אבטחה בבנקים: מהם האתגרים והפתרונות?

הבנקים השונים מתמודדים עם איומים שונים. מכיוון שמדובר על מתחם שבו ידוע כי שמורים לא מעט מזומנים, הרי שישנו חשש מהותי לניסיונות שוד הן במהלך היום, בשעות הפעילות של הבנק והן במהלך הלילה, כאשר אין פעילות בבנק. כל בנק אשר מבין כי הוא מהווה מוקד עניין לפורצים ועבריינים, מבין כי עליו לדאוג לפתרונות האבטחה הטובים ביותר שיש כיום בשוק וזאת בכדי לשמור על הרכוש והכסף המצויים בו ובד בבד, לשמור על שלום העובדים והלקוחות הנכנסים למתחם מדי יום ביומו. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות פתרונות שונים בתחום האבטחה, שניתן כיום להתאים לכל בנק, בהתאם לרמת האבטחה הנדרשת לו ובהתאם לכל פרמטר אחר העומד על הפרק.

 

איזה פתרונות אבטחה ניתן להציע כיום לבנקים?

כאמור, יש לבנקים השונים לא מעט אתגרים הנוגעים לאבטחה שלהם. מכיוון שידוע כי מצוי בהם כסף רב, המאוחסן בכספות, אך לא רק, לא פעם מתרחשים ניסיונות שוד או פריצה לבנקים. ניסיונות של שוד מותירים בבעלי הבנק ובעובדיו חששות רבים וגורמים לבעלים לחפש את הדרך לאבטח את הבנק ברמה הגבוהה ביותר וזאת בכדי למנוע מצבים של פריצות ושוד מראש ואם הם יתרחשו, שתהיה אפשרות להתמודד איתם בזמן אמת בצורה הטובה ביותר. הנה כמה מהפתרונות הרלוונטיים בתחום האבטחה העומדים על הפרק:

ראשית כל, חברות אבטחה. כיום ניתן למצוא לא מעט חברות מעין אלה המציעות את שירותן לבעלי עסקים. החברה מציעה שירות של מאבטחים הנושאים עליהם נשק שיאבטחו את המבנה ואת המקום בכל שעות הפעילות שלו ואף לאחר מכן. כלומר, ישנן חברות אשר מבצעות סיורים סביב הבנק גם בשעות שבו הוא לא פעיל.  אין ספק כי העובדה שישנו מאבטח חמוש בפתח ולעיתים גם כמה מאבטחים העורכים סיורים במקום, זה דבר שיכול להרתיע כל פורץ או כל אדם שמתכנן לשדוד את הבנק מלעשות זאת ומעבר לכך, חברת האבטחה מאפשרת התמודדות בזמן אמת עם מקרים של שוד או פריצה.

 

מצלמות אבטחה

כל בנק המעוניין לספק לעצמו את רמת האבטחה הגבוהה ביותר, מבין כי עליו להתקין מצלמות אבטחה באזורים שונים במבנה עצמו, כאשר חשוב מאוד שהמצלמות יהיו איכותיות ושיהיה אפשר לראות מה מתרחש בתוך המבנה וכן סביבתו, בכל זמן שרוצים ודרך חיבור מהיר דרך המחשב או הסמרטפון. מצלמות מעין אלה יכולות גם לספק הרתעה לפורצים או שודדים ומלבד זאת, במקרה שך פריצה או שוד שהתרחשו, הם יכולים לספק תמונה טובה מאוד של הפורצים למשטרה. חשוב להקפיד רק על מצלמות איכותיות, בעלות רזולוציה טובה וחשוב שתהיה אופציה של הקלטה במצלמה ושמירה ארוכת טווח של כל סרטוני האבטחה.

 

לחצני מצוקה

אם חשבתם שלחצני מצוקה מהווים לחצנים הרלוונטיים לאוכלוסייה קשישה בלבד, הרי שחשוב שתדעו כי מדובר על לחצני מצוקה שרלוונטיים מאוד לבנק. הלחצנים צריכים להיות ממוקמים במיקום שרק עובדי הבנק יודעים והלחיצה עליהם צריכה להיות קלה ונוחה. לחצנים מעין אלה מאפשרים להתחבר באופן מידי בשעת חירום אל שירותי סיור ולמוקד מבצעי שנבחר מראש. חשוב לבחור בלחצנים המחוברת דרך מערכת איתור לוויינית המאפשרת זמינות מכל רגע ובכל מקום וכן לחצנים שיאפשרו ערוץ דיבור דו כיווני מהמכשיר.

כל בנק צריך לבחור את פתרונות האבטחה המתאימים לו ביותר, אשר יספקו לו את הביטחון המקסימלי ואת האפשרות להתנהל ללא חשש הן בשעות הפעילות שלו והן מחוץ לשעות פעילותו.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915