קריפטו – מה זה ואיך אנחנו יכולים להשתמש בו

מי שעוקב אחרי הנעשה בכלכלה העולמית בשנים האחרונות, שמע וקרא בוודאי לא פעם את המושגים כסף דיגיטלי, קריפטו. מדובר על מונחים שהפכו מאוד מוכרים ושכיחים, ברמה כזו שגם מי שאיננו בקי בתחום ואיננו מתעסק בו, יודע להסביר היטב מה זה אומר.

יחד עם זאת, עבור לא מעט אנשים כל התחום הזה של מטבעות דיגיטליים והנעשה הוא זר לגמרי, וזה כמובן מונע מהם להצטרף ולהיות חלק מהשוק ומהמסחר. הם מפסידים בכך אופציה מאוד משמעותית להשקעה, ויכול להיות שהם מפסידים דרך טובה להרוויח כסף שישרת אותם בעתיד.

לפני שנצלול אל תוך העולם הזה ונסביר מה זה קריפטו, חשוב להדגיש שמדובר בתחום מתפתח ולכן הרבה מאוד דברים שקוראים ושומעים היום במהדורות החדשות השונות, הוא איננו חד משמעי ובהחלט נתון לשינויים. חשוב לקחת את זה בחשבון, אם רוצים להשתלב ולהשקיע בתחום. יש לנהוג בזהירות ובשיקול דעת בשביל לא להצליח.

 

מה זה מטבעות דיגיטליים ומה זה קריפטו?

מטבעות דיגיטליים הם מטבעות שנוצרו על ידי מנגנונים ממוחשבים שונים, מתכנתים שיוצרים אותם בעזרת קוד מיוחד, והם עוברים מיד ליד באופן וירטואלי ונשמרים ברשת. מדובר על מטבעות נטולי מדינה, כלומר אין שום מדינה או גוש מדינות שלקח עליהן אחריות, אך אנשים משתמשים בשביל לבצע מסחר. ערכם נקבע על פי  הסכמה בין המשתמשים ולא על ידי גורם מדינתי או בנק מסוים.

קריפטו הוא שלב באבולוציה של מטבעות דיגיטליים. מדובר מטבע ששמו הוא קיצור של קריפטוגרפיה (תורת כתיבת הצפנה), ענף במדעי המחשב שמתעסק באבטחת נתונים. מדובר מטבע מאוד פופולארי שנעשה בו שימושים רבים על ידי סוחרים שונים בעולם.

בדומה למטבעות אחרים, קריפטו הוא מטבע דיגיטלי, מבוזר, שאף מדינה לא עומדת מאחוריו. למרות שהוא מוצר וירטואלי, הרי שכל מטבע מוצפן בהצפנה מסוימת ורק היא מאפשרת לבצע עסקה בעזרת המטבעות.

הסחר נעשה באמצעות זירות מסחר שונות המספקות מידע ומעבירות פרטים מסוחר לסוחר, וכך אפשר לייצר עסקאות וכן לייצר מטבעות קריפטו חדשים. הערך כאמור נקבע על ידי הסוחרים, ולא על ידי שום גורם חיצוני,גם לא על ידי השוואה לסחורה אחרת.

 

למה אנשים משתמשים בקריפטו?

אנשים רבים בוחרים להשתמש בקריפטו, הן בגלל רמת העניין בדבר וכל מה שמלווה לעסקאות בין סוחרים, האדרנלין, המתח  וכדומה, אך גם בגלל העובדה שזה מאפשר להם לייצר מסלול חדש, ייחודי ושונה להשקעות וליצירת רווחים.

הם יכולים לצבור קריפטו ויום אחד, כשזה יהיה יותר מפותח להשתמש בהם לצרכים כאלה ואחרים, והם יכולים גם להשתמש בכל מה שהם צברו עד כה ולהמיר את זה בכסף רגיל. הכל בהנחה כמובן שיהיה מי שירצה לקנות את המטבעות ויהיה מוכן לשלם להם את הערך שהם מבקשים עבורן.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915