים.

גורמים מלווים של הלוואות לכל מטרה

בנקים מסחריים

לרוב הלוואות על בסיס ריבית פריים בתוספת או הפחתה של מרווח כלשהו, עד 120,000 ש"ח, לרוב לכמה שנים אך יש אפשרות של פריסה רחבה מאוד של החזר ההלוואה.

חברות כרטיסי אשראי

הלוואות לכל מטרה באישור מהיר, עד 30,000-40,000 ש"ח לשלוש שנים הניתנות על ידי חברות כרטיסי אשראי.

חברות מימון

מגוון מסלולי הלוואות לכל מטרה בשוק הפרטי.

חברות ביטוח

הלוואות לכל מטרה על בסיס חיסכון פנסיוני.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915