ניכיון שיקים בתל מונד

ניכיון שיקים היא אחת הפעולות הפיננסיות השכיחות ביותר בישראל ולא בכדי. בישראל נהוג מוסר תשלומים המבוסס על מודל השוטף פלוס, מה שאומר שעסקים רבים בישראל מתנהלים על הון עצמי בזמן שהם ממתינים שהכסף ייכנס עבור שירותים ומוצרים אותם סיפקו חודשים קודם לכן. שירות ניכיון שיקים בתל מונד מאפשר לכם למעשה לקבל כאן ועכשיו את סכום הכסף הנקוב על צ'ק דחוי שקיבלתם, בקיזוז ריבית המחושבת על ידי הגורם המנכה. איך זה בדיוק עובד, האם באמת כדאי להשתמש בשירות זה ועד כמה חשוב לעשות את זה במקום הנכון? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

ניכיון שיקים – איך זה עובד?

שיק הוא למעשה מסמך משפטי שבאמצעותו, האדם הנותן אותו מתיר לבנק שלו להעביר את סכום הכסף הרשום על השיק לידיו של מחזיק השיק. את ההרשאה הזאת יכול לתחום נותן השיק בזמן. הוא יכול לכתוב שיק מזומן, כלומר שניתן לגשת לבנק ולפדות את סכום השיק כבר באותו היום בו ניתן השיק או שיק דחוי, כלומר שיק שתאריך הפירעון שלו הוא תאריך עתידי, שיכול להיות מחר, מחרתיים, בעוד שבוע, חודש, חצי שנה או אפילו יותר.

מודל התשלומים השכיח ביותר במגזר העסקי בישראל הוא המודל של שוטף פלוס, כלומר מספקים את השירותים או המוצרים היום, ומקבלים את הכסף רק חודש, חודשיים או יותר לאחר מכן. תשלומים אלה מבוצעים באמצעות שיקים דחויים, אותם לא יכולים לפדות המחזיקים בהם עד למועד הפירעון הרשום על השיק. אם אתם מחזיקים שיק כזה בידכם ובמיוחד אם אתם מחזיקים המון שיקים כאלה על בסיס קבוע כחלק מהפעילות העסקית שלכם, שירות ניכיון שיקים בתל מונד מאפשר לכם לפדות את השיקים במזומן כאן ועכשיו ולקבל את הסכום הנקוב בשיק במזומן.

מן הסתם, ספקי שירות ניכיון שיקים בתל מונד אינם עושים זאת לשם שמים. כאשר גורם מנכה לוקח מכם שיק דחוי ונותן לכם כסף מזומן בתמורה, הוא לוקח על עצמו סיכון. מהכסף המזומן הוא כבר נפרד ומה שנשאר בידיו זה בעצם הבטחה לקבלת הכסף מהבנק במועד הפירעון של השיק. עבור הסיכון הזה גובה מכם הגורם המנכה עמלה שהיא בעצם ריבית. ריבית זו מחושבת ממש כפי שמחושבת הלוואה בבנק, קרי בהתאם לסכום ההלוואה (הסכום הנקוב בשיק) ותקופת ההלוואה (התקופה שבין ניכיון השיק ובין מועד פירעון השיק). בשורה התחתונה, מה שתקבלו לידיכם זה לא את הסכום הנקוב על השיק, אלא את הסכום הנקוב בניכוי הריבית שקבע הגורם המנכה.

קרא עוד על: ניכיון שיקים פרטיים

האם זה משנה היכן עושים את הניכיון?

התשובה היא בהחלט כן. ישנם לא מעט גורמים מקצועיים המספקים שירותי ניכיון שיקים בתל מונד. ניכיון שיקים יכול להתבצע גם בבנקים וגם בחברות אשראי חוץ בנקאיות וכל אחד מן הגורמים הללו גובה ריבית שונה ולעיתים גם רמות ריבית שונות בהתאם לסוג השיק (שיק פרטי או שיק מסחרי למשל). כאשר אתם בוחרים גורם שיבצע עבורכם את הניכיון, עליכם לוודא שני דברים: א' שהריבית הנלקחת מכם עבור השירות היא ריבית מינימלית ותחרותית ביחס למוצע בשוק. ב' שהגורם המנכה הוא בעל מוניטין ומוכר וכי אין חשש כי במקרה של אי כיבוד השיק, תיווצר אי נעימות מולו, כפי שעשוי לקרות כשעובדים עם השוק האפור.

בין שלל רמות הריבית הנגבות היום במסגרת שירות ניכיון שיקים בתל מונד, ריבית הבנקים היא מן הנמוכות ביותר ויחד עם זאת צריך לדעת שכאשר אתם מנכים את השיק בבנק, הבנק צפוי לדרוש מכם בטוחות ממש כפי שהוא דורש בטוחות על כל הלוואה אחרת, וכן יש לקחת בחשבון שמדובר בפעולת אשראי ככל פעולת אשראי אחרת, מה שיפגע באובליגו שלכם בבנק. מכל הסיבות האלה, מרבית האנשים בוחרים לנכות את השיקים שלהם אצל גורמים חוץ בנקאיים ולכם נותר למצוא גורם חוץ בנקאי כזה, שגובה ריבית מינימלית עבור השירות ושלא יהווה עבורכם מקור לאי נעימות, לבטח קיצונית, במקרה של תקלה עם השיק.

קרא עוד על: ניכיון שיקים מסחריים

האם כדאי בכלל להשתמש בשירות זה?

ככל שזה נוגע לשירות של ניכיון שיקים בתל מונד, נשאלת השאלה הבסיסית האם בכלל כדאי להשתמש בשירות הזה. האם למשל, אתם כבעלי עסק יכולים להיפרד מכמה אחוזים מכל עסקה שאתם מבצעים רק כדי לנכות שיק? שאלה זו מהדהדת במיוחד אצל עסקים העובדים על רווח מתחים נמוך וכל אחוז שנגרע מן ההכנסות יכול להיות ההבדל בין רווח להפסד. ובכן, התשובה היא שזה מאוד תלוי. ניכיון שיקים הוא לא שירות שאתם רוצים לצרוך כשירות מותרות, אלא רק כאשר זה חיוני לניהול העסק. עסקים רבים מגיעים למצבים של חדלות פירעון ועובדים עם תזרים מזומנים שלילי, בזמן שיש להם בכספת עשרות שיקים דחויים שממתינים לפירעון עתידי.

אם העסק שלכם חייב חמצן, אם אתם לא מסתדרים עם המודל של שוטף פלוס אבל אין לכם ברירה אחרת, אתם בהחלט רוצים למצוא גורם מקצועי שמציע שירות ניכיון שיקים בתל מונד ולסגור איתו על הסכם שירות עם ריבית אטרקטיבית ובתנאים טובים. זה אולי יגרע מספר אחוזים מהכנסות העסק, אבל זה ישאיר את העסק חי ורווחי. מצד שני, לא כל שיק דחוי שאתם מקבלים חייב להגיע אוטומטית לניכיון. בדקו כל שיק, בחנו את המשמעות והדחיפות של הניכיון שלו ובהתאם לכך החליטו האם נכון מבחינתכם לנכות אותו אם לאו. כמו כן, כדאי עד כמה שניתן לבסס מול הלקוחות שלכם מודל תשלומים כמה שיותר מיידי ובמקביל, אם אין ברירה אחרת, לבסס גם מודל תשלומים דחוי מול הספקים שלכם, כך שתוכלו לאזן בין זרמי ההכנסות וההוצאות.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915