מהי פוליסת ביטוח חיים

אם את או אתה המפרנסים העיקריים של משפחתכם אתם רוצים להבטיח את היכולת של משפחתכם לשמור על אותה רמת חיים במקרה של פטירה. לכך נועד ביטוח חיים. במקרה חס וחלילה של פטירה חברת הביטוח תפצה את המוטב בפוליסה או את היורשים בסכום הביטוח שנרכש. דברים חשובים שיש לדעת על ביטוח חיים לצערנו הרב במקרים רבים חברות ביטוח דוחות תביעות שמוגשות להם. לכן בכל שאלה הנוגעת לזכויות לכם ניתן להיוועץ בעורך דין בתחום הביטוח.

אולם, בכל זאת ישנן כמה נקודות שכדאי לכל אחד להכיר.

הצהרת בריאות בביטוח חיים

לפני שחברת הביטוח תצרף אתכם לביטוח היא תבקש ממכם למלא הצהרת בריאות. מדובר על רשימה של מחלות שעל המבוטח לסמן אם הוא חולה בהם. כמו כן, תתבקשו לרשום את המשקל שלכם, האם אתם מעשנים, הרגלי שתיית אלכוהול ועוד. חשוב מאוד למלא את הצהרת הבריאות כמו שצריך.

אם סוכן הביטוח מקריא לכם את הרשימה התעקשו לקרוא אותה לבד על מנת לוודא שהוא לא השמיט משהו. לאחר שתחתמו על ההצהרה לא תוכלו לטעון שהסוכן לא מילא אותה כמו שצריך. לכן וודאו שאתם קוראים את ההצהרה ומלאו אותה כמו שצריך. לאחר שקרה מקרה הביטוח חברת הביטוח תבדוק את התיק הרפואי שלכם. היא תבדוק האם הצהרתם על כל המחלות שלכם. אם היא תמצא שלא היא תדחה את התביעה. אך שימו לב, במקרים רבים ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח בטענות שונות. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה.

התיישנות

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון זה עניין ההתיישנות. התיישנות תביעה היא תקופה שמתחילה ביום שארע מקרה הביטוח (למשל פטירה של המבוטח) ומסתיימת לאחר שחלפה תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח חיים הינה 3 שנים (בפוליסות חדשות 5 שנים). אם חלפה תקופת ההתיישנות ולא הוגשה תביעה לבית המשפט לפני שהתקופה חלפה לא תוכלו לקבל את הפיצוי. לכן, אם בן משפחתכם נפטר בדקו האם היה מבוטח. בדקו בתלושי השכר שלו, בתדפיסי אשראי. כמו כן, ניתן לחפש ב"הר הביטוח". הר הביטוח הוא מאגר שהוקם ע"י משרד האוצר ובו ניתן למצוא היכן אתם או בני משפחתכם מבוטחים.

נקודה חשובה נוספת – רק הגשת תביעה לבית משפט עוצרת את ההתיישנות.

אם חברת הביטוח מתחילה ליצור סחבת פנו לעורך דין. יתכן שחברת הביטוח מנסה לגרום להתיישנות התביעה.

טיפ נוסף

תשתדלו לא להחליף חברות ביטוח לעיתים תכופות. המצב הבריאותי של אנשים עלול להשתנות במשך השנים. לכן כדאי לשמור על רציפות באותה חברת ביטוח במשך השנים. לעיתים אנשים שוכחים שהם סובלים ממחלה כלשהי או מלחץ דם, שומנים בדם ועוד. אדם שמחליף את הביטוח עלול לשכוח להצהיר על מצב בריאותו.

האם ניתן לבטח בביטוח חיים במספק חברות ביטוח ?

כן. ניתן לבטח במספר חברות ביטוח במקביל. במקרה של פטירה כל חברת ביטוח תשלם למבוטח את הפיצוי בהתאם לסכום הביטוח שנרכש.

מה ההבדל בין ביטוח חיים לביטוח חיים במסגרת משכנתא ?

ההבדל הוא שבמסגרת ביטוח משכנתא סכום הביטוח משועבד לבנק או לגורם שנתן את ההלוואה. במקרה של פטירה הבנק יפרע את ההלוואה באמצעות ביטוח המשכנתא. האם הבנק חייב לדרוש מהלווה לבטח עצמו בביטוח חיים ? בהלוואה רגילה הבנק אינו מחויב לדרוש מהלווה לבטח עצמו בביטוח חיים. תוך כמה זמן חברת הביטוח צריכה לשלם ? חברת הביטוח אמורה לשלם את הפיצוי תוך 30 ימים מהיום שיש לה את המידע הרלוונטי. לעיתים זה יכול לקחת יותר זמן כי חברת הביטוח צריכה שהות לעיין בתיקים הרפואיים של המבוטח.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915