קמפיין פרסום לעסק באינטרנט

קמפיין פרסום לעסק באינטרנטאין צורך להסביר על השינויים הרבים שרשת האינטרנט גרמה להם בציבור ועל כוחה האדיר, הרי כיום כל עסק שרוצה להצליח ולצמוח לא יכול להרשות לעצמו לא להיות נוכח ברשת ולקדם את עצמו בה.

האינטרנט היא המדיום היעיל והגדול ביותר ללא ספק עבור קמפיינים פרסומיים, כמעט כל אוכלוסיית ישראל מבלה זמן רב באינטרנט ומדובר על מדיום פרסומי שמאפשר חשיפה רבה ו/או ממוקדת במחיר סביר.

בעוד שלא כל העסקים יכול להרשות לעצמו פרסום בטלוויזיה או אפילו ברדיו ובעיתונות המודפסת בקנה מידה ארצי, כל אחד יכול לקדם את העסק שלו באמצעות קמפיין פרסום לעסק באינטרנט, למעשה כיום יש שיטות פרסום חינמיות לגמרי שיכולות להשיג תוצאות לא פחות יעילות מאשר קמפיינים ממומנים ויקרים.

להשיג תוצאות ולא לאבד כיוון בשטף המידע האינטרנטי

בעוד שרשת האינטרנט מהווה מדיום זמין ויעיל להעברת מסרים ולקיום קמפיין פרסום לעסק, היא גם מהווה את מקור המידע הגדול ביותר בעולם ללא תחרות. האינטרנט, אפילו רק אתרים ישראלים, כוללת כמויות אדירות ובלתי נתפסות של מידע ואתרים שונים ולכן עד כמה שמדובר על מדיום פרסומי יעיל כלך הוא יכול להפוך לגדול ומבוזר מדי והעסק יכול לשפוך על קמפיין פרסום לעסק באינטרנט כסף רב ולא יעיל בגלל חוסר מיקוד או תכנון נכון.

החוכמה לגבי ניהול קמפיין פרסום לעסק היא לדעת איפה להתמקד ואיך לנהל את הקמפיין כך שהוא ישיג תוצאות יעילות ואיכותיות וגם לא יאבד בתוף זרם המידע האסטרונומי שקיים ברשת. התכוונות זו יכולה לכלול פרסום באתרים ספציפיים, מניעה מאתרים ספציפיים, שימוש בטכניקות מסוימות וכן הלאה. סוגי עסקים שונים ידרשו סוגים שונים של פרסום, כמו למשל עסק בעל היכולת לבצע מסחר באינטרנט ולמכור מוצרים ושירותים מעל גבי הרשת.

גוגול וביצוע קמפיין פרסום לעסק באינטרנט

למרות עלייתם של אתרים אחרים ברמה העולמית, גוגל עדיין מהווה את הכוח המניע העיקרי ברשת בהיקפים משמעותיים ושבלתי ניתן בכלל להתקרב אליהם. אנשים מחפשים הכל בגוגל וכמו כן לחברה הענקית יש רשת פרסום עצומה שכוללת אתרים רבים מאוד בכל העולם – כך שבמקרים רבים פרסומות שגולש רואה באתר מסוים היא למעשה פרסומת שהגיעה דרך הרשת של מנוע החיפוש. מטעמי אלו ואחרים קשה לבצע קמפיין פרסום לעסק באינטרנט בלי לכלול בו את גוגל.

קמפיין בגוגל יכול להיות באמצעות מודעות ממומנות שעולות במיקומים שונים בהתאם לתכנית הפרסום העיקרית של גוגל – Ad-Words, באמצעות קידום אורגני שיביא את העסק למקום גבוה בתוצאות החיפוש או פרסום מודעות (באנרים) ברשת הפרסום של גוגל.

הפרסום בגוגל עלול להיות יקר, בעיקר בתחומים בהם יש תחרות גדולה. קמפיין פרסום לעסק באינטרנט לא חייב להיות גם בגוגל למרות כוחו של האתר ואם בעל מקצוע שמנתח את העסק ופעילותו מגיע למסקנה שניתן להגיע לתוצאות מחשיפה במדיומים אחרים זה בהחלט אפשרי.

לא להתעלם מכוחן של הרשתות החברתיות

כבר ראינו איך הרשתות החברתיות מתסיסות הפיכות והתעוררות אזרחית במדינות ערב, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, ראינו את ההשפעה העצומה של הרשתות החברתיות על מהלך החיים ועל האינטרנט בכלל.

פייסבוק שינתה את פני הרשת בצורה משמעותית ובעל עסק צריך ויכול לנצל את הכוח של הרשתות החברתיות לטובת קמפיין פרסום לעסק באינטרנט. מדובר על יכול להגיע לקהל גדול, במהירות ובצורה "ויראלית" יעילה ומעניינת, כמו כן, פעילות פרסום ושיווק ברשתות חברתיות יכולה בהחלט להיות בחינם ולעיתים להשיג תוצאות מרשימות ביותר אם קמפיין פרסום לעסק באינטרנט מנוהל נכון. למשל, ניתן לעשות שימוש בשירות התשלומים של פייסבוק וכן ברכישת מודעות דרך האתר.

מושגים חשובים לגבי קמפיין פרסום לעסק באינטרנט

באנר – מודעה גרפית שמוצבת באתרים שונים – קיימות במגוון גדלים
PPC / CPC – עלות לפי הקלקה, שיטת תמחור מודעות מקובלת ברשת בה המפרסם משלם על כל לחיצה על מודעה שלו.
CPM – עלות לפי אלף חשיפות, שיטת תמחור שמבוססת על מחיר קבוע לכל אלף חשיפות של המודעה.
פרסום קונטקסטואלי – הצגת מודעות בהתאם לחיפושים ספציפיים של גולשים או תחומי עניין מוגדרים.
ROI – החזר על ההשקעה – נתון חשוב שבוחן את עלות הפרסום לעומת הרווח שנוצר ממנו.

ראו גם:

פרסום בעיתונים – כיצד בכל זאת יכול פרסום בעיתון להקפיץ את העסק שלך?

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915