מיקור חוץ ופרילנסרים

מיקור חוץ ופרילנסריםעם התפתחות הטכנולוגיה ובעיקר תחום האינטרנט והתקשורת עולם העסקים משתנה אף הוא. ואחד התחומים שניתן לראות בהם צמיחה משמעותית הוא מיקור חוץ ופרילנסרים.

חברות ועסקים רבים כיום שוכרים שירותי מיקור חוץ עבור מגוון עצום של צרכים ושירותים – החל ממיקור חוץ של חברות לגבי מרכזי שירות לקוחות או ביצוע עבודות תכנות ממוחשבות ועד מיקור חוץ של עסק קטן שמבקש שירות מפרילנסר או חברה חיצונית. פתרונות של מיקור חוץ יכולים להיות חברות אשר מתמחות בשירותים ספציפיים (ניהול מרכזי שירות לקוחות למשל) וגם פרילנסרים (עצמאיים) אשר הם לרוב עסקים קטנים שמציעים את שירותיהם לציבור.

עבודה בשיטה של מיקור חוץ ופרילנסרים מאפשרת לעסקים לקבל שירות יעיל ואיכותי תמורת תשלום אך בלי הצורך להעסיק במשרה, עם יחסי עובד-מעביד וכדומה, אדם שיבצע את השירות הרלבנטי.

איך מוצאים פרילנסרים וספקי מיקור חוץ

עבור עסקים קטנים ובינוניים, ומבחינת מאמר זה, מיקור החוץ הוא בהיקפים קטנים ולרוב עבור משימות ספציפיות – מיקור חוץ באמצעות פרילנסרים מתמחים. מיקור חוץ ברמה תאגידית או של עסקים גדולים הוא נושא שונה מבחינת עלויות, צרכים וכדומה ומצריך התייחסות נפרדת.

לאחר שבעל עסק הגיע למסקנה היעילה שהוא זקוק לשירותי מיקור חוץ ופרילנסרים עבור ביצוע משימה כלשהי, זמנית או קבועה, עליו למצוא את בעל המקצוע המתאים והטוב ביותר עבורו וזו עשויה להיות משימה לא קלה אם לא יודעים איך ואיפה לחפש. מן הסתם חיפושים אלה מתבצעים בעולם הווירטואלי של האינטרנט ולרוב בעל העסק אפילו לא פוגש פיזית את ספק השירות אלא מקיים מסחר באינטרנט. הדרך הפשוטה והנפוצה היותר היא כמובן לחפש פרילנסרים ברשת בגוגל או בכל מנוע חיפוש את המונחים "מיקור חוץ ופרילנסרים" – באנגלית או בעברית, על פי הצורך.

ישנם גם אתרים בינלאומיים שבהן ניתן למצוא פרילנסרים, רלבנטי יותר לתחומי התכנות, עיצוב לוגו, תוכן באנגלית ושפות אחרות וכדומה. חלק מאתרים אלו הם freelancer.com, freelancers.net, elance.com, guru.com ועוד רבים אחרים.

כמובן שעם מקבלים המלצה ממכר עסקי או מפורומים ואתרים אחרים ברחבי האינטרנט על פרילנסר ספציפי אז מה טוב וניתן לחסוך כך אי וודאות ובירורים. רוב הפרילנסרים הם אנשים עצמאיים אשר רוצים להתפרנס בכבוד ולכן איכות השירות והעבודה הן לרוב גבוהות.

ניהול משא ומתן ועבודה מול פרילנסרים

בגלל שברוב מוחלט של המקרים אין מפגש פיזי בין הלקוח לספק מיקור חוץ ופרילנסרים כלשהו ואין היכרות קודמת בין שני הצדדים אז כמובן שיש מרכיב של אי וודאות, לא תמיד ניתן לדעת בוודאות לגבי איכות השירות והעבודה של כל פרילנסר והדבר משמעותי יותר בהזמנות גדולות ויקרות יותר.

מבחינת משא ומתן מול פרילנסרים אז בהחלט ניתן לבקש לראות דוגמאות קודמות מהשירות של הספק הרלבנטי, יש לציין לוחות זמנים רצויים לביצוע ודרישות מקדימות.  מבחינת מחירים, התחום של מיקור חוץ ופרילנסרים פועל כמו כל תחום עסקי אחר, צד אחד רוצה לקבל כמה שיותר והצד השני לשלם כמה שפחות.

אם המחיר הבסיסי של הפרילנסר מתאים ללקוח אז אין צורך לנהל מו"מ ואם אין הסכמה אז כל צד מציע את הסכום הרלבנטי עבורו ואו שמגיעים להסכמה או שממשיכים לפרילנסר הבא – לרוב מדובר על עצמאיים שגובים מחיר הגיוני עבור השירות והתחרות הרבה בכל העולם שומרת על הלקוחות מבחינת עליות מחיר חדות.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915