פקדונות מזרחי טפחות

פקדונות מזרחי טפחותבנק המזרחי, אשר נוסד על ידי תנועת מזרחי העולמית עוד בשנת 1923, הוא אחד המוסדות הפיננסיים הותיקים ביותר. בשנת 2005 מוזג בנק זה עם בנק טפחות למשכנתאות, ואת התוצאה אנחנו רואים היום בדמותו של בנק מזרחי טפחות.

בשנים האחרונות, עם או בלי קשר למסע הפרסום המאסיבי בכיכובו של דביר בנדק, קונה לעצמו בנק מזרחי טפחות שורה נאמנה של לקוחות. כיום הוא נחשב לבנק הרביעי בגודלו בישראל, וצפוי כי מגמת ההתרחבות שלו רק תמשיך בשנים הקרובות.

פקדונות שקליים וצמודי מדד

הסוג הראשון של פקדונות אליו נתייחס מנוהל בשקלים ומתבסס בחלקו הגדול על מדד המחירים לצרכן. במסלולים מסוג זה, תקופת הפיקדון מתחילה לרוב משנתיים, ובתום התקופה מתקבל הסכום המופקד בתוספת הריבית וההצמדה – אך ללא שיעורי המס הנגבים, שעומדים על כחמישית מהסכום.

ניתן למנות מספר מסלולי פקדון עיקריים, בהקשר הזה. פיקדון אחד הוא כזה הצמוד למדד, ומתבסס על ריבית קבועה. ההפקדה מתבצעת באופן חד פעמי, עם סכום מינימלי של 1,000 שקלים. תקופת הפיקדון נעה בין שנתיים ל-15 שנים.

מסלול אחר נמשך על פני תקופה דומה, אבל כולל הפקדה חד פעמית גבוהה הרבה יותר: החל מ-30,000 ש'ח. הריבית המצטברת נכנסת באופן שוטף לחשבון העובר ושוב, ובתום התקופה משלימים את שיעור ההצמדה.

מסלול נוסף של פקדון שקלי הוא המסלול המדורג והעולה, בו הריבית עולה עם הוותק בפקדון. הסכום המינמלי להפקדה הוא 10,000 ש'ח, והתקופות האפשריות הן חמש או שש שנים.

פקדונות ללא הצמדה

פקדונות מסוג זה אינם מתבססים בשום מקרה על מדד המחירים לצרכן, אלא מחושבים לפי ריבית- קבועה או משתנה. פקדון יומי פח'ק הוא דוגמא ראשונה למסלול מסוג זה: ההפקדה החד פעמית מתחילה מסכום של 2,00 שקלים, וניתן למשוך את הכספים מדי יום. גובה הריבית אינו קבוע, ומשתנה לפני המרווח הקבוע מריבית הפריים.

מסלול צמוד פריים (שבוע עד שלוש שנים) כולל ריבית על בסיס דומה, אך סכום ההפקדה שונה (מ-1,000 ש'ח), אין תחנות יציאה וניתן לבחור בין ריבית המצטברת בקופת החיסכון לכזו העוברת מדי חודש לחשבון העובר ושב של הלקוח.

קיימים גם שתי אפשרויות המתבססות על ריבית קבועה. המסלול הראשון (10 חודשים עד חמש שנים) אינו כולל תחנות יצאה ומאפשרת סכום הפקדה של 1,000 ש'ח. מסלול הריבית הקבועה עם הכנסה שוטפת, לעומת זאת, כוללת תקופה שנעה בין שלוש לחמש שנים, הפקדה בשיעור גבוה (30,000 ש'ח) וריבית המועברת בכל חודש אל חשבונו של הלקוח.

פקדונות צמודים למט'ח

פקדונות צמודי מט"ח מבוססים על שערי המטבע העולמיים, וההבדל העיקרי בינם לבין פקדונות אחרים הוא פוטנציאל הסיכון: ירידה מאסיבית בערכו של מטבע מסוים עלולה להביא לאובדן רווחים של הלקוח. לכן, אגב, מומלץ מאד להיעזר בחוות דעת של מומחה בתחום, בין אם מכוח האדם של הבנק ובין אם מחוצה לו.

המסלולים העיקריים, בהקשר הזה, הם פקדון צמוד לשער הדולר, היורו או לירת השטרלינג, הכולל ריבית קבועה לתקופה קצרה (שבוע עד שלושה חודשים), וכן שני מסלולים דומים: פיקדון צמוד יורו/לישט או פיקדון צמוד דולר ארה'ב. בשניהם הסכום המינימלי להפקדה הוא 1,000 ש'ח, משך הפקדון הוא בין 4 חודשים לשנה/חמש שנים (בהתאמה) והריבית קבועה.

מסלול אחרון הוא פקדון משולב דולר/שקל. במסלול זה, הריבית בשנה הראשונה צמודה לשער הדולר ובשנייה לשער השקל.

שירותים נוספים של בנק מזרחי טפחות:

משכנתאות מזרחי טפחות

תכניות חיסכון מזרחי טפחות

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915