העברת כספים לחו"ל

העברת כספים לחו"לבמקרים רבים בחיי היומיום או באירועים מיוחדים עולה הצורך לבצע העברת כספים לחו"ל, בין אם לצרכים עסקיים, צרכים אישיים או כל סיבה אחרת. העולם הופך קטן וקרוב כיום יותר מתמיד וגם מההיבט הפיננסי זה כך, כאשר ישנן יותר שיטות של העברת כספים לחו"ל מאשר בעבר והתהליך הוא פשוט, קל ומהיר מאוד.

כיום ניתן בישראל לבצע העברת כספים לחו"ל לחשבונות בנק וגם בצורה של קבלת מזומן על ידי הגורם המקבל בחו"ל, שירותי העברת הכספים ניתנים על ידי גורמים ציבוריים או פרטיים.

העברת כספים לחו"ל באמצעות הבנקים

הבנקים המסחריים מציעים שירות העברת כספים לחו"ל שאפשרי רק אל חשבון בנק קיים בחו"ל, אי אפשר להעביר מזומן וכמו כן, התהליך אינו מיידי ועשוי לקחת כמה ימי עסקים. במקרים רבים שירות העברת הכספים יצריך גם חשבון בנק בבנק שמבצע את ההעברה אך יש אפשרות של שירות חד פעמי גם בבנק שאין למעביר הכסף חשבון בו.

העמלה עבור העברת כספים לחו"ל באמצעות הבנק היא לרוב אחוז מסכום ההעברה, כאשר חלק מהבנקים מיישמים עמלת מינימום עבור סכומים קטנים, העמלה הממוצעת היא כ-0.2% מהסכום שאותו מבקשים להעביר לחו"ל. העברות בנקאיות של מט"ח לחו"ל מחייבות התייחסות גם לשער ההמרה שמשפיע על העלות ועל הסכום הסופי שמועבר, באופן כללי, העברת כספים לחו"ל דרך הבנק משתלמת בעיקר כשמדובר על העברות קבועות יחסית.

העברת כספים לחו"ל דרך בנק הדואר

בנק הדואר מאפשר העברת כספים לחו"ל לחשבונות בנק וכמזומן, מן הסתם העברת כספים לחו"ל במזומן ובאופן מיידי כרוכה לרוב בעמלות יחסית יקרות. השיטות של העברת כספים לחו"ל שזמינות בדואר הן:
•    ווסטרן יוניון: חברת העברת הכספים הגדולה בעולם, לחשבון בנק או כמזומן.
•    יורו ג'ירו: העברת כספים לחו"ל לחשבונות בנק דרך מערכת ה-SWIFT הבנקאית. ניתן להעביר באמצעות מזומן, העברה בנקאית, המחאה אישית/בנקאית, חשבון בנק הדואר. העמלות הן עבור שליחת הכסף ולעיתים עבור הטיפול הבנקאי בדרך למקבל הכסף.

העברת כספים לחו"ל באמצעות ווסטרן יוניון – Western Union

זוהי חברת העברת הכספים הבינלאומית הגדולה ביותר, העברת כספים לחו"ל באמצעות השירות זמין בדואר ובעסקי העברת/החלפת כספים פרטיים. העברת כספים עם ווסטרן יוניון לא מצריכה חשבון בנק והיא לרוב מבוצעת במזומן וקבלת הכסף היא גם במזומן. העמלות של העברת כספים לחו"ל בצורה זו גבוהות יחסית והן נגבות בדולרים, או אחוז מההעברה או עמלת מינימום של כ-15 דולר. על מנת לבצע העברה חייבים שם מדויק של מקבל הכסף.

העברת כספים לחו"ל באמצעות שירות מאני גראם – Money Gram

חברת Money Gram היא חברה מתחרה ודומה במהותה לווסטרן יוניון, בישראל שירות העברת כספים לחו"ל דרכה זמין דרך בנק דיסקונט. ניתן לשלוח עד 10,000$ ליום והעמלות יחסית גבוהות.

העברת כספים לחו"ל דרך סלקום – שיטה חדשה בישראל

השחקן החדש ביותר בשוק העברת כספים לחו"ל בישראל היא חברת סלקום בשיתוף עם תאגיד הפיננסים הבינלאומי סיטי-בנק. המותג עבור העברת כספים לחו"ל שהשיקה סלקום נקרא Cellcom Direct והוא מאפשר העברה של עד 20,000 ש"ח להעברה או עד 40,000 לחודש, המדינות שזמינות כיום הן הודו, סין, הפיליפינים, סרי לנקה ותאילנד, כאשר הכוונה היא להרחיב את השירות לכל העולם.

העברת כספים לחו"ל באמצעות סלקום מצריכה פתיחת חשבון בעמדת מכירה ואז ניתן לבצע העברות מהאינטרנט או הטלפון הסלולארי, עמדות העברת הכספים נמצאות כיום בעמדות חלפני כספים. העלות לחודשי ההשקה נמוכה לעומת שוק העברת כספים לחו"ל בישראל.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915