שירותי ניכיון שיקים

שירותי ניכיון שיקיםבעשור וחצי האחרונים הפך כרטיס האשראי לאמצעי התשלום השכיח ביותר ולא רק בישראל, אלא בעולם כולו. יחד עם זאת, גם היום מתבצעות עסקאות בהיקף ענק במזומן ובהיקף גדול עוד יותר באמצעות שיקים. השיקים עדיין משמשים כאמצעי תשלום אפקטיבי ושכיח בעסקאות בין בתי עסק או עם בתי עסק, אך לא רק. כפי שידוע לכל מי שעובד עם שיקים, השיקים יכולים לעורר לא מעט אתגרים ובכל פעם שאתם מקבלים שיק מלקוח או מכל גורם אחר, אתם למעשה לוקחים על עצמכם מידה מסוימת של סיכון. עם הסיכון הזה ישנן דרכים רבות ויעילות להתמודד. שירותי ניכיון שיקים מעניקים לכם ערך אחר כמובן, אבל בדרך כלל, אותן חברות המציעות את השירותים הללו, תדענה לסייע לכם גם בהתמודדות עם הסיכון. בשורות הבאות נסביר בדיוק איך זה קורה ואיך יכול ניכיון שיקים לשנות עבורכם את המצב בעסק.

 

שיקים – מדוע עם מסוכנים?

ובכן, קשה לומר ששיק הוא דבר מסוכן, אבל בסופו של דבר, שיק הוא רק הבטחה לתשלום ולא תשלום בפועל. השיק הופך לתשלום כאשר הבנק מכבד אותו ומעביר מחשבון נותן השיק לחשבון המקבל שלו, את הסכום הנקוב על גבי השיק. במידה והבנק לא יכבד את השיק, לא תקבלו למעשה את התשלום וכאן נמצא הסיכון. מיותר לצייר שרובם המכריע של השיקים הניתנים זוכים לכיסוי מלא ומכובדים על ידי הבנקים. למעשה, הבנקים עצמם עושים שורה של צעדים על מנת להפחית עד כמה שניתן את התופעה של החזרת שיקים או אי כיבוד שיקים, אם כי כאשר חוזר לכם שיק זה לא כל כך משנה לכם מה עושים הבנקים.

אז איך מתמודדים? ובכן, שירותי ניקיון שיקים אמנם לא יסייעו לכם בעניין הזה באופן מובהק, אבל החברות המציעות את השירותים הללו יודעות להציע גם שירותים משלימים שיסייעו לכם להפחית הלכה למעשה את הסיכון שאתם נוטלים על עצמכם בקבלת שיק. כך למשל, בכל שיק שאתם מקבלים, תוכלו להקליד את פרטי השיק במחשב ובתוך שניות לקבל מידע לגבי מצב החשבון של נותן השיק, האם הוא לקוח מוגבל, האם דירוג האשראי שלו נמוך וכן הלאה. על בסיס כל אלה תוכלו לגבש את רמת הסיכון בקבלת השיק ולהחליט האם אתם רוצים להשלים את העסקה אם לאו. ניכיון שיקים הוא שירות נוסף שמציעות חברות אלה ועל אף שהערך שלו מגיע מכיוון אחר, גם במקרה הזה מדובר במזעור הסיכון בקבלת שיק.

 

שירותי ניכיון שיקים – למה הם טוביםשירותי ניכיון שיקים – למה הם טובים?

כאשר אתם מקבלים שיק, אתם יכולים לקבל אותו כשיק מזומן להיום או לימים הקרובים, ואתם יכולים לקבל אותו כשיק דחוי לעוד שבועיים, חודש, חודשיים או אפילו חצי שנה. עסקים רבים מתנהלים בתנאי תשלום של שוטף פלוס ולעיתים שיק שנמסר להם היום, יוכל להיפדות על ידם רק בעוד חודשים. שירותי ניכיון שיקים מיועדים להעניק לכם את האפשרות לקבל היום את הסכום הנקוב בשיק, גם אם מדובר בשיק דחוי. איך זה עובד? פשוט מאוד, אתם מגיעים לחברה המציעה שירותי ניכיון שיקים, מוסרים לה את השיק ולאחר בדיקה שעורכת החברה ווידוא כי השיק תקין, מעבירה לכם החברה את הסכום הנקוב על גבי השיק בניכוי ריבית הלוואה. ניכיון שיקים הוא למעשה הלוואה שניתנת לכם היום ומוחזרת כאשר השיק נפדה. בהתאם לכך, התשלום שאתם משלמים עבור השירות הזה שווה לגובה הריבית שגובה מכם החברה שמנכה את השיק עבורכם.

 

כמה ריבית תשלמו?

התשובה כמובן תלויה בסכום השיק ובמועד הפירעון שלו ביחס למועד הניכיון שלו. כך למשל, אם אתם מנכים היום שיק שמועד הפירעון שלו הוא עוד שלושה חודשים, תשלמו ריבית עבור שלושה חודשי הלוואה. אם השיק מיועד להיפרע בעוד חודש בלבד, תשלמו ריבית של חודש אחד. הריבית נגזרת כמובן מהסכום הנקוב על השיק ולכן הריבית שתחושב לכם תחושב ביחס לסכום הנקוב של השיק. המשמעות של הדברים היא, שכאשר אתם בוחרים חברה המספקת שירותי ניכיון שיקים, אתם בהחלט רוצים לבדוק את התנאים בהם היא מספקת את השירות ואת גובה הריבית שהיא גובה עבור השירות. ממש כמו בעולם האשראי, גם בתחום של ניכיון שיקים תוכלו לנכות את השיקים שלכם בשיעורי ריבית שונים מאוד, תלוי היכן אתם מבצעים את הניכיון. 

כיצד תוכלו למזער את שיעור הריבית שתיגבה מכם ולמה בכלל לשלם ריבית?

אם אתם זקוקים לניכיון של שיק בודד אחת לתקופה, יהיה עליכם פשוט למצוא גורם מקצועי שמציע שירותי ניכיון שיקים ולשלם לו את הריבית שהוא גובה עבור השירות. יחד עם זאת, אם אתם בית עסק שזקוק לשירות כזה על בסיס קבוע, תוכלו לסגור הסכם שירות בו תקבלו תנאים מיוחדים עם ריבית מופחתת. בכל מקרה, כאשר אתם משתמשים בשירות ניכיון שיקים, אתם עושים זאת מתוך ידיעה ברורה שלא תקבלו את הסכום הנקוב בשיק, אלא את הסכום הנקוב בהפחתת הריבית שגובה מכם החברה המנכה. נשאלת השאלה למה לכם בכלל לעשות את זה והתשובה היא, שיותר מדי עסקים נסגרים בכל שנה בגלל בעיות בתזרים המזומנים שלהם.

עסקים רבים מספקים היום מוצרים ושירותים עבורם הם מקבלים את התשלום רק מספר חודשים לאחר מכן. בינתיים עליהם לשלם שכר, שכר דירה, עלויות מלאי וכן הלאה, כך שהם נותרים עם תזרים מזומנים שמעמיד את קיומו של העסק בסכנה בכל עת. שירותי ניכיון שיקים מאפשרים לכם להפוך כל שיק דחוי שאתם מקבלים לשיק מזומן וגם אם ישנה הפחתה של ריבית בגין הניכיון המוקדם, זה יכול להיות מה שיציל את העסק שלכם לאורך זמן. מעבר לכך, אתם בהחלט יכולים לדרוש מלקוחות המתעקשים לשלם בשיק דחוי, תוספת מתאימה שתנטרל את השפעת הריבית על השירות.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915