אשראי חוץ בנקאי – איך הוא יכול לשרת אותנו

אחד הכלים הפיננסיים שעומדים לרשותנו, כאנשים פרטיים או כמי שמנהלים עסק משלנו, הוא אשראי. מדובר על פעילות כלכלית שאנחנו יכולים לייצר עם תנאי החזר חודשיים, מבלי שאנחנו נצטרך לדאוג לגבי תשלום עבור פריטים ומוצרים באופן מיידי.

למשל, אם אנחנו רוצים לעשות קנייה גדולה, אז יש לנו אפשרות לקבל אשראי ולבצע אותה באמצעות החזרים חודשיים קבועים. כך אנחנו לא צריכים להוציא כסף משמעותי בבת אחת ותזרים המזומנים שלנו לא יפגע. התשלום ייעשה על פי תוכנית החזרים, אך עלינו לקחת בחשבון שנידרש לשלם ריבית מסוימת על כל החזר. ככל שהתוכנית תהיה יותר ארוכה כך הריבית תהיה יותר משמעותית (במצטבר).

בפנינו עומדות שתי אופציות לקבלת אשראי. אופציה אחת היא להיעזר בבנק לשם כך. ככה נוהגים לא מעט בעלי מקצוע ובעלי עסקים. אופציה שנייה היא לפנות למסלול של אשראי חוץ בנקאי דרך גורמי מימון שונים שמציעים תוכניות אשראי משתלמות.

היום הרבה יותר משתלם לפנות למסלול של אשראי חוץ בנקאי, ולא משנה אם אנחנו אנשים פרטיים, אנשי עסקים או בעלי מקצוע. כל עוד אנחנו בוחרים את המקום ואת התוכנית הנכונה, אזי שזה הפתרון האידיאלי ויש לכך מספר הסברים.

 

מדוע משתלם לקחת אשראי חוץ בנקאי

סיבה ראשונה, כשאנחנו לוקחים אשראי חוץ בנקאי זה לא משפיע על מסגרת האשראי שלנו בבנק. אין קשר בין הדברים ולכן אנחנו יכולים באופן מעשי להשתמש בשתי תוכניות במקביל.

למשל, אם אנחנו צריכים אשראי לרכישת רכב חדש, לא נרצה שמסגרת האשראי שלנו בבנק תיפגע כתוצאה מכך. הפתרון הוא להשתמש באופציה של אשראי חוץ בנקאי, ואז נוכל לנהל תוכנית תשלומים אחת שמיועדת לחברה שסיפקה לנו את האשראי, ובמקביל נוכל להמשיך ליהנות ממסגרת אשראי שהבנק מציע לנו להוצאות שוטפות.

סיבה שנייה, הרבה פעמים גורמים חוץ בנקאיים מציעים לנו תוכניות אשראי הרבה יותר משתלמות מהבנק. זה נכון כשמדובר על אנשי עסקים וזה בוודאי נכון כשמדובר על אנשים פרטיים המעוניינים לקבל אשראי לרכישת מוצרים ופריטים משמעותיים.

סיבה שלישית, בסופו של דבר, שימוש באופציה של אשראי חוץ בנקאי מאפשר לנו לייצר תהליך כלכלי הרבה יותר נכון ויעיל. במקום שאנחנו נצטרך להוציא סכומי כסף גדולים מחשבון עו"ש או מחסכונות, נוכל להשתמש באשראי לשם כך.

 

איך עושים את זה נכון\?

בשביל לקחת אשראי חוץ בנקאי, אנחנו צריכים לבחון היטב את האופציות שעומדות לרשותנו, להשוות ביניהן ולראות מי יכול להציע לנו את התוכנית המשתלמת ביותר, בין אם זה לגבי הריביות של האשראי, החזר תשלומים, מה קורה במידה ואנחנו לא עומדים בהחזר ההוצאות ועוד.

עלינו לחשוב היטב, גם על השאלה, האם משתלם לקחת אשראי והאם תהיה לכך השפעה חיובית על היכולות שלנו להתנהל מבחינה כלכלית בעתיד.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915