איך פותחים עסק?

פתיחת עסק חדש יכולה היא התנסות מרגשת שיכולה להיות מתגמלת אך גם מאתגרת. עסקים רבים בישראל נפתחים מדי שנה ונסגרים כעבור זמן קצר בשל חוסר יכולת להבין תהליכים כלכליים, ניהול פיננסי, ארגוני ותפעולי לקוי, אי הבנה בתהליכי השוק ובצורכי השוק ואסטרטגיית שיווק בעייתית. כדי לפתוח עסק וליהנות מתוצאות טובות ומרווחים צריך לעשות עבודת הכנה ולהיערך בכל התחומים – בתחום הניהולי, בתחום הפיננסי, בתחום המימוני, בתחום הארגוני, בתחום התפעולי ובתחום השיווקי. למרבה הצער, בעלי עסקים רבים בקיאים אך ורק בתחום המקצועי הצר שלהם ואינם מבינים בשאר התחומים החיוניים לניהול עסק מוצלח. רוצים לפתוח עסק ולהרוויח? הקפידו על כל השלבים, נהגו בתבונה והיערכו לכל אתגר. כך תעשו את זה נכון.

לפתוח עסק ולהרוויח

אז איך עושים את זה? איך פותחים עסק חוקי, נותנים לו תוקף רגולטורי, מבטיחים רווחים ומובילים אותו להצלחה? הינה השלבים ההכרחיים בתהליך:

  • הגדירו את הסטטוס של העסק. כדי לפתוח עסק בצורה חוקית יש לתת לו תוקף רגולטורי. למה הכוונה? יש להחליט אם העסק הוא חברה בע"מ או עוסק מורשה ולהגדיר את הסטטוס שלו ברשות המיסים ובמוסד לביטוח לאומי. כמו כן יש לקבל רישיון לניהול עסק והיתרים מהמוסדות האמונים על בטיחות.
  • הגדירו את הרעיון העסקי. הצעד הראשון בפתיחת עסק חדש הוא הגדרת הרעיון העסקי. הרעיון העסקי יכול להיות מוצר או שירותים מקצועיים.
  • ערכו מחקר שוק. לאחר שהגדרתם את הרעיון העסקי, ערכו מחקר שוק כדי לקבוע אם יש ביקוש למוצר או לשירותים, כדי להבין מי המתחרים שלכם וכדי לזהות את קהל היעד.
  • כתבו תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא לא רק מפת דרכים לעסק שלכם, היא גם כרטיס הביקור שלו. היא מגדירה את המטרות העסקיות, מתארת את האסטרטגיות הניהוליות והשיווקיות ומפתחת תחזיות פיננסיות. התוכנית העסקית צריכה לכלול תקציר מנהלים, תיאור של העסק שלך, ניתוח שוק, תחזיות פיננסיות ואסטרטגיות שיווקיות.
  • הבטיחו מימון. ייתכן שיהיה עליך להבטיח מימון או לגייס משקיעים כדי לקדם את הפעילות העסקית, לפתח את המוצרים ולהציע את השירותים. כדי להבטיח מימון עליכם להציג את התוכנית העסקית שלכם למוסדות פיננסיים ולמשקיעים פוטנציאלים ולהגיש בקשה למימון בתנאים נוחים.
  • חפשו מקום לפעילות העסקית. לאחר שתשלימו את השלבים המוקדמים, תצטרכו לחפש מקום לפעילות העסקית, לגייס עובדים, לתכנן את מערך העבודה, להקים מחלקות ולתכנן את קידום העסק.
  • השיקו את העסק. לאחר השקת העסק תוכלו לשווק את המוצרים ואת השירותים לקהל היעד. התכוננו לעדכן את הפעילות העסקית לפי הצורך, לפי דרישת הלקוחות ולפי התפתחות העסק.

התייעצו עם רואה החשבון שלכם

רואה חשבון יכול למלא תפקיד חשוב בתהליך פתיחת העסק. הוא יכול להנחות אתכם בתהליך רישום העסק ברשות המיסים, במע"מ או במוסד לביטוח לאומי; הוא יכול לסייע לכם בכתיבת התוכנית העסקית; הוא יעזור לכם להכין תחזיות להכנסות ולהוצאות; הוא יעזור לכם להגדיר את המימון הרצוי; הוא ינהל את האינטראקצייה של העסק עם רשות המיסים; הוא ינהל את התחום הפיננסי ואת מחלקת הנהלת החשבונות שלכם; הוא יוודא שהרשומות הפיננסיות שלכם מדויקות ועדכניות; ויוודא שאתם עומדים בכל הדרישות החוקיות והרגולטוריות הנדרשות מבעלי עסקים לרבות הגשת דוחות מס ודוחות כספיים אחרים. בסופו של דבר הוא יספק לכם ליווי רב־ערך ותמיכה פיננסית חשובה לכל אורך התהליך ויעזור לכם להבטיח את הצלחת העסק ואת ההצלחה שלכם.

 

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915