פקדונות צמודי מט"ח

פקדונות צמודי מטחהמסחר בשוק מטבע החוץ מעסיק מנהלי השקעות ומשקיעים רבים המחפשים לנצל את שינויי השערים התכופים על מנת לגרוף תשואות גבוהות על השקעה במטבעות זרים. במקביל משתמשים משקיעים בהשקעות במטבע חוץ גם לאיזון תיק ההשקעות שלהם או כאשר הם צופים עלייה בטווח הארוך של ערך המטבע.

אולם, לא צריך להיות סוחר מט"ח ממולח או משקיע מיומן על מנת הרוויח משינויים בשערים המטבעות הזרים, גם החוסכים הרגילים יכולים להשקיע במט"ח באמצעות פקדונות צמודי מט"ח.

למה כדאי להשקיע במט"ח?

השקעה או חיסכון במט"ח עשויה לנבוע ממספר סיבות הקשורות לצפי מסוים של המשקיע או החוסך לגבי שוויים העתידי של המטבעות השונים והיחס ביניהם. העיקרון המרכזי הוא צפי או חשש משינויים בערך המטבע. למשל, חוסך המרוויח משכורת בשקלים עשוי להיפגע באופן יחסי במידה וערך השקל ייחלש לעומת ערכו של הדולר. במידה והחוסך צופה את השינוי הוא יכול להרוויח ממנו ולבחור בפיקדון צמוד דולר במקום הפיקדון הבנקאי השקלי שלו.

סיבה נוספת להשקיע במטבע זר עשויה להיות רצון לאזן ולייצב את אפיקי החיסכון וההשקעה. שמירה על כל מרכיבי החיסכון בשקלים בלבד עשויה להביא להפסדים במידה והמטבע הישראלי ייחלש לעומת המטבעות הזרים, זאת למרות שבמהלך השנים האחרונות מגלה השקל יציבות יחסית לעומת מטבעות זרים חזקים כגון הדולר והיורו.

מהן הדרכים להשקעה במט"ח?קורס פורקס

קיימות מספר דרכים להשקיע ולנהל מסחר במטבע זר, ובשנים האחרונות אף החלו חברות רבות למסחר במטבע חוץ (פורקס) להרחיב את פעילותן בארץ ובעולם. חברות אלה מאפשרות ביצוע קל ונגיש במסחר מיידי במטבעות חוץ תוך מינוף גבוה של סכומי הכסף.

אולם, השקעות אלה הן בעלות רמות סיכון גבוהות באופן יחסי ועשויות להיות מסוכנות עבור משקיעים שאינם מכירים את עולם המסחר במטבע חוץ. מסחר יומיומי במט"ח עשוי להיות רווחי מאוד אולם הוא דורש ידע רב יחסית ואינו מתאים עבור החוסך הממוצע שאינו רוצה להתעסק באופן יומיומי עם החסכונות שלו. במקביל ניתן גם להשקיע דרך שוק ההון בקרנות ומכשירים שונים העוקבות אחר ערך המטבעות הזרים.

היתרונות של פיקדונות צמודי מט"ח

פיקדונות צמודי מט"ח הם למעשה האופציה הנוחה ביותר עבור החוסך הפשוט לבצע להשקעה במטבע זר. בניגוד לאפשרויות ההשקעה השונות האחרות, כל אחד יכול לבחור ולהצמיד את הפיקדונות שלו לאחד מהטבעות הזרים ללא צורך בידע טכני מסוים או חשיפה לרמת סיכון גבוהה במיוחד.

פיקדונות צמודי המט"ח מספקים לנו את הביטחון של השקעה בפיקדון בנקאי רגיל בריבית הנקבעת על פי תנאי הפיקדון הספציפי, כאשר לרוב מדובר בריבית קבועה לאורך כל תקופת הפיקדון.

כל הבנקים מציעים ללקוחותיהם פיקדונות צמודי מט"ח כאשר המטבעות המבוקשים ביותר הם לרוב הדולר האמריקאי, הלירה סטרלינג הבריטית והיורו האירופאי, מטבעות אלה נחשבו עד לאחרונה ליציבים וחזקים. אולם לאחר המשבר הכלכלי שפקד את שווקי העולם, סובלים המטבעות מהיחלשות וחוסר יציבות, דבר שעשוי להדליק לחוסכים נורות אזהרה, אך במקביל עשוי גם להוות הזדמנות לרווח.

הבחירה בפיקדונות צמודי מט"ח לעומת פיקדון שקלי השונים צריכה להתחשב בצפי שלנו ולגבי השינויים בערך המטבע תוך בחינת תנאי הריבית של הפיקדון הספציפי.

חיסכון צמוד מט"ח או פקדון צמוד מט"ח?FOREX

בניגוד לתכניות החיסכון השונות שמציעות אף הן מסלולים צמודי מט"ח, מאפשרים הפיקדונות צמודי המט"ח לפתוח פיקדון תוך השקעה של סכום מינימאלי קטן יחסית ולתקופות זמן קצרות. ניתן למצוא פיקדונות הדורשים את סגירת הכסף לשבוע או לחודש בלבד ועד לתקופות של מספר שנים, כאשר הסכומים המינימאליים לפיקדון נקבעים על ידי כל בנק באופן ספציפי.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915