החלפת בנק ללקוח עסקי

החלפת בנק ללקוח עסקיחשבונות בנק עסקיים הם לרוב חשבונות עם תעבורת כספים גדולה (בתקווה שיותר נכנס מאשר יוצא) ופעילות בנקאית גדולה יותר מאשר חשבון פרטי.

לקוחות עסקיים מקבלים תנאים שונים מאשר פרטיים וכמו כן, במרבית סניפי הבנקים יש עבור אותם לקוחות מחלקה נפרדת לנושאים בנקאיים שונים. החשיבות והמשמעות של הפרדת חשבונות פרטיים מאלו שקשורים לעסקים היא רבה מאוד ומאוד לא מומלץ לפעול בשני המישורים באותו חשבון, אך לא כאן המקום לפרט על הפרדת החשבונות.

כמובן שאין שום חובה על הלקוח להחזיק חשבון עסקי באותו בנק בו הוא מחזיק חשבון פרטי, ולפעמים אף רצוי לבצע הפרדה מוחלטת גם בבנק עצמו ולא רק בחשבון.

במקרים רבים החלפת בנק ללקוח עסקי היא כדאית מאוד ויכולה לתרום רבות לנוחות ניהול כספי העסק, לעליות השוטפות של החשבון וכמובן לשורת הרווח הסופית. יש כמה סיבות וגורמים שמשפיעים על השיקולים של האם לבצע החלפת בנק ללקוח עסקי או להמשיך באותה מתכונת בבנק הנוכחי.

עמלות – לחסוך איפה שניתן

בישראל נושא עמלות הבנקים יחסית פרוץ ויקר מאוד לעומת שאר העולם, גם עבור לקוחות עסקיים וגם עבור פרטיים. שיקול משמעותי לגבי החלפת בנק ללקוח עסקי הוא העמלות השונות שהבנק גובה עבור ניהול החשבון העסקי, במקרים רבים העובדה שמדובר על חשבון עסקי גורמת לבנק לקחת יותר עמלות על פעולות שונות או לייקר את אותן עמלות לעומת לקוחות פרטיים.

אמנם אם העסק מכניס ומגלגל הרבה כספים אז לא מדובר על נתח משמעותי מדי אך בכל זאת זה כסף שהעסק מוציא ואם אפשר לחסוך בהוצאה זו אז אין סיבה שלא לעשות כן. לקוח עסקי ששוקל החלפת בנק צריך לבחון כגורם מרכזי את העמלות השונות שהבנקים האפשריים ייגבו ממנו ולנסות להתמקח על מנת להוריד את אלו למינימום האפשרי.

תנאים טובים בהלוואות

לקוחות עסקיים צריכים לקחת מהבנק הלוואות למגוון צרכים במקרים מסוימים, שיקול משמעותי לעסק כזה בתהליך בחינת כדאיות של החלפת בנק.

תנאים של הלוואות יכולים להיות בעלי משמעות של הרבה מאוד כסף בטווח הארוך ולכן יש לשאוף לקבל תנאים אופטימאליים בכל בקשת הלוואה. אם בנק אחר מציע ללקוח תנאי ריבית זולים יותר לעומת הבנק הנוכחי שלו אז הדבר יכול בהחלט יכול להצדיק החלפת בנק לאותו לקוח עסקי על מנת לחסוך כסף בתשלומי ריבית והצמדה מיותרים. או לחלופין בנק חדש שמוכן לאשר הלוואה גבוהה יותר לעומת הבנק הנוכחי של הלקוח.

ישנם בנקים המציעים תנאים טובים במיוחד עבור הלוואות לאוכלוסיות מיוחדות: הלוואות לסטודנטים, הלוואות לזוגות צעירים ועוד.

שירות יעיל ומהיר יותר

זמן שווה כסף, הדבר נכון אף יותר לגבי עסקים ובעלי עסקים, עבור עסק קטן או בינוני כל זמן שמתבזבז בבנק הוא זמן שבעל העסק לא מתרכז בקידום העסק שלו.

החלפת בנק ללקוח עסקי יכולה להיות בגלל שירות יעיל ומהיר יותר בבנק חדש לעומת הבנק הנוכחי שלו. יעילות זו יכולה להיות תוצאה של מיקום קרוב ונוח יותר או פשוט רמת שירות טובה יותר בסניף עצמו. אפשרויות לשיפור השירות יכולות להיות בתחומים הבאים:

  • מהירות ויעילות בהפקדת כספים
  • אפשרויות רבות של ביצוע פעולות אינטרנטיות
  • פקיד בנק אישי שממונה על הלקוח העסקי
  • תור נפרד ללקוחות עסקיים לפעולות שונות
  • תנאי אשראי טובים ונוחים יותר

לקוח עסקי יכול כמובן להשתמש באיום של החלפת בנק כדי לשפר את מצבו ותנאיו בבנק הנוכחי שלו, כאשר החלפת בנק היא אמצעי המיקוח העיקרי אל מול הבנק הנוכחי וניתן בהחלט לבוא בדרישות שונות להשוואת תנאים של בנקים אחרים או הוזלות כאלו ואחרות.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915