מהו חוק המזומן?

מהו חוק המזומן?

חוק המזומן הוא חוק שהתחיל להתגלגל כבר ב2018 . מטרתו של החוק הייתה לצמצם את התשלום במזומן לבעלי עסקים עד לתקרה של אחת עשרה אלף בלבד, בהמשך והחל מהראשון לאוגוסט, מבחינה חוקית, אין אפשרות עוד לשלם לבעלי עסקים בסכום הגבוה מששת אלפים שקלים במזומן. מה המשמעויות של החוק, אילו סעיפים נוספים הוא כולל ואיך אתם יכולים להתגבר על המהמורות שבדרך ולצאת כשידכם על העליונה? על כל זה ועוד, נענה במאמר הבא. 

מה הסעיפים הנכללים בחוק המזומן החדש

חוק המזומן החדש, זה שנכנס לתוקף באוגוסט 2022, כולל מספר סעיפים: 

  • תקנה האוסרת על תשלום לבית עסק עבור רכישה של מוצרים, תשלום שכר עבודה או תרומה, בסכום העולה על ששת אלפים שקלים. 
  • חל איסור על העברת כספים בין אנשים פרטיים בסכום העולה על חמש עשרה אלף שקל. היוצא מין הכלל הוא רכישה של רכב מידיים פרטיות. במקרה הזה ניתן לעביר כסף עד לסכום של חמישים אלף שקלים במזומן. 

מה מטרת החוק וממה כדאי להיזהר 

המטרה של החוק, בראש ובראשונה, הייתה לצמצם את השימוש במזומן ובכסף שחור במגזרים הערבי והחרדי. בקרב שתי האוכלוסיות הללו, אנחנו רואים שימוש בכסף מזומן בשיעור גבוה והסתמכות מועטה על המוסדות הפיננסיים הרשמיים. במידה ואתם לא שייכים למי מהקבוצות הללו, אתם לכתחילה לא נמצאים 'בקבוצת סיכון'. 

אבל, אם אתם בעלי עסקים שהתרגלו להתנהל בצורה כזו או אחרת, זה הזמן שלכם להתחיל ולשים לב לפעולות אותן אתם מבצעים. אנחנו נזכיר שוב, כל האמור כאן מתייחס אך ורק לעסקאות המשולמות בכסף מזומן. למה חשוב להדגיש את זה? משום שבמידה ואתם משכירים נכס, במחיר העולה על חמישה עשר אלף שקלים, כל עוד התשלום נעשה בהעברה בנקאית, בצ'ק או בכל דרך המתנהלת דרך אחד מהגופים הפיננסיים המוכרים, אתם לא אמורים להתקל בשום בעיה. החוק מתייחס אך ורק למקרים של תשלום במזומן בין עסקים או בין אנשים פרטיים. 

תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין המבין בתחום 

כל מי שמכיר את התחום היטב, יודע כי הרבה פעמים, יש דרכים להתנהל נכון יותר ולהימנע מתשלום מיותר לרשויות המס. זה ממש לא אומר שיש לעבור על החוק, זו כמובן לא המטרה. אבל, במקרים רבים, קיימת אפשרות להתנהל נכון יותר, כך שלמעשה, לא תשלמו סכום העולה על הקבוע בחוק. כמו שאתם וודאי יודעים, רשויות המס לא תמיד עושות כל מאמץ כדי לתת לכם את הכלים לשלם רק את הסכום אותו אתם צריכים לשלם ולא מעבר לכך, מה גם שאף אחד לא מקבל פרס על תשלום לרשויות המס. 

אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מתנהלים על פי חוק, אם יש לכם שאלות, אתם תמיד יכולים לפנות למי שנמצא כאן כדי לעזור לכם להבין את המערכת המורכבת הזו טוב יותר. עורך דין מס מקצועי יעזור לכם להבין את חוקי המשחק טוב יותר, ידע לייעץ לכם על המסלול הנכון עבורכם וישמור על העסק שלכם מפני רשויות אכיפת החוק. 

אם אתם צריכים לפדות כסף בשביל התזרים, אתם יכולים לעשות זאת בקלות

לעיתים, כדאי לפרוע את הצ'קים של העסק ולבצע שורה של פעולות פיננסיות מחוץ לבנקים הגדולים. זאת ההזדמנות שלכם לקבל תנאים טובים יותר, ליהנות מתזרים מזומנים שיעזור לכם לפתח את העסק, בלי להשקיע הרבה מאמץ. מדובר על שירות מעולה וכדאי לבעלי עסקים, חברות וארגונים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915