משכנתא בריבית קבועה – כל מה שאתם צריכים לדעת עליה

הציעו לכם המון סוגים של משכנתא, בריבית קבועה, משתנה, צמודה ועוד המון מושגים שאתם לא מבינים מה הם אומרים.

הפעם הבאנו לכם את המידע מהמוחים מבית סיפור של משכנתא שיסבירו לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על משכנתא בריבית קבועה.

 

משכנתא בריבית קבועה היא סוג של הלוואת דירה שבה הריבית קבועה לכל אורך המשכנתא. גם התשלומים החודשיים קבועים ולא ישתנו לאורך חיי ההלוואה. זו יכולה להיות אופציה אטרקטיבית למי שרוצה לדעת בדיוק כמה יצטרכו לשלם בכל חודש ומה תהיה העלות הכוללת שלו בתום הקדנציה.

משכנתאות בריבית קבועה בדרך כלל יקרות יותר מהלוואות בריבית משתנה מכיוון שהן דורשות מקדמה שיכולה להגיע עד 20% ממחיר הרכישה של הבית. עם זאת, בעוד שלהלוואות בריבית משתנה יש תשלומים חודשיים נמוכים יותר, יש להן גם תשלומים חודשיים גבוהים יותר ברגע שהריבית עולה או אם תצטרך לממן מחדש את ההלוואה שלך.

משכנתא בריבית קבועה היא סוג של משכנתא המקנה ריבית קבועה לכל אורך ההלוואה. משכנתאות קבועות פופולריות מכיוון שהן מספקות יציבות, ביטחון ויכולת חיזוי.

ניתן להשתמש במשכנתאות קבועות לרכישת בית או למחזר משכנתא קיימת. הם משמשים גם בדרך כלל על ידי בעלי בתים שרוצים להוציא הון עצמי בביתם ולהשתמש בו למטרות אחרות.

משכנתא בריבית קבועה היא סוג של משכנתא בה הריבית נשארת קבועה לאורך כל תקופת ההלוואה. סוג זה של משכנתא מציע יציבות ויכולת חיזוי הן ללווים והן למלווים.

משכנתאות בריבית קבועה משמשות לעתים קרובות על ידי אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לשלם מקדמה גדולה על רכישת הבית שלהם, או על ידי אלה שיש להם יעדים פיננסיים לטווח קצר. משכנתא בריבית קבועה היא גם אופציה לאנשים שרוצים לנעול ריבית לפרק זמן מוגדר.

משכנתא בריבית משתנה

משכנתא היא הסכם הלוואה בין מלווה ללווה. הלווה מחזיר למלווה בתשלומים על פני פרק זמן מוגדר, בדרך כלל 10 שנים או פחות. התשלום הוא בדרך כלל חודשי, אך הוא יכול להיות תכוף יותר או פחות.

הריבית על ההלוואה היא משתנה כלומר הריבית משתנה עם הזמן עם שינוי הריבית בשוק. המשמעות היא שאם שיעורי השוק יעלו, אז גם הריבית שלכם תגדל ולהיפך.

משכנתא בריבית משתנה היא משכנתא בריבית מתכווננת שבה הריבית יכולה להשתנות מעת לעת. הריביות מותאמות לפי מדד או מדד פיננסי שנקבע מראש, כמו מדד יוקר המחיה. גודל ההתאמה תלוי בסוג המשכנתא בריבית משתנה והאם מדובר בהעלאה או בהורדה.

משכנתא היא הלוואה שלוקח לווה לצורך רכישת נכס. הלווה מחזיר את ההלוואה על ידי ביצוע תשלומים חודשיים למלווה. התשלום החודשי מחושב על סמך כמות הכסף שנלווה והריבית עבור סוג המשכנתא המסוים הזה.

ישנם שלושה סוגים של משכנתאות: משכנתאות בריבית קבועה, משכנתאות בריבית מתכווננת (ARM) ומשכנתאות היברידיות. למשכנתא בריבית קבועה יש ריבית שנשארת זהה לאורך כל חיי ההלוואה ומשכנתא מסוג זה תיפרע במלואה בשלב מסוים בזמן. ל-ARM יש ריבית שמשתנה מעת לעת, בדרך כלל אחת לשנה או שנתיים, בעוד שהלוואות היברידיות הן שילוב בין שני ARM ומשכנתאות בריבית קבועה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915