כל מה שחשוב לדעת על משכנתא חוץ בנקאית

החל משנת 2016 החל להיות פיקוח צמוד מטעם הממונה על השוק ההון במשרד האוצר על גופים חוץ בנקאיים המעניקים משכנתא חוץ בנקאית והלוואות חוץ בנקאיות באופן כללי. הפיקוח הזה מחייב את הגופים החוץ בנקאיים לדווח על הפעילות שלהם והוא מאפשר ללווים להיות בטוחים כי הם נוטלים הלוואה מגוף מקצועי ומפוקח, כך שהם לא נכנסים להלוואה מפוקפקת ומסוכנת.

מאז שהחל הפיקוח הזה, משכנתא חוץ בנקאית הפכה למושג די מוכר ולמרות שעדיין רוב המשכנתאות בישראל נלקחות מהבנקים, גם נטילת משכנתא חוץ בנקאית הפכה למבוקשת יותר בשנים האחרונות ויש לווים אשר מעדיפים דווקא אותה.

מהי משכנתא חוץ בנקאית? מה חשוב לדעת עליה? קראו את המאמר הבא ותמצאו מידע חשוב שכדאי לכם לדעת.

מה זה בכלל משכנתא חוץ בנקאית?

משכנתא חוץ בנקאית הינה משכנתא אשר ניתנת על ידי גוף שהוא לא בנק. אלו יכולות להיות חברות ביטוח, חברות אשראי, קרנות פרטיות שונות, חברות השקעות ועוד. גופים כאלו, אשר נמצאים תחת פיקוח, רק לא כמו של הבנקים, יכולים להעניק משכנתא חוץ בנקאית ולשמש כלווים ממש כמו הבנק, והיום ניתן לראות לא מעט אנשים אשר בוחרים להיעזר בשירות של החברות הללו.

יחד עם זאת, אחד הדברים שיש לקחת בחשבון הוא שברוב המקרים משכנתא חוץ בנקאית תהיה יותר יקרה מהמשכנתא הבנקאית, ובעוד הבנקים יכולים לספק ריביות נמוכות יותר ועלויות נוחות יותר של המשכנתא, הגופים החוץ בנקאיים יכולים להיות יקרים יותר, ולכן חשוב לבצע בדיקות קפדניות ומקיפות מאוד לפני שמקבלים החלטה על כל סוג של הלוואה.

מה היתרונות של משכנתא חוץ בנקאית?

ההגבלות של הבנקים הן רבות מאוד, ובמקרים של הגבלות בנקאיות, צ'ק שחזר או כל דבר דומה, לאדם יהיה הרבה יותר קשה, ולעיתים גם בלתי אפשרי, לקבל משכנתא מהבנק. לכן, מסורבי בנקים רבים מוצאים את המשכנתאות החוץ בנקאיות להרבה יותר אפשריות עבורם ובצורה הזו הם יכולים להתנתק מההגבלות של הבנקים וגם במקרים של עבר בעייתי או מגבלות אשר בגללן הבנק לא מאפשר להם לקבל אשראי, גופים חוץ בנקאיים אולי כן יאפשרו להם לקבל זאת.

מבחינת הגופים החוץ בנקאיים, השעבוד של הנכס אותו אתם רוכשים הוא ערובה מספיקה וכך הסיכון של הגופים החוץ בנקאיים הוא נמוך יחסית, מה שמאפשר להם להעניק את המשכנתאות הללו גם ללקוחות אשר מבחינת הבנק נחשבים "בעיתיים".

הכי חשוב – אל תעשו את זה לבד

בין אם אתם מעוניינים להגיש בקשה למשכנתא מהבנק ובין אם אתם חושבים על אופציה של משכנתא חוץ בנקאית, אל תעשו את זה לבד. פנו אל יועץ מומחה המנוסה בתחום המשכנתאות החוץ בנקאיות, כזה שיוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך ולאפשר לכם לקבל את המשכנתא המתאימה לכם בצורה טובה. לא תתחרטו על כך.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915