ראש דיו למדפסת – כך תצליח לחסוך באמת

מחירה של מדפסת לעסק נע בין כמה מאות לאלפי שקלים, תלוי בדגם ובפונקציות שהוא מציע (מכשירים משולבים למשל יהיו יקרים יותר). זוהי רכישה חד פעמית שאנו מקווים שתשמש אותנו שנים על גבי שנים.

אם תשאלו רבים, הם יטענו שדווקא העלות ה"אמיתית" של ההדפסה היא רכישת דיו, שעלול להגיע לסכומים מצטברים גבוהים בכל שנה.

החדשות המעודדות הן שיש מגוון דרכים בהן ניתן לחסוך לאורך הדרך, לצמצם עלויות ולהתקרב לשיפור המאזנים הכלכליים של העסק.

השאלה הראשונית: דיו או טונרים?

מדפסות נחלקות למגוון קבוצות, כאשר אבחנה חשובה שנעשית היא בין מחסניות דיו לבין טונרים, או למעשה בין מדפסות הזרקת דיו למדפסות לייזר. יש לבחירה ביניהן השפעה מבחינת מאפייני ההדפסה. מדפסות דיו הן לרוב איכותיות יותר, בעוד שמדפסות לייזר נוטות לעשות את עבודתן מהר יותר. כשזה נוגע למחירים, עלות הרכישה של טונרים נוטה להיות גבוהה בהשוואה למחסניות, אבל שימו לב: הטונר נחשב ליעיל במיוחד, כך שהוא צפוי להישמר לזמן ארוך יותר.

בהתחשב בכל אלה, קשה לקבוע מהו הסוג הנחשב למשתלם מבין אלה המוצעים. לכל אחד יש יתרונות כלכליים משלו. השאלה היא מהם בדיוק הצרכים של העסק, ואיזה פתרון מתאים להם כמו כפפה ליד.

בחירה במוצרים אקולוגיים

בעולם בו המודעות לצורך לשמור על הסביבה שלנו עולה פלאים, גם ההחלטות הצרכניות שלו משתנות. כשזה נוגע לשימוש במוצרי דיו, אסור לשכוח שברמת ההגדרה הם עשויים מפלסטיק ברובם ולכן אינם מתכלים: השלכה שלהם לאשפה בתום השימוש עונה לכן על ההגדרה של זיהום סביבתי. הפתרון האקולוגי הוא שימוש במחסניות ובטונרים משומשים או ממוחזרים, שימנעו את כל התהליך.

מבחינה כלכלית, מדובר בצעד שיכול לחסוך עבור העסק הנתון לא מעט כספים. הסיבה היא שעלות הרכישה של מוצרים משומשים או ממוחזרים זולה בעשרות אחוזים בהשוואה למוצרים חדישים. בנוסף יש עבור אנשי העסק אפשרות למכור את המוצרים הריקים לחברות הפועלות בעולם המדפסות ולקבל זיכוי כספי בהתאם לסוג ולמדיניות החברה.

השוואת מחירים

המציאות הנוכחית בישראל היא של תחרות ברוב התחומים הצרכניים, אשר משפיעה רבות על המחירים: לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לדעת שבתחום תחרותי, הסיכויים שלנו למצוא מחירים משתלמים גבוהים יותר מאשר בתחום עם מספר שחקנים מצומצם (ועל אחת כמה וכמה מונופולים של ממש). החדשות המעודדות הן שתחום ההדפסה משתייך לקבוצה הראשונה, עם שחקנים רבים הפועלים בשדה המשחק.

כדי למצוא את ההצעות המשתלמות יותר ולשמור על צרכנות נבונה, יכולים אנשי העסק לבצע השוואת מחירים. כיום יש באינטרנט כלים שמבצעים את המלאכה תוך פרק זמן מינימלי, בלי שצריך לצאת מהבית או להרים טלפונים.

יחד עם זאת כדאי לזכור שהמחיר אינו המשתנה היחידי החשוב במקרה של מוצרי דיו, כך שיש לראות את טיב המוצרים, רמת השירות שהחברה מספקת וכן הלאה.

הכתבה באדיבות חברת ראש דיו המספקת ראשי דיו למדפסת לעסק במחירים משתלמים.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915