מה זה בכלל ביטוח משכנתא ולמה הוא חשוב?

הלוואת משכנתא היא הלוואה פופולארית ומבוקשת ביותר. כיום כמעט כל אדם המעוניין לרכוש דירה, עושה זאת בין היתר באמצעות משכנתא. אין ספק שטרם לוקחים משכנתא חשוב מאוד לבחון מגוון פרמטרים שונים שמטרתם היא לאפשר לכם לקחת בסופו של דבר את ההלוואה המדויקת ביותר עבורכם מכל היבט אפשרי. דבר נוסף שחשוב לדעת ולבחון עוד טרם לוקחים משכנתא הוא שיש צורך לבחור חברת ביטוח עבור ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא דבר חשוב מאוד אשר מבטח את הנכס הנרכש ואתכם כבעליו.

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שמטרתו הוא לשמור על המשכנתא עצמה ולבטח אותה. כלומר, באמצעות ביטוח משכנתא אתם מבטחים גם את הנכס וגם את החיים שלכם, אך גם הבנק מרוויח מכך שכן, במידה וחלילה יקרה לכם משהו טרם סיימתם לשלם את תשלומי המשכנתא, הביטוח הוא זה שישלם את הסכום הנדרש לבנק במקומכם. כמובן שכיום אחד התנאים שהבנקים דורשים על מנת לתת ביטוח משכנתא הוא לבטח את המשכנתא בביטוח.

ביטוח משכנתא למעשה מורכב משני חלקים והם: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח חיים. ביטוח דירה למשכנתא למעשה מבטח את הדירה עצמה שהיא המשכון והעירבון של הבנק להחזר ההלוואה, כאשר אתם שומרים על הערך של העיזבון וזאת בכדי שהוא ימשיך להוות את רשת הביטחון של הבנק להחזר המשכנתא על ידיכם. ביטוח חיים למשכנתא נועד בכדי שהלווים יבטחו את עצמם ממקרה של פטירת הלווה או אחד מהלווים. במצב שכזה, הלווה שנשאר או בני המשפחה שנשארו ידרשו לשלם את החזר המשכנתא ולרוב הם יתקשו לעשות זאת, הרי שהבנק ימכור את הנכס שלהם בכדי לקבל את הכסף שהם לוו. ביטוח חיים למשכנתא למעשה בא לפתור את הסיטואציה המדוברת ובמקרה של מוות חלילה של אחד מהלווים, הביטוח ישלם את המשך המשכנתא שנותרה לבנק.

כיצד בוחרים ביטוח משכנתא?

טרם בוחרים בביטוח משכנתא חשוב מאוד לבצע ביטוח משכנתא השוואה אמיתית וזאת בכדי לבחור את הביטוח המשתלם ביותר עבורכם בכל היבט אפשרי. חשוב מאוד להבין כי כיום ניתן למצוא חברות ביטוח שונות המציעות את הביטוח המדובר, כאשר חלקן עובדות עם הבנקים השונים המציעם את המשכנתאות ועל כן חשוב מאוד לבחון כמה דברים חשובים טרם בוחרים בחברה שתבטח אתכם בביטוח משכנתא:

ראשית כל, חשוב מאוד לוודא כי כאשר אתם רוכשים ביטוח חיים במסגרת ביטוח משכנתא, הרי שהסכום אשר תדרשו לשלם עבור הביטוח יהיה תואם לסכום החזר הלוואת המשכנתא שכן, רבים אינם שמים לב לנתון המדובר ומשלמים יותר מכפי שנדרש.

כמו כן, בכל הנוגע לביטוח דירה, חשוב לדעת כי תנאי הבסיס של הפוליסה יהיו זהים בכל חברת הביטוח, כך שחברות שונות לא יגרעו מהתנאים הללו אלא רק יוסיפו תנאים כאלה ואחרים ויש לבחון את התנאים בכדי להבין מה מתאים לכם.

דבר חשוב נוסף שחשוב לדעת הוא שכאשר מבטלים לרוב ביטוח דירה לא תהיו מחויבים בתשלום קנס כלשהו והפרמיה שתוחזר תסתכם בסכום היחסי לתקופה.

חשוב מאוד שתבררו מול חברת הביטוח את תנאי הפוליסה המדויקים, את ההשתתפות העצמית שלכם, מה כוללת הפוליסה, מחיר ועוד ולאחר מכן בחרו את החברה המציעה את הפוליסה המדויקת ביותר בהתאם לצרכים העומדים על הפרק במחיר המשתלם ביותר. המומחים של איחוד ישיר מציעים לכם את כל המידע אודות ביטוח משכנתא.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915