תכנית חיסכון לילדים

תוכנית חיסכון לילדיםכשיש לכם ילדים, סדרי העדיפויות בחיים משתנים. הילד נהפך מרכז העולם ואין דבר שהייתם רוצים מלראות אותו מתפתח וגדל ללא דאגות. אתם רוצים להגן עליו, לשמור עליו ולטפח אותו. ואיזו דרך טובה יותר להבטיח את עתידו מאשר הפקדת חסכון שיצטבר ויאפשר לו ללמוד, לנסוע, לרכוש דירה או להתחתן ללא דאגות כלכליות?

תכנית חיסכון לילדים היא תכנית שמטרתה לחסוך סכומי כסף בלתי מורגשים מהמשכורת שלכם שיצטברו בבוא הזמן לסכום גדול שילדכם יוכל לממש. זאת בעזרת ההפקדות והריביות השונות שיתווספו לסכום הכסף שהצטבר.

קיימות כמה דרכים לקיום תכניות חסכון לילדים. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה ולכן אין מתכון אחיד להצלחה. תכנית חיסכון 'מסורתית' נעשית על ידי הפקדה או הפקדות בבנק שצוברות ריבית כמו גם בקופות גמל. תכניות חסכון 'הרפתקניות' יותר נוגעות בקרנות נאמנות ובשוק המניות.

ריבית גבוהה יותר על חסכונות גמישים פחות

תכנית חסכון בבנק תלויה בהפקדות תקופתיות של סכום קבוע או בהפקדת סכום כסף, גדול יותר בדרך כלל, בצורה חד פעמית. לא משנה מה סכום הכסף, כל עוד הוא נמצא בתחומי תכנית חיסכון הוא יצבור ריבית לטווח זמן ארוך. ניתן להשקיע את סכום הכסף בריבית קבועה או ריבית משתנה. אפיק ההשקעה האידאלי תלוי באורך הרוח שלכם ובאווירה הכלכלית הכללית שמשפיעה על הריבית המשתנה. יש לדעת שתכנית חיסכון על בסיס חודשי צוברת ריבית נמוכה יותר מתכנית חיסכון סגורה לטווח זמן ארוך עם פחות נקודות יציאה.

לכן באם ניתן, במקרה בו אתם יודעים שלא תזדקקו לכסף, עדיף לסגור את הסכום בתכנית חסכון לתקופה. משך התקופה של תכנית החיסכון תלוי בבנקים והריביות גם כן. בנוגע לריבית קבועה ניתן להגיד באופן כללי שככל שמשך הזמן שהכסף נמצא בתכנית חיסכון ארוך יותר כך יהיו תנאי החיסכון טובים יותר ולכן במקרים רבים ומתוך צורך בביטחון מירבי מפקידים הורים לילדיהם סכום כסף בתכנית לטווח ארוך יחסית.

גם בבנק אחר

דעו שאתם יכולים לפתוח תכנית חיסכון גם בבנק אליו אתם לא משתייכים כך שהיה ומצאתם תכנית חסכון שקוסמת לכם יותר בבנק מתחרה אין מניעה מלהתחייב לתכנית מטעמו ולא מטעם הבנק שלכם. לרב תידרשו לצ'ק לצורך הפקדה חד פעמית. לאחריו יחל החסכון שלכם בתנאי הבנק. כמו כן חשוב להיות ערניים לנקודת היציאה מהתכנית. לא רק משום שלאחריה לא תקבלו את הריבית במסגרת התכנית אלא גם בגלל שתכניות משתנות וייתכן ובבוא הזמן תמצאו תכנית שיותר מתאימה לכם.

השקעה בקופת גמל

דרך נוספת לחסכון היא השקעה בקופת גמל. יתרון גדול לקופות הגמל טמון בדמות הטבות מס שמאפשרות תשואה נאה ובטוחה לחיסכון. למעשה לא תצטרכו לשלם רווחי הון על הסכום שנצבר לטובתכם במסגרת הריבית. החסרון הוא שמדובר על תקופה של שנים ארוכות ללא נקודות יציאה. מעבר לכך קופות הגמל נזילות רק מגיל שישים ואילך כך שהיה ובחרתם בהשקעה בקופות גמל עשו זאת דרך סביו של הילד.
עוד דרך, בעלת סיכון גבוה יותר, היא השקעה באפיקים כמו קרנות נאמנות או שוק המניות.

אמנם בהשקעה בשוק המניות קיים פוטנציאל לתשואה גבוהה בהרבה, כשמונה אחוזים בשנה על פי הערכות סטטיסטיות, אך מובן שכגודל הרווח כגודל הסיכון. לכן, אם בחרתם באפיק שכזה מומלץ להשתמש בקרנות נאמנות שמשקפות את ההשקעות שלכם ועוקבות אחריהן ובכך משמשות מעין 'רשת ביטחון' כלכלית.

אם כך קיימות כמה דרכים לקיים תכנית חיסכון לילדים. ובעוד ההתאמה ביניהן לביניכם אינדיבידואלית ניתן להגיד שכולן מתיימרות לעשות דבר אחד: להבטיח את הנוחות הכלכלית לילדכם כשיהיה גדול.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915