מסלול מימון מטעם יבואני הרכב


רכישה של רכב היא אחת המשמעותיות שאדם מבצע בחייו, כאשר מבחינת סדר גודל מדובר לרוב ברכישה היקרה ביותר אחרי הדירה. זה ממש לא פשוט לגייס את ההון הראשוני הדרוש לקנייה, כשגם העמידה בשטף התשלומים החודשיים – אם נעשית חלוקה שכזו – אינה דבר של מה בכך.

באמצעות מסלולי מימון מטעם גורמים שונים, לרבות יבואני הרכב, ניתן להפוך את הנטל הכרוך ברכישת רכב לפשוט מעט יותר לנשיאה. לפניכם סקירה של מסלולי המימון העיקריים שמציעות כיום יבואני הרכב בישראל, על התנאים, היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

הפתרונות המקובלים: מהלוואה ועד לליסינג

הלוואה היא רע הכרחי של רבים המעוניינים לרכוש רכב. המקום הראשון שנהוג לבחון בו את האופציה לקבלת ההלוואה הוא הבנק, אבל התמונה ממש לא מסתכמת בו. חלק מיבואני הרכב מציעות הלוואה ארוכת טווח, המתפרסת על פני חודשים ארוכים (לרוב כמה שנים). צורת מימון זו מתאימה כמו כפפה ליד לאנשים אשר אין ברשותם את ההון העצמי הגבוה הדרוש לרכישה של רכב. 

בחלק מהמקרים הריבית עבור הלוואה מהסוג הזה היא גבוהה יותר מאשר בבנקים, אבל מנגד הסיכויים לאישור ההלוואה גבוהים יותר והליך האישור פשוט בהשוואה לבנקים. מומלץ לברר מראש מהם התנאים שניתן לקבל בבנק, בהשוואה להלוואה דרך היבואן, להשוות את התנאים ואת יתר פרטי העסקה. כמו כן רצוי להגדיר מראש את ההון העצמי שמעוניינים לנכס לרכישת הנכס, תוך הנחה שצמצום גובה ההלוואה יקטין את העלות הכוללת של העסקה עקב הוצאת הריבית מתוך המשוואה.

עסקאות הליסינג הן צורת מימון נפוצה גם כן, שהפכה לפופולארית במיוחד בשנים האחרונות. החלוקה היא לשני סוגים עיקריים של ליסינג, שיכולים להתאים ללקוחות בעלי צרכים שונים בתכלית. הסוג הראשון, ליסינג מימוני (או פרטי), מבוסס על השכרה ארוכת טווח של הרכב תמורת תשלום דמי מקדמה ותשלומים חודשיים המתפרשים על פני תקופה של כמה שנים. 

עד כה התיאור נשמע דומה לזה של ההלוואה ה"רגילה", אבל בפועל יש הבדל גדול. הרכב בעסקת ליסינג אינו נרשם על שמו של האדם הנוהג בו, אולם לאחר תקופת הליסינג הוא יכול להשלים את הרכישה – התשלומים שכבר שולמו מקוזזים מהערך הנוכחי שלו – או לחלופין להמשיך את העסקה עם רכב אחר. 

ליסינג תפעולי מרחיב את השירות שמספק היבואני, כאשר במקרה הזה הוא לוקח על עצמו את הביטוחים, הטיפולים השוטפים ופעולות התחזוקה. בתמורה המחיר החודשי הנגבה מהלקוח גבוה יותר, אך מנגד השקט הנפשי שלו גבוה. יש חברות שמציעות מסלולים קבועים של חידוש והחלפת רכב, כך שהלקוחות (בדרך כלל גורמים משדה המשחק העסקי או המוסדי) יהיו מצוידים למעשה תמיד בכלי רכב חדישים.

עסקת טרייד אין

עסקת טרייד מיועדת לאנשים המחזיקים כבר ברכב, אבל מעוניינים לשדרג אותו ברכב חדש "מהניילונים" של יבואני הרכב. הבסיס של עסקת טרייד אין פשוט להבנה: הלקוח מוסר את הרכב הקיים שלו ליבואן הרכב, שמגדיר את השווי הנוכחי שלו. סכום כסף זה משמש את הלקוח לרכישה של רכב חדש מהיבואן, כאשר שווי הרכב הקיים שלו מקוזז ממחיר הרכישה. כך ניתן למעשה להפחית את עלות הרכישה, וגם לחסוך את כל מאמצי המכירה של הרכב הקיים (מאמצים שאינם פשוטים כלל וכלל). 

כמובן שמומלץ לבצע לפני קבלת ההחלטה סקר שוק, במסגרתו ניתן יהיה ללמוד למשל מהו השווי הצפוי של הרכב הקיים. השאיפה היא להצעה הוגנת של יבואן הרכב, שתבטא את הערך ה"אמיתי" של הרכב.

הכתבה באדירות אתר יבואני הרכב

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915