כך NLP יכולה לשדרג את כישור המשא ומתן שלכם


קורסי NLP מקנים לאדם רשימה ארוכה של כלים מעשיים וידע תיאורטי, שהוא יכול לשלב בהתנהלות השוטפת שלו בתחומיםאיך לדעת לנהל משא ומתן בעזרת שיטת NLP? מגוונים. ניהול משא ומתן הוא אתגר גדול, כאשר ביצוע נכון של התהליך עשוי לאפשר לכם לסגור עסקאות מיטביות, ליהנות מתנאים משופרים של הלוואה או משכנתא בבנק, להגדיל את המכירות ולגרוף הישגים נאים, לא רק בשדה המשחק הכלכלי.

בואו נכיר מקרוב את הטכניקות שעשויות לשנות עולמות

שיטת NLP מציעה מכלול פתרונות וכלים שאפשר להשתמש בהם במהלך ניהול משא ומתן, אליהם נתייחס במאמר הנוכחי. זה מתחיל מהכלים שמעניקה השיטה לשיפור שפת הגוף העצמית ולקריאה נכונה ומדויקת של שפת הגוף של אחרים.
פעמים רבות הרי המסר האמיתי של הצד השני במשא ומתן "מסתתר" מאחורי שפת הגוף ורמזים נוספים שניתן לקלות באמצעות החושים אם רק יודעים במה להתבונן ולמה להעניק חשיבות. כך למשל השיטה מלמדת כיצד לזהות את המידע שהצד השני אינו מעוניין בהכרח לחשוף, וכיצד להשתמש בשאלות נכונות על מנת לקבל את המידע החיוני הזה. באמצעות זיהוי מדויק של פרמטרים אלו ואחרים אפשר לדעת האם האסטרטגיה הנוכחית של ניהול משא ומתן עובדת, או אם יש צורך בשינוי מסוים של הגישה.

NLP עוסקת בתבניות הדיבור, גם להן יש תפקיד משמעותי בכל ניהול של משא ומתן. באמצעות השיטה אפשר ללמוד ולתרגל תבניות שיחה אשר מנווטות אותה למקומות הנכוים לכך, מונעות מראש התנגדויות ומאפשרות להגיב בצורה מיטבית להתנגדויות שכן עולות. תוך כדי לומדים המשתתפים בקורס NLP או העוברים טיפול בתחום כיצד להתנסח ולהעביר מסרים בצורה יעילה ומשכנעת.

מה היתרונות של כימיה? ומהם סיכוניה?

יש אנשים המתמקדים אך ורק בשפת הגוף של האדם, בהנחה שכאן מסתתרות התשובות האמיתיות. NLP מכירה בחשיבותה של שפת הגוף, כאמור, אך יוצאת מנקודת הנחה שהיא כשלעצמה לא מספיקה ואף עלולה להטעות. תוך כדי הניסיונות לפרש את שפת הגוף, חשוב לשים לב לבחירת המילים של הצד השני. שאלות נכונות, מדויקות ופעמים נכונות פתוחות עשויות להציע לכם את המפתחות לכך.

ניתן בהחלט לשאוף ליצירת כימיה עם הצד השני, שעשויה לתרום לפתיחות שלו, לקרב אותו אליכם ולהפחית התנגדויות. עם זאת, חשוב להימנע מ"מלכודת כימיה" – מצב בו אנחנו יוצרים כימיה עם הצד השני, עד שאנחנו מוכנים להתפשר יתר על המידה מכיוון ש"נקשרנו אליו".

מתכוננים היטב למשא ומתן

פעמים רבות, אנשים נכשלים במשא ומתן פשוט מכיוון שהם לא מגדירים מראש מה הם מעוניינים להשיג. אם מגיעים למשא ומתן בגישה ש"יהיה בסדר", או במחשבה שניתן יהיה לחשוב תוך כדי מה מעוניינים להשיג, אחוזי ההצלחה של המשא ומתן צפויים לרדת פלאים. יש להגדיר מראש את המטרות ש"חשוב" להשיג, לעומת המטרות ש"רצוי" להשיג. את ההגדרה הזו ניתן לבצע באמצעות כלים שונים מהעולם הרחב של NLP, שיאפשרו הבנה, הגדרה ושליפה מדויקת של המטרות.

משא ומתן מוצלח, בעסקים או בחיים הפרטיים, הוא במידה רבה כזה בו שני הצדדים מרגישים כאילו הם ניצחו. כדי שזה יקרה, ועל מנת שתוכלו להרגיש שיצאתם כשידכם על העליונה, הגדירו מראש מהו המחיר שאתם מוכנים לשלם: מבחינה מעשית, הקווים האדומים שאינכם יכולים לחצות. הגדרה של הקווים האדומים והתבוננות בהם מנקודת המבט של NLP, שאף מציעה כלים מעשיים שיאפשרו לכם להגן על הקווים האדומים.

לקריאה נוספת:
Introducing Neuro-Linguistic Programming – NLPresearch
The 6 NLP techniques that will turn you into an expert negotiator
קורסי NLP – בית הספר הישראלי ל-NLP. ליאור ברקן

 

אולי יעניין אותך גם:

הלוואות לעסקים – הלוואות עסקיות ופתרונות מימון לעסקים

מיקור חוץ ופרילנסרים: איך מוצאים פרילנסרים במיקור חוץ?

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915