השקעה בקרקע חקלאית: האם תזהו את ההזדמנות בזמן?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כבר יודעת לבשר בגאווה: בקרוב, עוד בשנת 2024, האוכלוסייה בארץ ישראל תגדל לכעשרה מיליון תושבים, ועל כן הולך ומתעורר צורך קריטי ודחוף להפשיר קרקעות חקלאיות, כדי שיתנו את המענה הראוי לאוכלוסייה ההולכת וגדלה, הן עבור מגורים והן עבור מסחר ותעשייה. לכן, במידה ואתם מחפשים הזדמנות פז להשקעה נכונה בתחום הנדל״ן, כנראה שמצאתם את אשר חיפשתם:

קרקע חקלאית המועמדת להפשרה היא אופק כלכלי מושלם למשקיעים!

למה אנחנו מדברים על קרקע חקלאית כהשקעה חכמה? מפני שבאמצעות השקעה מינימלית, יחסית, יש הזדמנות לרווח שעולה פי כמה וכמה על ההשקעה. כדי להבין את תהליך ההשקעה המשתלם הזה אנחנו צריכים להבין קודם לכן מה המשמעות של קרקע חקלאית במדינת ישראל, את תהליכי ההפשרה של קרקע חקלאית ואיך אנחנו יכולים לנצל זאת לטובתנו. בהמשך נקח את גוש 7676 כדוגמה להשקעה חכמה כזאת. אז בואו נתחיל.

 

משהו שינויי ייעוד של קרקע חקלאית לקרקע זמינה לבנייה?

בשנים האחרונות הליך מעניין ויעיל במיוחד הקרוי ״הפשרת קרקעות״ העלה הילוך בישראל, ומשמעו הוא אחד ויחיד: שינוי חוקי של ייעודו הראשוני של הקרקע החקלאית. במילים אחרות, מדובר בהפיכתה של אדמה חקלאית לאחת הראויה והזמינה לבנייה אזרחית או מסחרית. תהליך הפשרת הקרקע משביח אותה, וכך גם עולה שוויה בהתאמה, לעיתים בעשרות ואף מאות אחוזים. זוהי הסיבה שרכישת קרקע חקלאית בטרם שינוי מעמדה מהווה השקעה גאונית, ההופכת פופולארית יותר מיום ליום.

העניין הוא פשוט למדי: באפשרותכם לרכוש קרקע חקלאית במחיר נמוך (יחסית למחירי השוק), ולאחר הפיכתה לקרקע ייעודית לבנייה, ניתן ליהנות מתשואה כלכלית אדירה המזנקת אוטומטית, כזו המסוגלת להבטיח לכם שקט כלכלי מרגע ההשקעה הראשונית ועד עולם.

 

שלבים שעליכם לעבור בהפשרת קרקע חקלאית

  1. התהליך נפתח בכך שהיזם (חברת הבנייה או יזם פרטי) הוגים את התוכנית להפשרת הקרקע, מאחת חקלאית לאחת המתאימה לבנייה. לאחר מכן, על היזם לקבל את אישורה של הוועדה לשמירת קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, וזאת ע״פ חוק התכנון והבנייה נכון להיום.
  2. השלב השני הוא קבלת אישור מיוחד מהרשות המקומית, שתפקידה לוודא כי הפשרת הקרקע אינה פוגעת בתוכניות המתאר הנוכחיות והעתידיות של העיר.
  3. השלב השלישי והאחרון הוא קבלת אישורים נוספים מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה, משרד הפנים והשיכון, וכן מרשות מקרקעי ישראל.

במידה ויומצאו כל האישורים הרלוונטיים, אזי יינתן תוקף רשמי לשינוי ייעודה של הקרקע, זוהי הנקודה בה יחל היזם להכין את התוכנית עבור הקרקע, לקבל את היתרי הבנייה ולהוציא לפועל את תוכניותיו.

 

גוש 7676: קרקע חקלאית להשקעה נבונה בשרון:

במידה ואתם רציניים לגבי חיפוש אחר השקעה נדל״נית מניבה, בוודאי תשמחו לשמוע על גוש 7676. מדובר בקרקע חקלאית באזור השרון המבוקש על ידי משפחות וזוגות צעירים, עקב ריבוי התעסוקה, המגורים המרווחים וטיפוח האזור ע״י הרשויות כדרך קבע. גוש 7676 ממוקם בסמוך לאזורים הבנויים בשרון.

הסיכוי לאישור עתידי ומהיר להפשרת הקרקע בגוש 7676 הינו גבוה במיוחד, ולכן מדובר בפוטנציאל אדיר להשקעה רווחית במיוחד. מעמדה של הקרקע באזור כחקלאית כעת, מאפשרת את במחיר אטרקטיבי, ועל כן אין טעם להמתין עוד עם ההחלטה:

רכישת קרקע חקלאית בגוש 7676 כרוכה בהשקעה נמוכה, בתמורה לתשואה עתידית עצומה, והיא עשויה בהחלט לאפשר לכם ליהנות מהרווחים לאורך זמן, ולהגשים חלומות נוספים.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915