איך חברות האשראי שומרות על עצמן מהאקרים?

העולם שלנו מתקדם כל הזמן קדימה מבחינת הטכנולוגיה, ובעוד שיש לכך צדדים חיוביים רבים, הקדמה גם מביאה עמה סכנות רבות וחדשות. כל עסק וחברה שרוצים להגן על עצמם חייבים לחשוב על אבטחת וסייבר כדי להגן על העסק ועל פרטי הלקוחות, כדי למנוע מצבים בהם נסחטים כספים, נגנבים פרטים או שנעשה שימוש בכלים שונים לסחיטה ואיומים. מהן הסכנות ברשת וכיצד נגבה נתונים ונשמור על המידע בעסק? כדאי להמשיך לקרוא. 

אילו סיכונים יש ברשת לעסקים? 

מתקפות סייבר יכולות להיות בעלות פנים רבות וכיום הן מתוחכמות יותר מתמיד. האקרים עושים שימוש בכלים רבים לפריצה למחשבים של עסקים וחברות בכל הגדלים. יש סוגים רבים של מתקפות סייבר ובהן מתקפות פישינג שנקראות גם דיוג ממוקד, בהן גורמים לאנשים לתת מידע על סיסמאות שונות כדי שיוכלו לחדור למערכות, ישנם וירוסים שחודרים למערכת ויש גם מתקפות כופר. כמו כן, ישנן התקפות ממוקדות של ניסיונות לגניבת מידע. 

איזה מתקפות סייבר גדולות ראינו בעולם ובישראל? 

ראינו בשנים האחרונות המון מתקפות סייבר גדולות, אחת מהן הייתה בהתערבות הרוסים בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, ראינו מתקפות גדולות על חברות ומתקפות כופר של האקרים איראניים על חברות שונות בעולם, במיוחד נגד חברות אמריקאיות. בישראל ראינו כמה וכמה מתקפות, חלקן היו ממקורות חיצוניים ובכוונת מתכוון לגרום לנזק בישראל, לא משנה היכן, וחלקם היו עם מטרה ברורה לבצע כסף. מתקפה אחת כזו הייתה על חברת ביטוח כשנגנבו וגם פורסמו ברשת לכל קורא. 

גיבוי נתונים ורמות אבטחה 

כיום כל עסק וחברה חייבים במעטפת הגנה המבוססת על ענן. אובן נתונים יכול להיות לנזק בלתי הפיך לכל ארגון, לכן הגיבוי בראש ובראשונה נועד לתת רשת הגנה שהמידע של הארגון שמור. גיבוי בענן חייב להתבצע דרך מקום שמספק אנשי מקצוע וטכנולוגיות מתקדמות לבצע זאת, כיוון ששוק זה נמצא בשדרוג מתמיד. בדרך כלל השירות יכלול הגנה על חומרה, אבטחת חוות שרתים, ניטור רשת, אבטחת נתונים וכמובן שירותי ייעוץ בתחום. כשבוחרים שירות אבטחת מידע וסייבר כדאי לבחור בטובים ביותר, כדי להבטיח זמינות גבוהה ושירות אמין לצד השימוש בטכנולוגיות המתקדמות בתחום. 

טיפים להתגוננות מפני התקפות סייבר 

כל עסק חייב בהגנת סייבר, אך ישנן פעולות בסיסיות עיקריות שניתן לבצע כדי למנוע חדירות סייבר לעסקים. כלל ראשון הוא זהירות ברשת – אל תנדבו פרטים על מקום העבודה שלכם, בוודאי לא לגורמים זרים ברשת, ובמיוחד כאשר הם שואלים שאלות שנראות כביכול תמימות. כדאי להיזהר משיתופי לינקים שנראים חשודים, במיוחד ברשתות החברתיות. רצוי לא להשאיר את רשת האינטרנט של הבית ובטח של העסק חשופה לעיני כל, וגם לא כדאי לפתוח קבצים שלא מכירים או כאלה שדוחפים בעדינות לכך שיפתחו את הקובץ. עוד כדאי להימנע מרכישה של פריטים מחנויות מקוונות שאינן מוכרות, וכמובן שאין למסור את פרטי הבנק או כרטיס האשראי לאתרים כאלו, והכי חשוב – מי שמציע פרס או מציע לכם לקרוא הודעה דחופה במיוחד אותה לא ניתן לראות מבלי למסור מידע או ללחוץ על כפתור מסוים, רצוי להתרחק ממנו. 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915