פשיטת רגל בעקבות מצב בטחוני רעוע

פשיטת רגל בעקבות  המצב הבטחוני בארץ
פשיטת רגל בעקבות המצב הבטחוני בארץ

מצב בטחוני יכול להשפיע בצורה דרמטית על המצב הכלכלי של עסקים רבים. נכון לכתיבת המאמר ב-2014, רבים נאלצים להתמודד עם הנזקים הכלכליים הקשים שנגרמו להם בעקבות מבצע "צוק איתן". אנשים פרטיים נקלעו לחובות, כמו גם בתי עסק וללא סיוע כלכלי נרחב, ייתכן כי יגיעו הם למצב של פשיטת רגל, או פירוק חברה.

הפגיעה הכלכלית בעקבות מצב בטחוני קשה יכולה להיות חמורה ביותר והיא נובעת מסיבות שונות, החל באווירה קשה של תושבי המקום אשר מפסיקים לקנות מוצרים רבים וכלה בפגיעה פיזית בבתי עסק, ובמקרה הספציפי של "צוק איתן", בשל רקטות שנופלות והורסות ציוד יקר אשר אינו מאפשר המשך פעילות תקינה של העסק.

מהי פשיטת רגל?

כולנו חווים תקופות כלכליות טובות יותר וטובות פחות, אולם, ישנם אנשים אשר נקלעו לחובות גבוהים והם אינם מצליחים להגיע להסדר פרעון עם הנושים, בו יוכלו לעמוד.

אחד הפתרונות בסיטואציה שכזו היא ליזום הליך של פשיטת רגל, במסגרתו, מוקפאים כל ההליכים אשר ננקטו נגד החייב על ידי הנושים ונפתח דיון מחדש באשר להסדר תשלומים עם הנושים. כמו כן, בהליך של פשיטת רגל, החייב יכול לקבל בנסיבות מסוימות, הפטר על חובותיו, חלקם או כולם.

חשוב לציין כי פשיטת רגל הוא הליך חדלות פרעון של יחידים בלבד. בתי עסק אשר נקלעים לחובות והם אינם יכולים לפרוע אותם, עוברים הליך של פירוק חברה. הרציונל בשני ההליכים הללו הוא דומה, אך מדובר כמובן בהליכים משפטיים שונים.

סיוע כלכלי עקב המצב הביטחוני

אין חולק על כך כי קיים קשר ישיר בין מצב בטחוני קשה לבין פגיעה כלכלית והדבר בא לידי ביטוי בצורה ברורה מאוד במבצע "צוק איתן".

מתוך התובנה הזו, נוצרו מסלולים שונים של סיוע כלכלי אשר נועדו לפצות בעלי עסק על נזקיהם, על מנת שיוכלו להמשיך לפעול ולא יגיעו למצב של פשיטת רגל.

לשם בדיקת הזכאות לסיוע ולבדיקת מסלול הפיצוי, יש לפנות אל הרשויות המתאימות: משרד מיסוי מקרקעין או מוקד מס רכוש, שם יינתן הסבר מלא ומפורט אודות המסמכים הדרושים והפרוצדורה לשם קבלת החזר כספי.

הפיצוי הכספי ניתן על פי רוב בהתאם להערכת שמאי הממונה מטעם הרשויות, כאשר ניתן לקבל החזר בגין סוגים רבים של נזקים, ביניהם: החזר בגין נזקים של ציוד עסקי שנפגע ופיצוי בגין מלאי. גובה הפיצוי מחושב על פי שווים של הציוד והמלאי, הנקבע על פי הערכות.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915