קניית צ'קים דחויים

קניית צ'קים דחוייםבתקופה שבה אנשים מתמקדים יותר ויותר בכספים שלהם כדי להקים עסקים, לרכוש סחורות, לשלם על אירועים ועוד, חשוב להיות מודעים לחשיבות של קניית צ'קים דחויים. הפעולה הזאת נקראת גם ניכיון צ'קים דחויים, פריטת צ'קים דחויים וכו'. במה זה יסייע לכם? המשיכו לקרוא. 

קניית צ'קים דחויים היא תופעה נפוצה מאוד בעולם הפיננסי והעסקי. אבל לפני שנסביר כיצד קניית צ'ק דחוי יכולה להועיל עסקית וכלכלית, חשוב להבין מהו צ'ק דחוי. שיק דחוי הוא שיק שלא נפרע על ידי מקבל הצ'ק. ניתן להשתמש בו לכל מטרה, כמו תשלום עבור חופשה או תשלום עבור בית, אבל לפני הנפקת צ'ק דחוי צריך לוודא שמקבל הצ'ק אכן מוכן לקבלו. במקרים רבים, מקבל הצ'ק הדחוי יחליט לנכות את הצ'ק, כלומר לבצע ניכיון צ'קים. הנה כל המידע: 

מהי קניית צ'קים דחויים?

קניית צ'קים דחויים מהווה פתרון אשראי לעסקים. מדוע ניכיון צ'קים מהווה פתרון אשראי מומלץ לעסקים? ובכן, ניכיון צ'קים הוא סוג של פתרון אשראי המאפשר לעסקים לקבל כסף על ידי מתן צ'ק דחוי למועד פירעון מאוחר . 

קניית צ'קים דחויים מהווה פתרון אשראי מצוין לעסקים, כמו גם לאנשים פרטיים שמעוניינים להוציא לפועל פרויקט גדול כלשהוא. עם זאת, ישנם מספר אתגרים המקשים על יישום ניכיון צ'קים בזמן אמת. למשל, במקרים שבהם מנפיק הצ'ק הדחוי הינו בעל דירוג אשראי נמוך.

מהו דירוג אשראי והאם ישפיע על קניית צ'קים דחויים?

דירוג אשראי הוא מספר (בין 0 ל-1,000) המעיד על כושר האשראי של אדם פרטי ועל היכולת של אותו אדם להחזיר חובות, לעמוד בפירעון צ'קים דחויים ועוד. במובן זה, זהו מדד לסיכון של מצבו הכלכלי של אדם. ככל שהמספר גבוה יותר, כך הסיכון מופחת. 

דירוג האשראי הוא חלק מכריע בתהליך האישור של צ'קים דחויים בניכיון. הסיבה לכך היא, שהחברות והבנקים רוצים לוודא שהפונים אינם רמאים, ולכן הם יעדיפו דירוג אשראי גבוה יותר. אם דירוג אשראי של אדם מסוים מאוד נמוך, קניית שיקים דחויים לא תמיד תהיה אפשרית. חשוב לוודא זאת מראש. ישנם גם מקרים בהם אנשים מסורבים ע"י הבנקים לקניית צ'קים דחויים, מה שאומר שאלו יצטרכו לפנות לחברות פרטיות העוסקות בתחום. כאשר אתם מסורבים ע"י הבנק אבל עדיין רוצים לנכות צ'ק דחוי, חשוב לדעת שהעמלה בד"כ תהיה גבוהה יותר. מה עוד חשוב לדעת? המשיכו לקרוא. 

ממה מורכבים דמי עמלת קניית צ'קים דחוייםממה מורכבים דמי עמלת קניית צ'קים דחויים?

עמלת קניית צ'קים היא עמלה המשולמת לחברה אשר קונה ממכם את הצ'קים. העמלה מחושבת על פי מספר הצ'קים שנכתבו על ידי המנפיק, גובה הסכום ותאריך הפירעון של הצ'קים הדחויים. זה יכול להיות אחוז מכל צ'ק ועד 4 אחוזים בממוצע, כאשר גובה העמלה עשוי להיות גם גבוה יותר ומשתנה ממקרה למקרה. 

כלל האצבע הוא, שככל שהתאריך של פירעון הצ'ק יהיה יותר מאוחר ורחוק, ככה העמלה תהיה יותר גבוהה. כמו כן, ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על גובה עמלת דמי קניית הצ'קים. למשל, האם מנפיק הצ'קים נחשב גורם בעל סיכון (כמו אדם עם דירוג אשראי נמוך). במקרים אלו גובה העמלה יהיה גבוה יותר. 

מדוע קניית צ'קים מהווה פתרון אשראי מעולה לעסקים?

קניית צ'קים דחויים הוא פתרון האשראי הנפוץ ביותר לעסקים ופרטיים גם יחד. זה מאפשר לעסקים לקבל מזומן בתמורה לצ'ק הדחוי ובכך להגדיל את תזרים המזומנים של בית העסק. זוהי גם דרך מצוינת להגביר את המכירות והרווחים, כמו גם להיות מסוגלים לשלם על סחורות טרם יצירת הכנסות. אם יש לכם סחורה שאתם צריכים לקבל ואין לכם דרך לשלם עליה לפני מכירתה, קניית שיקים דחויים תאפשר לכם מרווח נשימה עסקי. 

הרעיון מאחורי קניית שיקים דחויים הוא לעזור לעסקים להקל על עצמם לקנות מוצרים, סחורות ושירותים. כמו כן, קניית צ'קים היא טכניקה יעילה לעסקים בענף הקמעונאות אשר מעוניינים לשפר את המצב הכלכלי של העסק. במקרים מסוימים, יש לקחת בחשבון שקניית הצ'ק לא תהיה אפשרית. למשל, במקרים בהם מנפיק הצ'ק עתיד לעמוד בפני חדלות פירעון (פשיטת רגל).

באילו מקרים קניית צ'קים דחויים לא אפשרית?

בהקשר של דירוג אשראי נשאלת השאלה: האם יש דרך לבדוק דירוג אשראי? שאלה זו חשובה לא רק עבור מוסדות פיננסיים אלא גם עבור עסקים אחרים. והתשובה היא כן, ניתן לבדוק דירוג אשראי והדירוג יכול להשפיע על האפשרות של קניית שיקים דחויים. 

אם מנפיק הצ'ק הדחוי הוא בעל דירוג אשראי נמוך (בד"כ של 500 נקודות ומטה), ייתכן שבנקים וחברות פרטיות לא יהיו מוכנות לרכוש את הצ'ק הדחוי. לכן לפני שאתם מקבלים צ'ק דחוי ממישהו, יהיה חשוב לבדוק מהי המסוגלות הכלכלית של אותו גורם להחזיר את הכסף בסופו של דבר. וכמו שציינו כאן למעלה, במקרים של חדלות פירעון לא יהיה ניתן לבצע ניכיון צ'קים, פריטת צ'קים או קניית צ'קים דחויים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915