משכנתאות בבנק יהב

משכנתאות בנק יהבבנק יהב היה לאורך שנים רבות בנק שעיקר ייעודו היה לשרת את מגזר עובדי המדינה, בנק קטן ומתמחה שבשנים האחרונות החל להגדיל את כוחו ופעילותו מול לקוחות פרטיים.

הבנק הוקם בשנת 1954 ולאחר גלגולים שונים של בעלות והתנהלות, נמצא כיום בבעלות משותפת לבנק מזרחי טפחות (50%) והחברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה (50%) שהיא בעצמה בבעלות ההסתדרות והמדינה.

הבנק מציע כיום מגוון רחב של שירותים בנקאות ללקוחות פרטיים וגם עסקיים, כאשר מבחינת משכנתאות בבנק יהב באופן טבעי הפעילות מתנהלת דרך מזרחי טפחות המתמחה במשכנתאות.

משכנתאות בבנק יהב ממתג את פעילות המשכנתאות תחת המותג "טפחות", שם הבנק למשכנתאות שהיה מהמובילים בשוק והתמזג עם מזרחי (שתמיד היה בעליו) לפני מספר שנים.

גם כיום מזרחי טפחות, חברת האם של בנק יהב, הוא הבנק המוביל בשוק המשכנתאות הישראלי. פעילות המשכנתאות בבנק יהב מתנהלת או בסניפי מזרחי טפחות עצמם און בעמדות ייעודיות ומיוחדות בסניפים מרכזיים של בנק יהב.

התאמת מסלול משכנתא ללקוח

משכנתאות בבנק יהב משווקות ככאלו המותאמות אישית לצורכי הלקוח ולמצבו הפיננסי. כך נציגי המשכנתאות של יהב מתחשבים בגודל המשפחה, דרישות כספיות של המשפחה, השכר הנוכחי ושינויים צפויים בו לאורך השנים, מקורות מימון נוספים, שילוב מסלולים ושיטות החזר ליצירת תמהיל משכנתא אופטימאלי מבחינת סכום ויכולת החזר נוחה יחסית לאורך השנים ועוד.

כך, בבנק יהב ניתן לקחת חלק מסכום המשכנתא במסלול גמיש כזה או אחר, המאפשר למשל פירעון יוקדם ללא קנסות ועמלות כאשר משתחררים כספים מתאימים, או לחלופין מסלול גמיש המאפשר שינויים בתנאי המשכנתא תוך כדי במקרים כגון הרחבת משפחה, ירידה בהכנסות, הוצאות גדולות ופתאומיות וכיוצא באלו

סוגי המשכנתאות ללקוחות יהב וטפחות משכנתאות

משכנתאות בבנק יהב קיימות במגוון המסלולים המקובלים בשוק, כאשר ההשתייכות לקבוצת מזרחי טפחות מאפשרת חוזק פיננסי ומתן מענה מקיף מאוד לדרישות או למצב של כל לקוח.

כך לקוחות בנק יהב יכולים לקבל משכנתאות במסלולי ריבית קבועה, על בסיס הפריים, משתנה על פי עוגני ריבית שונים ומקובלים, על בסיס ריבית הליבור הבינלאומית.

הבנק מציע משכנתאות ללא הצמדה למדד המחירים לצרכן, עם הצמדה למדד, מסלולים צמודים לערך מטבע זר כלשהו – דולר ארה"ב ואירו בעיקר. ומסלולי פירעון מגוונים מאוד – פירעון חודשי רגיל, החזר חודשי יורד, פירעון שוטף וגמיש, הלוואות בלון וכן הלאה.

מבחינת שנים, משכנתאות בבנק יהב מוענקות לתקופות משתנות של גם הלוואות קצרות לארבע שנים נניח וגם הלוואות ארוכות לתקופה של 20-25 שנים.

הטבות ללקוחות בנק יהבתווי שי

בנק יהב מנסה בצורה משמעותית ויחסית אגרסיבית למשוך לקוחות פרטיים חדשים ולכבוש נתחי שוק. זאת גם כחלק ממגמת התרחבות אסטרטגית וגם עקב העובדה שהבנק הוא כבר לא "הבנק של עובדי המדינה" באופן רשמי (לאחר זכיית דיסקונט במכרז החשב הכללי לאספקת שירותי בנקאות לעובדי מדינה ונטילת "התואר" מבנק יהב).

לכן הוא מציע הטבות שונות ותנאים מועדפים במסגרת משכנתאות בבנק יהב ללקוחות פעילים של הבנק – בעלי חשבונות עו"ש.

חלק מההטבות כוללות למשל אפשרויות לקבלת שיעורי מימון גבוהים יותר (לעומת לקוח חיצוני ולא גבוהים יותר מהגדרות בנק ישראל כמובן), אפשרות לקבלת הלוואות משכנתא לעד 30 שנה, גמישות גדולה יותר בהחזרים ובלוח התשלומים ועוד.

כמו כן, הבנק עדיין מציע הטבות מיוחדות ללקוחות עובדי מדינה – בניסיון לשמר אותם ולשמור על נתח שוק – לאו דווקא במשכנתאות באופן ישיר אלא בהטבות שונות על חשבון עו"ש, הלוואות מיוחדות ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915