כל מה שצריך לדעת על מיסוי בארצות הברית

אזרחי ארצות הברית בין אם הם מתגוררים בארצות הברית ובין אם אינם מתגוררים בארצות הברית, תושבים אשר מחזיקים באשרה של גרין קארד וכן אזרחים של מדינות אחרות או תאגידים אשר מקבלים בין היתר הכנסה גם ממקורות אמריקאים, נדרשים לדווח לממשלת ארצות הברית על כל ההכנסות שלהם וכן הם נדרשים לשלם מיסים בצורה חוקית. לא משנה אם מדובר על אנשים שמשתכרים פחות משכר מינימום או כאלה שמשתכרים יותר מהשכר המדובר, הרי שמוטלת עליהם חובת הדיווח המדוברת וזאת בכדי שייקבע דירוג האשראי שלהם ותהיה להם אפשרות לבחון את הזכאות שלהם להחזר מס.

 

מה צריך לדעת על מיסוי אמריקאי?

על אף שהדיווחים השנתיים לרשות המיסים מהווים חובה של ממש הן לתושבי ארצות הברית והן לתושבים חוקיים בשטח שלה, הרי שגם לנישומים יש זכויות בכל הנוגע להתנהלות שלהם מול רשות המיסים האמריקאית והם יכולים לדרוש את מיצוי הזכויות שלהם בכל עת. מערכת המיסוי האמריקאית מהווה חלק משמעותי ביותר משגרת החיים של כל אזרח ותושב, אך לא כולם מבינים את הדרישות והחוקים הנוגעים לתחום מיסוי בארצות הברית ועל כן, מדי שנה לא מעט ישראלים נדרשים להתמודד עם דיווחים לIRS, בין אם בשל העובדה שהם מקבלים הכנסות ממקור אמריקאי, בין אם בשל העובדה שהם אזרחים אמריקאים ועוד. לעיתים קרובות הם עלולים לאבד את עצמם לחלוטין בתוך כל הבירוקרטיה והטפסים אשר נוגעים למיסוי האמריקאי ועל כן, אין ספק שחשוב ביותר שהם יעזרו באיש מקצוע מומחה בתחום אשר מבין היטב את כל הנושא וההיבטים של מיסוי בארצות הברית ויכול לסייע בדיווח נכון, בתשלום מס צודק ללא כפל מס ועוד.

 

מס הכנסה בארצות הברית

מי שמטיל את תשלום המס על כלל אזרחי אמריקה היא למעשה הממשלה הפדרלית. דירוג המס וכן שיעור המס יקבעו בהתאם לרמת ההכנסה של כל תושב או אזרח. את תשלומי המס יהיה צורך להעביר באופן ישיר לרשות המיסים. בכדי שלרשות המיסים תהיה אפשרות לדעת מהו שיעור מס אשר כל אזרח נדרש לשלם לרשות המס, כל אזרח חייב לדווח באופן שנתי על ההכנסות שלו וכן על המצב הפיננסי שלו. מדובר על חוק שתקף גם לאזרחים שעשו רילוקיישן לארצות הברית. הגשת הדוחות השנתיים מאפשרת למעשה לרשות המיסים להגדיר את מדרגות המס לכל אזרח בצורה מדויקת וכן לכל תאגיד או תושב וכך היא גובה מיסים בצורה מדויקת בהתאם לדירוג אשר נקבע. את הדוח המדובר יש להגיש עד 15 לאפריל מדי שנה בשנה ו

לא יאוחר מחודש יוני אם מדובר על עצמאים או תאגידים אשר מדווחים. כל איחור בהגשת הדוח עלול לגרור אחריו קנסות כבדים ביותר ועל כן, חשוב מאוד שלא להגיע למצב של איחור ולהגיש בזמן את הדוחות הרלוונטיים.

 

 דוחות מס שנתיים- מי נדרש להגיש אותם?

כאמור, מי שנדרש להגיש את הדוחות הללו יהיו אזרחי ארצות הברית ולא משנה אם מתגוררים בשטח ארצות הברית או אם הם מתגוררים בכל מקום אחר בעולם. עליהם גם להגיש את הדוחות וגם לשלם את המס הרלוונטי בהתאם לדירוג אשר נקבע. מעבר לכך, גם תושבים חוקיים בארצות הברית אשר מחזיקים אשרת גרין קארד נדרשים בדיווח שנתי ובתשלומי מיסים, גם תאגידים אשר הוקמו בארצות הברית והם מנהלים את הפעילות העסקית שלהם בארצות הברית או מחוץ לארצות הברית נדרשים לדווח על הכנסותיהם ולשלם מס רלוונטי וכן כל ישראלי שחי בישראל אך יש לו אזרחות אמריקאית או גרין קארד תקף נדרש להמשיך ולדווח על ההכנסות שלו לרשות המיסים וכן לשלם מיסים כחוק. יחד עם זאת הוא יכול לקבל החזרי מס או ניכויים שונים וזאת הודות לאמנת המס אשר נחתמה בין ישראל לארצות הברית.

 

איזה טפסים הנוגעים למיסוי בארצות הברית חשוב להכיר?

ישנם כמה טפסים חשובים שיש להכיר בכל הנוגע להיבט מיסוי בארצות הברית והם:

טופס 1040 שהוא טופס הדיווח שיש להגיש אותו מדי שנה עד ה15 באפריל. בטופס המדובר יש לדווח על כל ההכנסות וכן על כל הרווחים של כל נישום בשנת המס הרלוונטית והם מחויבים במס.

טופס נוסף שיש להכיר הוא דו"ח FBAR- מדובר על הצהרה על ניהול חשבונות בנק מחוץ לארצות הברית אשר יש להגיש אותו מדי שנה באופן נפרד למשרד האוצר האמריקאי. הדוח המדובר יתייחס לחשבונות פיננסיים ספציפיים אשר הסכום המצטבר בהם עולה על עשרת אלפים דולק. מדובר על אמצעי הצהרתי בלבד שמטרתו היא לעקוב אחר המצב הפיננסי של האדם.

טופס נוסף הוא טופס 1040-NR, מדובר על טופס הרלוונטי עבור אזרחים זרים אשר מפעילים עסקים בארצות הברית או עבור כאלה שמרוויחים מהשקעות שונות המתקיימות בשטח של ארצות הברית. הטופס המדובר כולל דיווח על הכנסות ממקורות אמריקאים בלבד אש התקבלו בשנת המס הרלוונטית. יש להגיש אותו ולהגיש בקשה במקביל להנפקת ITIN שהוא מספר זיהוי הרלוונטי לצורכי מיסוי.

טופס נוסף הוא טופס w9 אשר כל אזרח אמריקאי שיש לו חשבון במוסד פיננסי כלשהו חייב להגיש אותו.  המידע אשר יש צורך לדווח עליו במסגרת הטופס המדובר הוא השם ושם המשפחה של האדם, שם העסק במידה וקיים, סוג היישות, סור הפטור במסגרת חוק FATCA ולבסוף מספר ביטוח לאומי בארצות הברית. במסגרת החתימה של ממשלת ישראל על הסכם עם ממשלת ארצות הברית אשר מסדיר את יישום הוראת חוק FATCA, מחויבים גופים פיננסיים בישראל לדווח לרשות המיסים בישראל על חשבונות פיננסיים אשר מוחזקים על ידי אזרחים אמריקאים בישראל וזאת לצורך העברת מידע לIRS.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915