פתיחת עסק – 3 הדברים החשובים ביותר

פתיחת עסק

עסק פרטי הוא חלומם של רבי המעוניינים לחיות בדרך עצמאית, להגשים את עצמם ולהתפרנס ממה שהם אוהבים באמת. הקמת עסק מאפס יכולה להיות מאתגרת, וכאשר אין ניסיון כלל בתחום היא מאתגרת עוד יותר, אך ישנם שלושה נושאים שאם משקיעים בהם את מרב המאמצים סיכויי הצלחת העסק עולים בהחלט. מהם? כדאי להמשיך לקרוא.

 

קבלת רישיון עסק

כאשר אדם פותח עסק הוא חייב ברישיון עסק אותו הוא מבקש להוציא במחלקת רישוי עסקים בעירייה או במועצה בה הוא מתגורר. פתיחת עסק מצריכה קודם כל את בחירת פריט הרישוי הנכון, הוא צריך לשקף היטב את פעילות העסק כדי שניתן יהיה לקבוע האם ישנו צורך ברישיון או לא. לאחר אפיון העסק יש להמציא מסמכים על פי דרישת מחלקת רישוי עסקים ולשלם את האגרה עבור הרישיון. הדברים רלוונטיים גם כאשר מדובר על הקמת חברה אך לא כל פתיחת עסק מחייבת ברישיון עסקים, לדוגמה, פתיחת מעון ילדים המוגדר על פי חוק כמשפחתון אינו מחייב רישיון עסק. 

בדרך כלל העסק נפתח במבנה, ובמקרה זה הרשות תעביר את הבקשה לגורמים אחרים כדי לבחון את אישור פתיחת העסק. בין היתר הנושאים שייבדקו בהקשר למבנה יהיו התב"ע (תוכנית בניין עיר הקובעת אילו עסקים מותר אם בכלל לפתוח באותו שטח מקרקעין), תעודת גמר וטופס אכלוס (טופס 4) למבנה והיתר בנייה ועמידה בתנאיו. 

 

אילו אישורים מיוחדים יכולים לדרוש בעסקים מסוימים?

כל עסק הוא ייחודי בפני עצמו והמחוקק קבע לו תנאים ואישורים ספציפיים. כך לדוגמה מפעלים ועסקים מסוימים בהם יש חשש או צורך במניעת מפגעים סביבתיים יהיה צורך להגיש בקשה להיתר רעלים. הקמת עסק שמייצר מזון תחייב ברישיון לייצר מזון מטעם משרד הבריאות, קייטנות חייבות ברישוי בטיחות מטעם משרד החינוך, מעונות יום מחויבים בקבלת רישיון להפעלה קבועה או זמנית של מכון יום וכך גם לגבי תחומים רבים נוספים. 

 

השם של העסק

בעלי עסקים ותיקים כבר יודעים זאת היטב, אך מי שנכנס לראשונה לעולם העצמאיים חייב לדעת זאת גם, ורצוי כמה שיותר מוקדם – איכות, אמינות ויושרה צריכים להיות נר לרגליו של כל בעל עסק. הקמת חברה או הקמת עסק יכולים לעבור את כל השלבים באופן מדויק, לקבל את כל האישורים ובכל זאת להיכשל אם במבחן האמת ייכשלו בשלושת נושאים אלו. כל בעל עסק חייב לשאוף לאיכות מובילה של המוצרים היוצאים תחת ידיו, של השירות אותו הוא מעניק ושל שמו גם מול הלקוחות וגם מול רשויות החוק. שמירה על שלושת הכללים הללו ישמרו על שם העסק ויסייעו לו לנסוק. 

להיות עסק שרואה את הלקוחות שלו

אחד הדברים החשובים ביותר לאחר פתיחת עסק היא ראייה כוללת של הלקוחות. קודם כל צריך להבין מיהם הלקוחות של העסק, מה הם צריכים ורוצים, כיצד ניתן להגיע אליהם ולשמר אותם. ההמלצה לאחר הקמת עסק הנה לנהל את המערך באופן מדויק, גם באמצעות צוות עובדים נאמן ושירותי, אך גם מבחינה טכנולוגית. אנשים מצפים היום לקבל מידע בכלים דיגיטליים, שהדברים הרשומים יהיו מדויקים, שתהיה להם אפשרות לרכוש מוצר בנוחות, מכל מקום וליהנות ממשלוח, וגם לקבל מענה טלפוני אנושי במקרה הצורך. לאחר פתיחת עסק כל בעל עסק צריך לראות את הלקוח מול עיניו ולהבטיח שהמענה הניתן לו לא נופל ממענים שניתנים ללקוחות עסקים ותיקים.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915