למה כדאי לכם לסחור עצמאי דרך בית השקעות?

למה כדאי לכם לסחור דרך בית השקעותישנם סוגים רבים של משקיעים, כאשר לכל אחד יש דרך משלו לבצע השקעות ודרך משלו להתבסס על אסטרטגיות שונות. לצד משקיעים שמעדיפים לתת למישהו אחר לקבוע כיצד להרכיב את תיק ההשקעות ולהחליט מתי לשנות פוזיציות, יש משקיעים שמעדיפים להיות בעלי השליטה בקביעת מסלולי ההשקעה המועדפים.

כיום, כאשר יותר משקיעים רוצים לגלות מעורבות בקבלת החלטות ההשקעה, יש דרך אחד מועדפת במיוחד גם למשקיעים שונאי סיכון וגם למשקיעים חובבי סיכון, גם למי שסוחר רק בארץ וגם למי שמעדיף לשלב ניירות ערך מחו"ל. דרך זו הינה ביצוע פעולות המסחר באמצעות בית השקעות במקום לפעול בדרך הישנה – באמצעות הבנקים השונים.

בשורות הבאות נראה מהם בדיוק היתרונות שמהם נהנה מי שמבצע מסחר עצמאי בבורסה באמצעות בית השקעות. בין היתר נבין מדוע דרך זו הרבה יותר זולה וגם נבין אילו יתרונות נוספים צפויים בדרך מסחר זאת.

בגלל העמלות המוזלות

מלבד יתרונות חשובים שכוללים שקיפות מלאה ושליטה על הרכב תיק ההשקעות, מסחר עצמאי באמצעות בית השקעות מהווה פשוט דרך מוזלת להרכבת תיק השקעות ולהמשך תפעולו השוטף.

הבנקים, כמוסדות ריכוזיים ובעלי היקף פעילות משמעותי של כלל הציבור, מרשים לעצמם לתמחר את הפעולות השונות בתיקי ניירות הערך בצורה דיפרנציאלית ויקרה למדי. לעומתם, בתי ההשקעות מציעים ללקוחות חדשים סטנדרט שונה לחלוטין של תמחור.

בתי ההשקעות זולים יותר בכל עמלות ניירות הערך המוכרות, החל בעלות רכישת הניירות וכלה בעלויות של מכירה. גם עלויות של דמי ניהול, דמי שמירה, שינויי הוראה, הגבלות שונות וכיוצא באלה יהיו הרבה יותר זולים ולעיתים אפילו לא קיימים. בחלק מבתי ההשקעות, למשל, ניתן לקבל פטור מלא מדמי שמירת ניירות הערך. עמלה זו, שעדיין נגבית על ידי הבנקים, מהווה עבור הבנקים מקור רווח חשוב מאוד. עבור המשקיע החכם, שרוצה לסחור בעצמו, קל מתמיד לבטל את העמלה הזאת וליהנות מהנחה משמעותית על כל יתר הפעולות.

בגלל פלטפורמות המסחר

מלבד העובדה שמסחר עצמאי בבית השקעות הוא הדרך הזולה ביותר להרכיב תיק השקעות, לרכוש ולמכור מניות ואופציות, לקנות ולמכור אג"חים וניירות ערך זרים, דרך זו היא גם נוחה, ידידותית ומהנה.

בתי ההשקעות השקיעו משאבים ניכרים ביצירת פלטפורמות מסחר ידידותיות, שקל להתמצא בהן וקל לבצע בעזרתן את כל הפעולות הנחוצות. לצד אפשרות להעברת הוראות שונות במהירות ובקלות יש גם כל מיני עזרים שונים, סימולטורים, מחשבונים, אינדיקטורים כלכליים ופיננסיים ועד.

בגלל מידע רב ערך

בתי השקעות, כמוסדות פיננסיים משמעותיים, מחזיקים בידיהם מידע פיננסי מגוון, לעיתים רב מזה שיש למשקיע עצמו. בתי ההשקעות מציעים הרבה מאוד נתונים וגישה למידע עבור כל משקיע שרוצה לבצע דרכם פעולות באופן עצמאי. גרפים ומדדים, שערי מט"ח ומצב בורסות בארץ ובחו"ל, גישה לנתונים כספיים ומחקרים שונים ניתנים למשקיע, לעיתים בחינם ולעיתים בתשלום נמוך.

העובדה שניתן לבסס את החלטות ההשקעה על מידע אמין ואובייקטיבי חשובה מאוד לחלק מהמשקיעים. ידע הוא ללא ספק גורם שיכול לסייע בהחלטות של קניה ומכירה לטווח הקצר וגם כדי לבסס אסטרטגיות לטווח הארוך.

בגלל האמינות והשירות

חשוב להוסיף ולומר שבתי ההשקעות עשו צעדים משמעותיים לשיפור השירות ללקוחות הפרטיים. אם בעבר השירות ניתן בעיקר למנהלי תיקים ולמשקיעים גדולים, הרי שכיום כל הלקוחות זוכים למעטפת שירות רחבה ואיכותית. ברוקרים ונציגי שירות, אנשי תמיכה ועובדים של חדרי עסקאות ערוכים לספק מענה מתאים, בכל רגע נתון. היבט זה חשוב מאוד גם למי שפועל בעיקר באינטרנט וגם למי שמעדיף לסחור דרך הטלפון

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915