מי חייב הנהלת חשבונות כפולה?

הנהלת חשבונות כפולה היא צורת הנהלת חשבונות המתנהלת כך שניתן יהיה לנהל את ספרי העסק בצורה מדויקת ומהימנה. זה נקרא גם חשבונאות כפולה. הנהלת חשבונות כפולה פותחה לראשונה בשנות ה-1300 ומאז היא משמשת כשיטת חשבונאות. הוא עודכן כדי לשקף טכנולוגיות ופרקטיקות חדשות, אך העקרונות הבסיסיים לא השתנו הרבה עם הזמן. מערכת הנהלת חשבונות זו מבטיחה שכל עסקה מטופלת כראוי, מה שמסייע בדיווח הכספי.

הנהלת חשבונות כפולה היא מערכת הנהלת חשבונות המתעדת כל עסקה בשני חלקים. חלק אחד מתעד את הגידול בחשבון נכס, התחייבות או הון הבעלים והחלק השני רושם את הירידה המקבילה בחשבון אחר. תהליך זה נעשה בדרך כלל על ידי מנהל חשבונות או רואה חשבון אשר מבצעים רישומים ביומנים ולאחר מכן מפרסמים אותם בפנקסים. היומן מכיל את כל העסקאות, בעוד שבפנקס החשבונות יש מידע מפורט יותר על כל עסקה. זוהי מערכת שמתעדת כל עסקה פיננסית ומציגה אותם כחיובים או זיכויים במאזן.

 

מי צריך חשבונות כפולה?

הנהלת חשבונות כפולה היא מערכת הנהלת חשבונות הכוללת רישום של כל עסקה בשני חלקים: חיובים וזיכויים. הצורך בהנהלת חשבונות כפולה הצטמצם בשנים האחרונות עם הופעת תוכנות הנהלת החשבונות הממוחשבות והבנקאות המקוונת, המקלות על מעקב אחר יתרות החשבון והפקת דוחות אוטומטית. בעבר, הנהלת חשבונות כפולה הייתה דרישה לכל עסק שמנהל את הכספים שלו יותר מאדם אחד. זו הייתה דרך להבטיח שכל עסקה נלקחה בחשבון וניתן לאתר אותה למקור שלה. עם כניסתה של הנהלת חשבונות דיגיטלית, זה כבר לא נחוץ. עם זאת, לא רק רואי חשבון צריכים לדעת לעשות הנהלת חשבונות כפולה, אלא גם אנשים במקצועות רבים אחרים כמו מהנדסים, עורכי דין ואדריכלים. האמת היא שהמערכת הזו יכולה לשמש כל סוג של חברה, לא משנה גודלה או ענף שלה.

 

האם הנהלת חשבונות כפולה היא חובה?

אמנם מערכת זו הפכה פופולרית מכיוון שהיא אחת הדרכים האמינות ביותר לעקוב אחר עסקאות כספים ונכסים, על מנת לעמוד בחוק, יש להשתמש בהנהלת חשבונות כפולה אם ברצונכם להימנע מקנסות וקנסות. הנהלת חשבונות כפולה היא שיטה חשבונאית הרושמת מידע פיננסי בשתי קבוצות של ספרים. קבוצה אחת מתעדת את צד החיוב של העסקה, והקבוצה השנייה מתעדת את צד האשראי. שתי קבוצות הספרים חייבות תמיד לאזן. מערכת הנהלת החשבונות הכפולה פותחה כדי לסייע במעקב אחר רישומים פיננסיים ולוודא ששום רישומים לא הוחמצו או נשכחו. מערכת זו תוכננה גם כך שאנשים יוכלו לראות אם נעשו שגיאות כלשהן בעת הקלטת עסקאות או אם בוצעו שינויים כלשהם מבלי להירשם כראוי.

 

מי יכול לבצע הנהלת חשבונות כפולה?

חשבונאות כפולה יכולה להתבצע על ידי רואי חשבון, מנהלי חשבונות ואנליסטים פיננסיים. רואי חשבון הוכשרו בתחום ראיית החשבון והם בעלי תואר בחשבונאות או תחום דומה. הם מוסמכים לבצע את כל ההיבטים של הנהלת חשבונות לרבות הכנת מס, שירותי שכר, ביקורת ועוד. מנהלי חשבונות הם אנשים שעוקבים אחר פעולות פיננסיות של ארגון על ידי רישום בספר חשבונות. יש להם ניסיון בהנהלת חשבונות כפולה כדי שיוכלו לבצע משימה זו ביעילות. אנליסטים פיננסיים הם אנשים שמנתחים נתונים פיננסיים עבור חברות או ארגונים אחרים כדי לקבל החלטות לגבי השקעות ועניינים אחרים. הם עשויים להשתמש בחשבונאות כפולה כחלק מעבודתם, אך זו אינה האחריות העיקרית שלהם.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915