נכיון שיק – מה חשוב שתדעו לפני שתעזו זאת

עסקים רבים יכולים להיקלע למצב בו הם זקוקים בדחיפות לכסף מזומן, בין אם בשביל לשלם לספקים ובין אם עבור המשכורות לעובדים. כל עסק יכול לעבור תקופה קשה, במיוחד אם הוא נשען על עונתיות וגם במקרים בהם פתאום מתעוררת מגיפה או שיש מבצע צבאי שגורם לכולם להסתגר בבתים. אז כיצד ניכיון שיק יכול לסייע דווקא כאן, ומהו בדיוק השירות? כדאי להמשיך לקרוא. 

מהו ניכיון שיקים? 

שירות ניכיון שיקים הוא למעשה מכירת השיק לחברת ניכיון, שמשלמת עבור גובה השיק והיא לוקחת על כך עמלה. אותה עמלה יכולה להשתנות מחברת ניכיון אחת לשנייה וגם משיקים כאלו ואחרים, הכול על פי רמת הסיכון שלוקחת אותה חברה. כמובן שהיא מבצעת את הבדיקות שלה בטרם היא רוכשת את השיקים, וכשהסיכון גבוה היא עלולה לבקש עמלה גבוהה. באופן כזה, אם עסק אמור לקבל את התשלום עבור שירות מסוים רק בעוד חודש, החברה לניכיון תשלם לו את הסכום הנקוב בשיק בניכוי העמלה עכשיו ובמזומן. 

מהם יתרונות שירות ניכיון השיקים? 

יש לא מעט יתרונות לשירות ניכיון השיקים, כאשר הבולט מכולם הוא האפשרות לקבל את הכסף עבור השיק כאן ועכשיו במזומן. אם מדובר על מסר שיקים שהצטברו, המשמעות יכולה להיות בקלות אוויר לנשימה עבור העסק, ואף הימנעות מלקיחת הלוואה שרק תעמיק את התחייבויות העסק לטווח הרחוק. בשירות ניכיון שיק אנו מקבלים תשלום מוקדם עבור שירות שהעסק סיפק, כך שמבחינה כלכלית הוא גם נכון בהרבה מלקיחת הלוואה. 

מתי עסקים עושים שימוש בשירות 

בכל מצב בו לקוחות משלמים לעסק באמצעות שיקים דחויים והעסק רוצה לפדות את אותם שיקים בשלב מוקדם יותר מהתאריך הנקוב בשיק ומכל סיבה שהיא – ניתן לעשות שימוש בשירות ניכיון שיקים. יש לקחת בחשבון שיש חברות ניכיון מסוימות שלא מספקות את השירות כאשר מדובר על שיקים למוטב בלבד, אלה שיקים שהפדיון שלהם מורכב יותר. יש גם להבין שהעמלה שנגבית היא עבור הסיכון שלוקחת החברה במקרה בו השיק לא יכובד על ידי הבנק, דבר שניתן לראות יותר ויותר מאז משבר הקורונה. 

מה צריך לדעת לפני שמבצעים את התהליך? 

רגע לפני שמבצעים ניכיון שיקים כדאי לבחון אילו חברות פועלות בתחום, מי מהן יכולה לספק את השירות בעמלה נמוכה יחסית ותוך פדיון שיקים עם סכומים גדולים. כדאי לדעת ששיקים של ארגונים גדולים שנחשבים יציבים, כמו למשל חברות ענק גדולות ועם גב כלכלי גדול, קלים יותר לפדיון על ידי חברות השיקים. הסיבה לכך היא העובדה שמדובר על שיקים עם כיסוי כמעט מובטח, וככל שהסיכון יהיה נמוך יותר מבחינת חברות הניכיון, כך העמלה שלהם תהיה נמוכה יותר. 

בסופו של דבר, עסק שיכול להתקיים בזכות עצמו והוא אינו זקוק לעזרה מבחוץ, סביר שלא יעשה שימוש בשירותים שונים, אך כמה עסקים כאלו כבר קיימים? כדי שעסק יוכל לשרוד תקופות קשות מבלי להיכנס להתחייבויות מיותרות שרק יעמיקו לו את הבור בפעם הבאה שהוא יקלע לקושי, שירות ניכיון השיקים מהווה פתרון מדויק, והעמלה שנגבית ממנו משתלמת בלאו הכי, בטח כאשר העסק זקוק למזומנים.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915