הסדר חוב מול הבנק – לשקט נפשי

אם נקלעת לחובות מול הבנק, הבירוקרטיה לוחצת עליך והכל נראה שחור, אתה לא לבד. לעתים לא ברור איך התהליך הזה קרה לנו; הרי עשינו הכל כדי לסגור את כל התשלומים בזמן, חישבנו הוצאות ואפילו עבדנו עם אקסל מסודר. ובכל זאת, לא הכל בשליטתנו. הסדר חוב מול הבנק הוא כנראה אחד התהליכים הארוכים והמדכאים ביותר שאדם עלול לחוות, שכן לרגעים – זה נראה כמעט בלתי אפשרי לצאת מזה.

למרבה המזל, ישנם עורכי דין מקצועיים שזוהי בדיוק העבודה שלהם; לסייע לנושים כמוך לצאת מהבוץ ולחזור לשגרה נטולת סטרס וחובות. אם אתם מחפשים אחד כזה, בידקו באתר – https://narkis-law.com/%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%99-%D7%97%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%9D/

איך עובד תהליך הסדר חוב מול הבנק

ישנם מקרים בהם הבנק בוחר לצמצם את החוב, ולעתים אפילו למחוק אותו. הכל תלוי בסיטואציה, בעורך הדין וגם קצת במזל שלך. אם כן, ישנן שתי אפשרויות לביצוע הסדר חוב מול הבנק –

  • להקדים את המאוחר – ישנם מקרים בהם אדם משכיל להסדיר חוב מול הבנק עוד לפני שבכלל קיבל על כך התראות. כלומר לא קיימים עדיין החזרים בחשבון האישי שלו. כך, התהליך יתבצע ישירות מול הבנק ואפילו בלי התערבות משפטית, מלבד הסכם ההלוואה. יש לנהוג בשקיפות מלאה ככל האפשר מול הבנק, להציג את המצב הכלכלי שלנו והיכולת התזרימית, הכל כדי להגיע להבנה מדויקת בין הצדדים. בהתאם למידע שיקבל מאיתנו, הבנק יפעל בשיקול דעת וישאל את עצמו האם בכלל כדאי לו להיכנס להסדר שכזה איתנו, וייטה לחיוב במידה וימצא שאכן האדם שעומד מולו יוכל לעמוד בהתחייבויותיו.
  • ומה קורה כשכבר התקבלה התראה? – במקרה וכבר התקבלו צ'קים שחוזרים, פיגורים בהלוואה, חריגות ועוד שאר ירקות, עמדת הכוח פחותה הרבה יותר. כעת התנאים הופכים ללחוצים הרבה יותר והבנק כבר לא יבוא לקראתנו כל כך בקלות, גם אם נוכיח לו את המסוגלות הכלכלית שלנו. העניין הוא שברגע שאנו מראים נכונות לסגור את החובות שלנו בעצמנו, זה מראה המון על עצמנו בעיניי הבנק.

 

בסופו של דבר יש לזכור שהבנק רוצה שנסדיר את החובות שלנו

הסדר חוב מול הבנק הוא לא רק אינטרס שלנו, אלא גם של הבנק עצמו. אף אחד לא אוהב תיקי חובות פתוחים ועבור כל אחד מהצדדים מדובר בהתעסקות מציקה לגמרי, כמעט עול. עבור הלקוח – מדובר בסיטואציה לא נעימה וסטרס שלא נגמר. עבור הבנק, זו הלוואה שאינה משולמת בזמן וכיוצא מזה, הפסד כספי עבורו.

כך, תהליך הסדר חוב מול הבנק מטרתו בסך הכל ליישר קו בין הצדדים. אם גם אתם נקלעתם למצב של חוב מול הבנק שלכם ואין לכם מושג מאיפה להתחיל כדי לסגור את החוב ולחזור לשגרה נטולת סטרס, ההמלצה היא למצוא עורך דין מעולה שילווה אתכם בתהליך, יעניק לכם ייעוץ והכוונה בסיטואציה הסבוכה, עד למתן פתרון הגיוני ומדויק עבורכם.

 

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915