פריטת צ'קים דחויים

פריטת צ'קים דחוייםמהו צ'ק דחוי וכיצד ניכיון צ'קים יכול להיות מועיל עסקית? האם אפשר לקבל כסף במזומן במקום כנגד צ'ק דחוי? ומדוע פריטת צ'קים דחויים היא אחת מהדרכים המומלצות עבור פתרונות שראי לעסקים? המשיכו לקרוא כדי לקבל את כל התשובות. 

מהו צ'ק דחוי ומהי פריטת צ'קים דחויים? צ'ק דחוי הוא כאשר חברה או אדם מסכימים לקבל החזר הלוואה או חוב לאורך זמן. זה יכול להיות רעיון טוב לעסקים, מכיוון שהוא מאפשר להם להרחיק את מועד הפירעון של הצ'ק ובכך לצמצם הוצאות באופן זמני. אבל מה עושים כאשר צריך מזומן במיידי? פריטת צ'ק דחוי תאפשר לכם לקבל מזומן במקום. 

מה מאפשרת פריטת צ'קים דחויים?

צ'ק דחוי הוא סוג של צ'ק שמונפק על ידי אדם או גוף אחד לאחר. הצד המקבל אינו רשאי לפדות את הצ'ק למשך זמן מסוים, אבל זה לא אומר בהכרח שהכסף שלכם יימנע ממכם. כדי לנצל צ'ק דחוי. אפשר לפרוט אותו ולקבל מזומן במהירות. שיטה זו מעולה עבור עסקים ופרטיים גם יחד, שאינם מעוניינים להמתין עד התאריך שבו יהיה ניתן לפדות את הצ'ק הדחוי. 

זו דרך ידועה לשפר את תזרים המזומנים ולממן רכישות שונות, לשלם לספקים על סחורות ועוד. על מנת לוודא שהעסק שלכם מרוויח משימוש בשיטה זו, עליכם לחשב את העמלה הממוצעת לפריטת הצ'קים ולוודא שהיא משתלמת.

מהם דמי העמלה של צ'קים דחויים וכיצד העמלה נקבעת?

עמלת ניכיון צ'קים דחויים היא עמלה המשולמת ע"י האדם או העסק המבקשים לפרוט את הצ'ק. פריטת צ'קים היא אחוז עד 4 אחוזים בממוצע, מהסכום הכולל של הצ'קים שהתקבלו. העמלה נקבעת על ידי הבנקים או ע"י החברות הפרטיות שפורטות צ'קים, ומשתנה בהתאם לסוג החשבון, גובה הסכום של הצ'ק, מועד הפירעון שלו וגורמים נוספים.

יש לציין, כי עמלת פריטת צ'קים דחויים משתנה ממקרה למקרה ובהתאם לרמת הסיכון של החברת הפורטת של הצ'ק. אם דירוג האשראי של מנפיק הצ'ק נמוך, משמע הסיכון של החברת הפורטת יהיה גבוה יותר. במקרים אלו, מטבע הדברים, העמלה על פריטת צ'קים תהיה יותר גבוהה. 

כיצד דירוג אשראי ישפיע על פריטת צ'קים דחוייםכיצד דירוג אשראי ישפיע על פריטת צ'קים דחויים?

דירוג אשראי הוא מדד למידת הסבירות, שמישהו יחזיר את ההלוואה שלו או התחייבויות חוב אחרות. דירוג האשראי מבוסס על היסטוריית התשלומים של הצרכן, מאפיינים אישיים ומשאבים פיננסיים, הלוואות שעומדות ללא החזר ועוד. בתוך כך, פריטת צ'קים דחויים יכולה להיות מושפעת מדירוג אשראי.

כניסת ההלוואות באינטרנט גרמה לחברות להציע שירותים אלו של פריטת צ'קים , על מנת למשוך לקוחות. כאשר ניקוד האשראי הופך שמיש יותר, חברות צריכות לוודא שלמנפיק הצ'ק הדחוי יש דירוג אשראי גבוה כדי שתהיה מסוגלות לפדות את הצ'ק הדחוי במועד שלו. אם דירוג האשראי של מנפיק הצ'ק גבוה, פריטת צ'קים דחויים היא אסטרטגיה עסקית המאפשרת לחברות להפחית את עלות עשיית העסקים שלהן ולהגדיל את שולי הרווח שלהן. 

פתרון אשראי מומלץ לעסקים 

פתרונות אשראי לעסקים כמו פריטת צ'קים, הופכים לאופציה פופולרית עבור בעלי עסקים. ישנם סוגים רבים ושונים של פתרונות אשראי שעסקים יכולים לנצל כדי לעזור להם להצמיח את העסק שלהם, כאשר פריטת צ'קים דחויים נחשב אחד מהפתרונות הפופולאריים ביותר. 

פתרונות אשראי לעסקים הם דרך מצוינת לעזור לחברה ועסקים לצמוח. עם זאת, הם עלולים להיות מורכבים ומבלבלים, ולכן חשוב להכיר את כל היתרונות שתקבלו מפתרונות אשראי כמו פריטת צ'קים דחויים. עם זאת, חשוב להכיר את החסרונות השונים, למשל החיסרון של עמלה שיכולה להיות גבוהה על פריטת צ'ק דחוי. אם אפשרי מבחינתכם, יהיה כדאי לקבל מס' הצעות מחברות שפורטות צ'קים דחויים. ככה תוכלו להשוות בין העמלות השונות ולבדוק היכן הכי משתלם לפרוט את הצ'ק הדחוי שלכם. 

במובן זה, צ'קים הם חלק חשוב מאוד מהחיים הפיננסיים. הרבה אנשים חושבים שהם רק פיסת נייר קטנה שאנחנו כותבים עליה ואז זורקים, אבל פתקי הנייר הקטנים האלה יכולים להיות מאוד משמעותיים לצמיחה עסקית. בעת פריטת צ'קים דחויים חשוב לקחת בחשבון את סוג הצ'ק, מטרת הצ'ק ומי מנפיק את הצ'ק, תאריך הפירעון שלו ואת דירוג האשראי של מנפיק הצ'ק. 

למה פריטת צ'קים דחויים זה פתרון אשראי מומלץ?

כפתרון אשראי לעסקים, פריטת צ'קים אכן נחשבת כפתרון מומלץ במקרים רבים. כמו כן, פריטת צ'קים הוא פתרון אשראי פופולרי שיכול לעזור לאנשים עם הכספים האישיים שלהם. יש הרבה סיבות לכך שזו בחירה טובה עבור אנשים, והעיקרית היא שהיא יכולה לעזור בשיפור תזרים המזומנים המיידי שלכם.

באמצעות פריטת צ'ק דחוי אפשרי לשלם על סחורות של ספקים, כמו גם על אירועים מסוגים שונים, כגון: חתונות, שכרי לימוד אקדמאים, אירועים עסקיים ועוד. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהעמלה על פריטת צ'קים דחויים תהיה גבוהה יותר אצל חברות פרטיות (מאשר אצל הבנקים). בפועל, פריטת צ'קים אצל חברות פרטיות תהיה עדיפה כיוון שהכסף בד"כ יתקבל מהר יותר מאשר דרך הבנקים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915