איך ניתן להשיג מימון בנקאי לעסק?

החלום לפתוח עסק חדש ומצליח משותף לרבים הרוצים להגשים ייעוד ומטרה אליה הם שואפים, מכשולים וקשיים רבים עומדים בדרך להצלחה. אחד מהקשיים הללו הוא השגת מקורות מימון כאשר הדרך הראשונית והמקובלת לבקשת סיוע שכזה הוא מהבנק אולם זו אינה משימה פשוטה ורבים המקרים בהם מנהל הבנק שלכם עומד בינכם להגשמת החלום.

על מנת להשיג את המימון המבוקש ישנן מספר פעולות אשר יישומן יסייע בידכם וישכנע את הבנק לתמוך ולסייע במימון העסק.

עצמאים בעלי עסק קיים וכאלה המעוניינים בפתיחת עסק חדש נתקלים בקושי של הגדלת מסגרת האשראי או בקבלת הלוואה מהבנק, על מנת לשפר את סיכוייכם מוטב לפנות תחילה לבנק הראשוני הקבוע שלכם אולם אין זו האפשרות הבלעדית ובמקרה של סירוב ניתן לפנות לבנק אחר. על מנת לעמוד בקריטריונים אותם מציב הבנק ישנם מספר כללים אשר עמידה בהם תוך תכנון וידע מוקדמים יסייעו בידכם להשיג את המימון הנדרש:

הבינו את מנהל הבנק שעומד מולכם

ראשית יש להבין כי קיימים הבדלים בין בנקים גדולים לקטנים, בנקים "חזקים" מאפשרים מתן אשראי בקלות יתרה מבנקים קטנים, מלבד זאת ישנם סניפים המתמחים במתן אשראי לעסקים וכמובן קיימים הבדלים בין מנהלי הסניפים, ישנם מנהלים אשר יעדיפו לקחת סיכון מחושב מתוך מחשבה לרווח עתידי וישנם מנהלים שמרנים אשר ישמרו את הכסף אצלם.

הדרך הטובה ביותר היא לפנות למנהל אשר הוא בעל סמכות בלעדית ללא דרג ממונה מעליו אשר בסמכותו לקבל החלטה מסוג זה על דעת עצמו, כאשר מדובר בסכומים גדולים מוטב לפנות לבנק גדול ומנהל סניף בעל סמכות ודרג גבוהים. כלומר התהליך בנוי ממציאת הבנק הנכון, הסניף הנכון ומנהל עסקי חזק, פעולה בדרך זו תחסוך לכם זמן רב, בירוקרטיה וועדות מיותרות.

יכולת ההחזר

יכולת ההחזר בנויה מתחזית אותה אתה מציג לבנק אשר מראה כי הנך מסוגל לעמוד בהחזר ההלוואה. את התכנית העסקית יש לבנות כך שתהיה פשוטה ותציג פרט אחד החשוב מאוד לבנק והוא שגובה המשכורת החודשית אותה את מושך מהעסק היא בגובה סביר כך שתוכל במקביל לעמוד בהחזר ההלוואה החודשי.

רבים מבעלי העסקים מעדיפים שלא למשוך משכורת בחודשים הראשונים לפתיחת העסק ולמעשה מדובר בטעות אסטרטגית, משיכת משכורת בגובה של כ-10,000 שקלים תוך הצגת עודף אשר ישמש להחזרת ההלוואה הוא קריטריון משמעותי ובעל השפעה על נכונות הבנק לסייע.

אישיות והשגת אפקט מרבי

מלבד בדיקת הנתונים במאגרי המידע והתכנית העסקית ההחלטה נמצאת בסוף בידי מנהל הסניף, ישנם עקרונות ברזל אשר יתמכו בבקשתכם, כאשר הראשונה היא קביעת פגישה עם מנהל הסניף בלבד וניתן להסתייע ביועץ מוסמך מטעמך המעיד על רצינות.

העיקרון השני הוא הצגת תכנית עסקית ברורה ומפורטת שאתם שולטים בה, בנתוניה ובמספריה תוך הצגת תחזיות וירידה לפרטים הקטנים. העיקרון השלישי הוא מה אתם משדרים, שדרו רצינות ואמינות, הציגו את הרקורד שלכם תוך אופטימיות ויציבות.

כדי להשיג מימון לפתיחת העסק מהבנק יש להיערך בהתאם לפגישה העשויה להיות מכרעת, התכוננו היטב מראש, ערכו בדיקה מקדימה על הסניף מנהלו וגשו כאשר בידכם תכנית עסקית הכוללת יכולות החזר, עמידה בכליי הברזל הללו ישפרו את סיכוייכם לקבלת הסיוע ויקרבו אתכם צעד נוסף בדרך להגשמת החלום ופתיחת עסק משלכם.

ראו גם:

פתיחת עסק קטן – איך תעשו את זה נכון?

ייעוץ כלכלי – ייעוץ בניהול והקמת עסק לעצמאים ושכירים להצלחת העסק

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915