רואה חשבון – למה אנחנו צריכים להיעזר בשירותיו ואיך לבחור בצורה נכונה?

אחד הנושאים הכי מורכבים ומסובכים שיש, הוא כל מה שקשור לתחום המסים בכלל ובפרט כל מה שקשור להיבטים כספיים של הוצאות והכנסות, מאזנים, תשלומים וכדומה. זה מורכב כשמדובר על בעל מקצוע קטן וזה בוודאי מורכב כשמדובר על עסקים בסדרי גודל בינוניים או גדולים, אחת כמה וכמה כשמדובר על חברות בינלאומיות.

מי שאמון לעסוק בכך ולספק את כל השירותים והכלים בשביל שיהיה אפשר לבצע את הדברים הרלוונטיים בצורה נכונה, הוא רואה חשבון. אדם שלמד את המקצוע, סיים תואר ראשון או מעבר לכך, עשה התמחות, עבר את המבחנים הרלוונטיים וקיבל רישיון מטעם המדינה לעסוק בתחום.

ישנם בעלי מקצוע קטנים שבוחרים להתעסק בעצמם בכל מה שקשור לניהול חשבונות, זאת על מנת לחסוך כסף ולמנוע מצב שגורם חיצוני, זר, יהיה מעורב בכך. אך ישנם מקרים, בהם יש צורך להיעזר בשירותיו של רואה חשבון, בוודאי כשמדובר על עסקים בסדרי גודל מסוימים ובמצבים מורכבים ומסובכים.

לפני שנסביר מה בדיוק עושה רואה חשבון, למה חשוב להעסיק אותו וכיצד לבחור איש מקצוע בצורה נכונה, חשוב לומר שהדברים אותם אמור לבצע רואה חשבון, נקבעים בחוק ואם הם לא מתבצעים על ידו כפי שנדרש, הרי וייקבע שהיתה כאן עבירה פלילית והיא תידון בבית משפט.

 

מה עושה רואה חשבון?

בעיקרון תפקידו של רואה חשבון הוא להיות אחראי על דוחות כספיים של הלקוחות שלו, לפקח עליהם, לבצע ביקורות ולספק את האישור שאכן הדוחות והספרים הם אמינים. קרי המאזנים מתאימים לנתונים ולדיווחים, והכל נעשה בצורה חוקית.

בין היתר, רואה חשבון מבצע ביקורות חשבונאיות, מתעסק במימון, אחראי על כל מה שקשור בתחום של מיסוי, מקומי ובינלאומי, וכן הוא יכול לייעץ, לספק חוות דעת, וכן הוא יכול להשתמש בידע שלו גם לשירותים נוספים, החל מייעוץ כלכלי, ייעוץ פיננסי, ניהול סיכונים ועוד.

 

איך בוחרים רואה חשבון בצורה נכונה?

בשביל לבחור רואה חשבון בצורה חכמה, יש לבחון תחילה את המוניטין שלו וכן את הניסיון שהוא צבר במהלך השנים. באופן טבעי, ככל שמדובר ברואה חשבון ותיק יותר ועם מוניטין חיובי, כך ישתלם לנו יותר לשכור את שירותיו.

הרבה מאוד אנשים מעדיפים לבחור רואה חשבון שקיבל את הכשרתו באוניברסיטה או בית ספר בעלי מוניטין טוב. יחד עם זאת, מאחר ובשנים האחרונות מקצוע זה נלמד גם בלא מעט מכללות חדשות, הרי שאם מחליטים לגייס רואה חשבון צעיר, אפשר שהיבט זה יהיה פחות משמעותי.

כמו כן, רצוי לבדוק את היכולת שלו להתמודד עם לחץ, היכולת להתמודד עם כמויות עבודה רלוונטיות לבית העסק וכן צריך להחליט, האם מעוניינים לשכור את שירותיו כשכיר בעסק או להשתמש בו כמיקור חוץ, כלומר לשכור את שירותי המשרד שלו.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915