איך לקבל הלוואה עסקית בתנאים טובים?

כדי לקבל הלוואה עסקית בקלות ובמהירות וליהנות מתנאים טובים יש להשקיע זמן ומאמצים בהכנת הבקשה להלוואה, במחקר מקדים של שוק ההלוואות, בסקירת מסלולי ההלוואה השונים המוצעים לעסקים ובניהול תהליך איכותי של משא ומתן עם המוסד הפיננסי. בד בבד יש להכין תוכנית עסקית מקיפה שתתמוך בתהליך גיוס ההון ותעניין משקיעים פוטנציאלים. מנהלים עסק ורוצים לקבל הלוואה עסקית בתנאים טובים? כך תעשו את זה נכון.

להכין את הבקשה להלוואה

כדי להגיש הלוואה למוסד פיננסי צריך קודם להכין אותה. הזמן שתקדישו להכנת הבקשה יגדיל את הסיכויים שלכם להצליח ולקבל הלוואה עסקית בתנאים המתאימים לכם. הינה כמה עצות טובות לכך:

  • קבעו את הצרכים שלכם. לפני הגשת הבקשה להלוואה החליטו מהו הסכום הנדרש לכם, ואיך תשתמשו בו. הכינו תוכנית עסקית מפורטת המתארת את התחזיות הפיננסיות של העסק ותתווה את דרכי השימוש בהלוואה.
  • בדקו את דירוג האשראי שלכם. דירוג האשראי שלכם חיוני לקביעת זכאותכם להלוואה ולתנאי הריבית שלה. עיינו בדוח האשראי שלך כדי לוודא שהוא מדויק ותקנו כל שגיאה שתמצאו בו.
  • סקר שוק. השוק הפיננסי גדול מאוד. ערכו סקר שוק והשוו את התנאים להלוואות עסקיות שמציעים המוסדות הפיננסיים השונים. חפשו מוסדות פיננסיים שמתמחים בתחום העסקי שלכם ומנוסים בעבודה עם עסקים דומים.
  • הכינו את הדוחות הכספיים. הבנקאים ירצו לעיין בדוחות הכספיים שלכם, בדוח רווח והפסד, במאזן ובדוח תזרים המזומנים. ודאו שהדוחות שלכם עדכניים ומדויקים.
  • ביטחונות. המוסדות הפיננסיים השונים עשויים לדרוש ביטחונות כמו נכסי נדל"ן, ציוד או מלאי כדי להבטיח את החזר ההלוואה. תכננו את הבטוחות שלכם והכינו אסמכתאות המעידות על ערכן.
  • נהלו משא ומתן על תנאי ההלוואה. לאחר שבחרתם מוסד פיננסי ומסלול הלוואה, נהלו משא ומתן על תנאי ההלוואה. הסבירו מדוע אתם זקוקים להלוואה, פרטו כיצד תשתמשו בכספים ותארו איך אתם מתכננים להחזיר את ההלוואה. בקשו להפחית בריבית או בעמלות. לשם כך הציעו מקדמה גדולה תקופת החזר קצרה.
  • קראו את האותיות הקטנות. לפני החתימה על הסכם ההלוואה קראו היטב את האותיות הקטנות. ודאו שאתם מבינים את תנאי ההלוואה, את שיעור הריבית, את פריסת ההחזרים, את העמלות ואת הקנסות על איחור בתשלומים.

אם תיערכו לפי השלבים האלה, תוכלו להגדיל את סיכוייכם לקבל הלוואה עסקית בתנאים טובים. עם זאת, זכרו כי קבלת הלוואה היא תהליך ארוך, אז היאזרו בסבלנות והתמידו במאמצים.

לפני שמבקשים הלוואה עסקית, עוברים אצל היועץ העסקי

קבלת ייעוץ מיועץ עסקי יכולה להועיל לכם מאוד ואף לקצר את תקופת ההמתנה לאישור ההלוואה. יועץ עסקי מתמחה בפיננסים, באסטרטגיה עסקית, בשיווק ובתפעול. הוא יכול להנחות אתכם בבניית העסק ובניהול התחום הפיננסי ובכך להגדיל את סיכוייכם לקבל הלוואה בתנאים נוחים; הוא יכול להכין לכם תוכנית עסקית מקיפה ומפורטת, לחדד את האסטרטגיה העסקית שלכם, לזהות סיכונים והזדמנויות ולעזור לכם לקבל החלטה על שימושים נבונים בכספי ההלוואה; הוא יתמוך בכם בתהליך המשא והמתן על ההלוואה, להסביר לכם את התנאים המוצאים ולשקלל את ההלוואה בתמהיל המימון של העסק. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי לפני שמגישים בקשה להלוואה עסקית ולהגדיל את הסיכויים לקבלת אישור בתנאים נוחים.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915