משכנתאות בנק הפועלים

משכנתא בנק הפועליםמשכנתאות בבנק הפועלים מוצעות ללקוחות כל הבנקים באמצעות המותג "משכן", בעבר בנק למשכנתאות של הפועלים וכיום חטיבה פנימית של הפועלים המנוהלת יחד עם יתר פעילויות הליבה של הבנק למגזר הקמעונאי. בנק הפועלים מציע מסלולי משכנתא סטנדרטיים, מסלולים מיוחדים כמו משכנתא ירוקה והטבות "זכאות פועלים" ללקוחות קיימים של הבנק.

כמו מרבית הבנקים המסחריים, גם משכנתאות בבנק הפועלים מומלצות על ידי הבנק במסגרת תמהיל משכנתא או משכנתא משולבת. הכוונה היא לבחירת כמה מסלולים שונים עבור כל הסכום כך שמפזרים סיכונים וכיום רק כך ניתן לעמוד במגבלות של בנק ישראל לגבי משכנתאות בריבית משתנה.

משכנתאות צמודות למדד

מסלול זה של משכנתאות בבנק הפועלים כולל מגוון אפשרויות מבחינת תקופת ההלוואה, סוג הריבית, שיטת ההחזר וכן הלאה.
•    ריבית קבועה: לתקופה של 4-30 שנה.
•    ריבית חצי קבועה: לתקופה של 6-321 שנה, הריבית משתנה פעם אחת בלבד במהלך המשכנתא – במחצית התקופה.
•    ריבית משתנה – משכנתא 32: 4-32 שנה, הריבית משתנה בהתאם לתדירות שנקבעה מראש בין הצדדים ועל פי עוגן ריבית מוסכם.
•    משכנתא עוגן: ריבית משתנה על פי עוגן אג"ח מדינה צמוד למדד, לתקופה של 4-25 שנה, הריבית נקבעת לפי שיעורי התשואה לפדיון ברוטו של אג"ח ממשלתיות צמודות ובתוספת ריבית סיכון שהבנק קובע.

משכנתא על בסיס הפריים, ללא הצמדה

משכנתאות בבנק הפועלים כוללות כמובן את מסלול הפריים, ניתן לקחת רק 33% מסך כל המשכנתא במסלול ריבית משתנה על פי הוראות בנק ישראל. אפשר לקחת משכנתא זו לתקופה של עד 30 שנה, אין הצמדה למדד והריבית נקבעת על פי מרווח מסוים מעל הפריים, שינוי הריבית הוא בכל שינוי של ריבית בנק ישראל ובהתאם גם של הפריים.

משכנתא יציבה

מסלול משכנתא מיוחד שמציע ודאות מוחלטת לגבי החזרי המשכנתא ועלותה הסופית. אין הצמדה למדד והריבית קבועה מראש. בכל חודש מחזירים אותו סכום לכל אורך חיי ההלוואה. זמינה לתקופות של 4-20 שנה.

משכנתאות צמודות מט"ח

בנק הפועלים מאפשר לקבל משכנתאות צמודות לשער יציג של מטבע זר עבור דולר ארה"ב או אירו – ההלוואה שקלית ולא נקובה במטבע הזר. לתקופה של 4-25 שנה, הריבית משתנה בכל 3-6 חודשים בהתאם לריבית הליבור הבינלאומית.

משכנתא נקובת מט"ח

משכנתא במודל ריבית משתנה, לתקופה של עד 20 שנה. משכנתאות אלו הן נקובות מט"ח, כך שהלווה מקבל את הכסף בדולר ארה"ב או אירו ולא בשקלים וגם ההחזר מתבצע במטבע הזר הרלבנטי ולא בשקלים. הריבית נקבעת על פי ריבית הליבור ומתעדכנת חודשית, רבעונית או בכל חצי שנה.

משכנתא עם הלוואת גישור

משכנתאות לתקופות קצרות של 2-4 שנים, במיוחד למצבים בהן לווה מבקש לרכוש דירה חדשה לפני שהספיק למכור או לקבל את מלוא התמורה על דירה קודמת שמכר. אפשר להחזיר את כל סכום ההלוואה בתשלום אחד בסיום התקופה או לשלם את הקרן והפרשי ההצמדה בתשלום סופי חד פעמי ואת הריבית של הלוואת הגישור בכל חודש.

משכנתא ירוקה

בנק הפועלים מציע מסלול ייחודי בשוק הישראלי, משכנתא ירוקה שמעניקה הטבות לרוכשי דיר או בית שנבנו על פי עקרונות בנייה ירוקה או לרכישת מערכת סולארית למשל. הטבות משכנתא נוספות לזכאי "זכאות פועלים" שרוכשים נכס בעל תו תקן של בנייה ירוקה, הענקת מימון מיוחד לרכישת מערכת חשמל סולארית ביתית (100% מימון של עלות המערכת לתקופה של 20 שנה) ועוד.

זכאות פועלים

לקוחות בנק הפועלים יכולים ליהנות מהטבות "זכאות פועלים" לגבי משכנתאות, הזכאות נקבעת בהתאם למהות הפעילות הרגילה בחשבון הבנק ומעניקה הטבות ריבית על סכומים ומסלולי הלוואה מסוימים.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915