האם העסק שלכם מתנהל נכון?

עולם העסקים רק הולך וגדל ככל שהשנים עוברות ונראה שיש יותר ויותר אנשים עצמאיים במגוון רחב של תחומים. ניהול העסק השוטף יכול להיות מורכב למדי ולכלול אין ספור צרכים מידיים ועתידיים לעסק, לרובם ככולם תהיה השפעה כזו או אחרת על העסק ולעיתים ההשפעה תהיה קריטית. כיצד נדע אם העסק מתנהל כראוי ומהם הצעדים בהם יש לנקוט? כדאי להמשיך לקרוא.

 

אילו הוצאות עיקריות יש בעסקים?

כמעט כל עסק מחזיק בהוצאות, בדרך כלל להוצאות אלה יהיו השלכות על עתידו הכלכלי של העסק ויש לנהל אותן באופן נבון. ההוצאות הרגילות של העסק יהיו שימוש בדלק, שימוש בחשמל, תשלום ארנונה, תשלום מס הכנסה ותשלום מע"מ, הוצאת משכורות לעובדים ותשלומים לספקים.

יש עסקים בהם ההוצאות הללו יהיו נמוכות יחסית, במיוחד בעידן של היום כשהכול דיגיטלי, אך יש עסקים שההוצאות הללו יכולות להיות להם גבוהות במיוחד, למשל כשמדובר על שטח מסחרי גדול יחסית ותשלום הארנונה שלו גבוה במיוחד.

 

כיצד ניתן לצמצם הוצאות לעסק?

כל עסק שרוצה להבטיח את קיומו לטווח הרחוק חייב לחשוב כיצד הוא יכול לחסוך בהוצאות. כמעט תמיד ניתן למצוא דרכים לצמצם את העלויות, בין אם בייעוץ מס שיסייע לצמצם את גובה המיסים או קבלת החזרים עבור מס ששולם ובין אם בקבלת ייעוץ עם עורך דין שיסייע לקבל הנחות במקומות המתאימים או אפילו פטור מתשלומים מסוימים.

כבר בשלבים הראשונים של פתיחת העסק מומלץ מאוד לעשות שימוש בבעלי מקצוע – יועץ מס, רואה חשבון ועורך דין יסייעו לעשות סדר בדברים ולהוביל לניהול עסק באופן מצוין, מי שרוצה להרחיב את הידע, ניתן להיכנס לכתבה בנושא באתר globes הממצה את הנושא.

 

ומה לגבי כלים טכנולוגיים?

כיום ניתן לנהל באופן מדויק ונכון יותר עסקים בשימוש בכלים דיגיטליים שונים. יש כיום תוכנות רבות המסייעות לניהול העסק, למשל בנושא ההוצאות המוכרות ניתן להתנהל בעזרת תוכנות תשלומים דיגיטליים ובעזרת גיליונות המאפשרים תזכורים וסיכומי הוצאות שיסייעו להבין מהו מצב התשלומים של העסק בכל זמן נתון.

כיום ישנן תוכנות להנפקת חשבוניות וקבלות המאגדות את כל הנתונים הכספיים של העסק במקום אחד, יש תוכנות לחזרה ללידים ואפשרויות מענה שונות באתרי אינטרנט, החל משימוש בבוטים איכותיים בשירות הלקוחות ועד למתן מענה של תמיכה טכנית מרחוק ללקוחות.

 

להכשיר את כוח האדם בחברה לניהול ההוצאות

את ניהול ההוצאות של העסק מומלץ לבצע כאשר העובדים מבינים ומכירים בהוצאות ובצורך לחסוך בו כל העת. מומלץ להכשיר כמה עובדים או את כולם בנושאים אלו כדי שיבצעו פעולות דיגיטליות פשוטות שיסייעו לבצע מעקב תמידי אחר ההוצאות וההתנהלות תספק גם מענה לצרכים שונים אחרים כגון חישוב הוצאות חודשיות עבור החזרי מע"מ, העברת הנתונים לרואה החשבון וכדומה.

 

האם כדאי להיעזר במומחים בתחום?

בתחום העסקים קיימים מנהלים חיצוניים המתמחים בהתייעלות ההתנהלות השוטפת ושמם בישראל יועצים ארגוניים. לא כל יועץ ארגוני יוכל לתת מענה לעסק, אלא כזה שיש לו התמחות וניסיון ספציפיים בתחום העסק או החברה, כמו גם היכולת להתמודד עם סדר הגודל של העסק על יתרונותיו וחסרונותיו השונים. מומלץ לשכור את השירות כבר בשלבים התחלתיים כדי להטמיע אצל המנהלים והעובדים את נהלי העבודה שיסייעו להתנהלות השוטפת העתידית של העסק.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915