פיקדון חיילים משוחררים

פיקדון חיילים משוחררים

תעודת השחרור והחוויות הרבות שצבר אינם הדברים היחידים שמקבל חייל כאשר הוא משתחרר משירותו הצבאי. בנוסף למענק השחרור הניתן לשימוש מיידי מועמד לרשותם של כל חייל וחיילת משוחררים פיקדון חיילים משוחררים הנע בין 12,000-25,000 ש"ח. הסכום משתנה בהתאם לאורך השירות ולתפקיד (לוחם, תומך לחימה או אחר) בניגוד למענק השחרור אותו ניתן להוציא על כל מטרה, מהפיקדון ניתן למשוך כספים רק עבור מטרות מסוימות, או לאחר תקופה של חמש שנים ממועד השחרור.

פיקדון חיילים משוחררים פועל כמכשיר חיסכון לכל דבר, אך בניגוד לתכנית חיסכון רגילה הוא מגיע עם מספר הגבלות המיועדות לניתוב הכסף למסלולים אשר יועילו לאדם הצעיר בתחילת חייו המקצועיים והבוגרים. ניתן לפדות את הפיקדון כמעט בכל הבנקים.

על מה אפשר להוציא את כספי הפיקדון?

מגוון האפשרויות להוצאת כספי הפיקדון הוא לעיתים רחב יותר מכפי שחיילים משוחררים רבים חושבים. ניתן לעשות דברים רבים על חשבון הפיקדון.

לימודים :ניתן למשוך כספים עבור מגוון שירותי לימודים: השלמת בגרויות, לימודים קדם אקדמיים, כגון מבחן הפסיכומטרי, או עבור ישיבה תיכונית. לצורך קבלת הכספים יש ללמוד במוסד חינוכי מוכר.

הכשרה מקצועית: כל מגוון הקורסים המקצועיים מוכרים על ידי משרד התעשייה והמסחר. קורסי ההכשרה עשויים להיות אמנם פתח להתחלת קרירה מקצועית, אולם ניתן ליהנות גם מקורסי העשרה כגון קורסי צלילה או שיעורי נהיגה ועוד.

דיור: רכישת נכס לצורך מגורים או לצורך השעה היא אפשרית כבר עוד ממועד הגיוס לצבא.

הקמת עסק: צעירים בעלי רצון להשתלב בעולם העסקים בתור יזמים צעירים יכולים להשתמש בכספים עבור הוצאות פתיחת העסק. חשוב לציין שעל מנת לקבל החזרים מהפיקדון יש בצע הליך בירוקראטי של פתיחת עסק.

נישואין: זוגות צעירים יכולים בהצגת תעודת נישואין להשתמש בכספי הפיקדון.

כיצד מושכים את הכסף?

על מנת למשוך את כספי הפיקדון יש לגשת לסניף בנק המבוקש עם תעודת זהות תקפה, יש לשים לב שסניף הבנק בו ייפתח החשבון הוא סניף הבנק בו ניתן יהיה למשוך את הכספים, לכן רצוי שלא לפתוח את חשבון הפיקדון במקום המרוחק ממקום המגורים. הפרוצדורה עבור משיכת הכספים היא פשוטה מאוד ברוב המקרים: כל שצריך לעשות הוא לגשת לסניף הבנק בו מתנהל החשבון ולצרף את האישורים הנדרשים מטעם מוסד הלימודים, או אישורים אחרים והכסף ניתן בצ'ק לפירעון מיידי.

מתי אפשר למשוך את הכסף לכל מטרה?

5 שנים לאחר מועד השחרור ניתן למשוך את יתרת הזכות בחשבון הפיקדון ולהשתמש בה לכל מטרה. חשוב לציין כי לאחר 7 שנים ממועד השחרור לא ניתן יותר למשוך את כספי הפיקדון. כלומר במידה ובעל החשבון לא משך את יתרת הסכות שעמדה עבורו במשך 7 שנים, הסכום ייאבד ולא ניתן יהיה להשיבו. במקרים רבים לא מתקבלת כל הודעה על כך ולכן יש רצוי להיות מודעים למועד סגירת החשבון.

באילו סכומים מדובר?

הכספים המועברים לחשבון הבנק של החייל המשוחרר מוצמדים למדד ומתעדכנים בכל חודש, כך שהכסף אינו מאבד מערכו לאורך השנים. לוחם או לוחמת ששירתו שירות בן שלוש שנים יקבלו לפיקדון סכום בגובה 26,574 ₪ בנוסף למענק שחרור בגובה של 8,858 ₪. תומכי לחימה ששירתו  זמן זהה יקבלו 22,742 ₪ לחשבון הפיקדון ועוד 7,581 כמענק שחרור, כאשר חיילים ששירותו בתפקידים אחרים יקבלו 18,397 ₪ לפיקדון ומענק של 6,132 ₪.

לוחמים או לוחמות ששירתו 24 חודשים (לרוב מדובר בבנות), יקבלו 23,167 ₪ לחשבון הפיקדון בנוסף ל-5,791 ₪ כמענק השחרור. עבור שירות כתומכת לחימה במשך זמן זהה, יוענק סכום של 15,076 ₪ לחשבון הפיקדון ועוד 5,025 ₪ כמענק שחרור.  שירות בתפקיד אחר במשך 24 חודשים מזכה בפיקדון בגובה של 12,265 ₪ ובמענק שחרור בגובה 4,088 ₪.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915