סליקת כרטיסי אשראי

חברת ניכיון השיקים הנוחה והזולה בישראל!

באנר בנק אינפו

סליקת כרטיסי אשראיסליקה היא למעשה משיכת התשלום עבור מוצר או שירות מחשבון האשראי של הקונה והעברתו למוכר. כניסתם של כרטיסי אשראי לכלכלה העולמית הובילה לאתגרים חדשים של אבטחה ועסקים המצריכים את קיומם של גורמים מתווכים בין הקונה למוכר בעת ביצוע עסקאות, שמטרתם להקל על תהליך העברת הכספים הדיגיטלית ולהגן על המוכר מפני אובדן וגניבת כספים וסחורה.

חברה לסליקת כרטיסי אשראי

חברות לסליקת כרטיסי אשראי מספקות את הממשק שבאמצעותו מתבצעת הגישה לכרטיס האשראי ולכסף המוחזק בו. במרבית המקרים הממשק הוא מסוף בו מעבירים את כרטיס האשראי של הלקוח. המסוף מבצע התקשרות לחברת האשראי ומוודא את הפרטים המופיעים בכרטיס וכן בודק האם העסקה יכולה להתבצע, האם הכרטיס בתוקף, האם יש מספיק כסף במאזן חשבון הבנק של הלקוח או במסגרת האשראי שלו וכן הלאה.

מערכת הסליקה אחראית גם להוצאת חשבונית או קבלה עבור העסקה. זהו חלק קריטי בכל עסקה, שכן חברות האשראי מעניקות ללקוחותיהם הגנה וביטוח המאפשרים ביטול עסקאות עד חצי שנה לאחר ביצוע הרכישה.

מסוף או מספר כרטיס בלבד

בעבר התבצעה סליקה ידנית לכרטיסי אשראי באמצעות "גיהוץ" הכרטיס ויצירת חותמת מהספרות הבולטות המופיעות עליו. שיטה זו עדיין קיימת אך השימוש בה

אשראי

הולך ופוחת עם התפשטותן של טכנולוגיות סליקה ואימות מתקדמות יותר המייתרות את הצורך בקבלה פיזית אשר תוכיח את ביצוע העסקה באמצעות הכרטיס.

כיום, שירותי סליקה רבים מציעים סליקה מקוונת באמצעות מספר כרטיס בלבד. דבר זה מאפשר את ביצוען של עסקאות מרחוק, מבלי שהלקוח או הכרטיס יידרשו להיות נוכחים פיזית במעמד הקנייה. עסקה מסוג זה מכונה עסקה במסמך חסר. כיום מתבצעות יותר ויותר עסקאות מסוג זה, וסליקה באינטרנט מתחילה לתפוס מקום מרכזי יותר בעולם העסקים. חברות רבות משתמשות בשירות סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט בלבד ללא סליקה פיזית בעסק עצמו.

בעת האחרונה מספר חברות החלו להציע פתרונות סליקה נוחים וניידים אף יותר, כגון סליקה באמצעות iPhone המאפשרת לסוחר או ספק השירות לוודא בזמן אמת ובכל מקום את פרטי כרטיס האשראי של הלקוח.

ביטולים ומרמה

חברות האשראי מציעות ללקוחותיהן ביטוח מיוחד המגן עליהם מפני גניבת הכרטיס ושימוש בו ללא רשות. ניתן, עד חצי שנה לאחר ביצועה של רכישה, להודיע לחברת האשראי על ביטול העסקה ולקבל בחזרה את הכספים שהוצאו באמצעות הכרטיס. במקרה כזה חברת האשראי תפנה לבעל העסק או נותן השירות ותדרוש ממנו הוכחות לכך שהלקוח עצמו ביצע את העסקה.אשראי

מסיבה זו עסקים דורשים מלקוחותיהם לחתום על הקבלה לתשלום וכן להוסיף פרטים מזהים כגון מס' תעודת זהות ומספר טלפון, אך הדבר כמובן אינו קיים במקרה של רכישות בטלפון.

הביטוח המוצע ע"י חברות האשראי הוביל לתופעות של מרמה באמצעות כרטיסי אשראי. "מבטלים סדרתיים" אשר מבצעים רכישות בטלפון ובאתרי אינטרנט בעולם מבטלים באופן שיטתי את העסקאות שלהם, ביודעם כי המוכר לא יוכל להוכיח כי הקנייה התבצעה ע"י מחזיק הכרטיס באופן אישי. במקרים כאלה מוכרים ונותני שירותים נאלצים לספוג את ההפסדים מפני שחברות הסליקה אינן מעבירות להם את הכסף על עסקאות שבוטלו, ומנכות תשלומים שבוטלו ממאזני החשבון של בתי עסק במידה והתשלום בוטל זמן רב אחרי שהכסף הועבר לבית העסק.

על מנת להתגונן מפני תופעה זו חברות סליקה רבות מנהלות מחלקות לניהול סיכונים אשר מבצעות מעקב ורישום של עסקאות חשודות. חברות הסליקה חולקות ביניהן ועם בנקים מידע על מספרי כרטיסי אשראי שביצעו ביטולי עסקאות, ומשתמשות במגוון כלי אבטחה כגון ניטור מיקום הרכישה לעומת מיקום הוצאת הכרטיס, השוואת הפרטים המופיעים על הכרטיס עם הפרטים שצויינו בזמן הרכישה ועוד.

למרות שהכלים הללו אינם מונעים לחלוטין את התופעה של אובדן כספים למוכר, הם מצמצמים אותה ומגינים על לקוחות חברת הסליקה מפני נזק גדול יותר בטווח הארוך.

אז מה היה לנו בכתבה: