בחברת חכם משכנתאות מסבירים: באילו מקרים הבנק מסרב לתת משכנתא?

המצב של שוק הדיור בימינו דורש מאנשים רבים המעוניינים לרכוש בית לפנות לגופים מלווים כמו בנקים כדי לקבל מימון לקנייה – זוהי המשכנתא שכולנו מכירים. עם זאת, יש אנשים שהבנקים מסרבים לתת להם משכנתא מכל מיני סיבות. אם נתקלתם בסירוב מהבנק או שאתם חוששים שתקבלו בעתיד סירוב – החלום לא הסתיים, וחכם משכנתאות יסבירו לכם מה זה בעצם אומר ואיך אפשר להתמודד עם המצב

לא כל מי שמבקש משכנתא מקבל אותה

משכנתא היא הלוואה גדולה שגורם מלווה, בדרך כלל הבנקים בישראל, נותן לאנשים פרטיים כדי לקנות בית בישראל או למען מטרה אחרת ידועה מראש. לדברי המומחים של חברת חכם משכנתאות, המספקת ללקוחותיה זה עשור ייעוץ וליווי מקצועיים בנושא לקיחת משכנתא משתלמת, משכנתא היא חוזה ועסקה לכל עניין, ולכן הגורם המלווה בודק מראש את מצבו הכלכלי של מבקש המשכנתא כדי לבדוק אם בידיו עסקה משתלמת. יש לקוחות שהבנק יגדיר מסוכנים, ובמקרים כאלו הבנק יסרב לתת להם משכנתא משום שהוא סבור שהעסקה כנראה תוביל להפסדים.

הסיבות הנפוצות לסירוב לבקשת משכנתא

כאשר הבנק מסרב לתת משכנתא, הוא אינו משוכנע שהלקוח יוכל להחזיר לו את מלוא הסכום בתקופת ההלוואה. לפניכם רשימה של הסיבות הנפוצות שבגללן הבנקים מסרבים ללקוחות הבאים לבקש משכנתא:

  • דירוג אשראי שלילי – דירוג אשראי שלילי נובע מחריגות רבות ממסגרת האשראי, מפשיטות רגל, מפתיחת תיקים בהוצאה לפועל או מאיחורים בהחזרת חובות אשראי. אלו הם אינם סימנים שיגרמו לבנק לחשוב שהלקוח מסוגל להחזיר את ההלוואה שהוא מבקש, ולכן אנשים שיש להם דירוג אשראי שלילי כנראה ייתקלו בסירובים לקבלת משכנתא.
  • רמת הכנסה נמוכה – אנשים שיש להם רמת הכנסה נמוכה כנראה ייתקלו אף הם בסירוב למתן הלוואה מהבנקים. האנשים האלו הם בדרך כלל מי שהכנסתו החודשית אינה קבועה וגם אנשים מבוגרים.
  • בעיות בנכס המיועד לרכישה – ייתכן שיהיו בעיות בנכס עצמו שיגרמו לבנק להימנע מכניסה לחוזה משכנתא, כמו אזהרות ועיקולים, מקרים של בנייה לא חוקית, רישום לא תקין ברשות מקרקעי ישראל או שיעבוד לצד שלישי.
  • בעיות קודמות עם הבנק – במקרה שלקוחות פונים לבקשת הלוואה מהבנק שלהם אך כבר היו להם בעיות בעבר עם הבנק כמו הגבלת חשבון, צ'קים חוזרים ועוד, הם כנראה יקבלו סירוב משום שהבנק סימן אותם כלקוחות בעייתיים.

החלום שלכם עדיין יכול להתגשם – התייעצו עם המומחים בתחום

אפילו אם קיבלתם סירוב מהבנק שלכם לקבלת משכנתא, הדרך עוד לא נגמרה וייתכן שתוכלו לצאת מזה בקלות. חברת חכם משכנתאות ממליצה לפנות לייעוץ של מומחים בתחום המשכנתאות כדי שיעזרו לכם לבחון בעזרת עיניים מקצועיות את המצב הכלכלי שלכם. ייתכן שיש לכם חובות שאפשר לסגור בקלות, או שהיועץ יספר לכם שהבנק יאשר לכם לקבל משכנתא בסכום נמוך ממה שדרשתם בהתחלה. כמו כן, ייתכן שהפתרון שיתאים לכם הוא פנייה לגורמים מלווים שאינם הבנקים בישראל, משום שאצלם התנאים קצת שונים. כך או כך, עזרה של איש מקצוע מנוסה היא הדרך הכי טובה לוודא שאתם מכסים את כל התחומים ובודקים כל אפשרות קיימת. היועץ גם יקל עליכם את עבודת החיפוש משום שהוא יפנה בשמכם לגורמים מלווים, יעשה סקר שוק ויציג לפניכם את כל האפשרויות הרלוונטיות לכם.

סיכום

כל אחד יכול לפנות לבנקים או לגורמים מלווים כדי לבקש משכנתא, אך לא כל הלקוחות מקבלים אישור למשכנתא הזאת בגלל כמה סיבות, למשל דירוג אשראי שלילי, גיל מבוגר או בעיות עם הנכס. באמצעות ייעוץ של מומחים בתחום תוכלו לשפר את מצבכם ולהגדיל את הסיכוי לקבל משכנתא מהבנק, או לחילופין לפנות לגורם מלווה אחר שייתן לכם את המימון שאתם צריכים לרכישת בית.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915