למה כדאי להתחיל את הסטארטאפ עוד בזמן הלימודים?

מסלול החיים הנורמטיבי נראה ברור למדי – לומדים בבית הספר, לפעמים גם בחוגים, לאחר מכן ממשיכים ללימודים גבוהים, עם עדיפות ברורה למקצועות טכנולוגיים מתקדמים, הייטק, הנדסת תוכנה. לאחר שיש דיפלומה ביד אפשר להתחיל לחשוב על קריירה, אולי הקמת סטארטאפ.

אך המציאות כבר הוכיחה שסטארט אפ מוצלח מבוסס על רעיון, חזון תעוזה, ותכנון, ופחות על השאלה האם כבר יש בקורות החיים תואר או קורס יוקרתי (או שאתם עדיין לומדים). יותר ויותר צעירים מחליטים לקדם סטארטאפ עוד בזמן הלימודים – זה אפשרי וזה בהחלט יכול להיות מוצלח.

הזמן להיות יצירתיים

מדוע כדאי לחשוב על סטארטאפ עוד בזמן הלימודים? האם זה לא מוקדם מדי? האם לא כדאי לצבור תחילה ניסיון כמהנדס, תוכניתן או איש פיתוח? למרות שיש כאלה שהצליחו בגיל יחסית מבוגר, תקופת הלימודים מהווה פרק זמן מושלם להפגנת יצירתיות ומעוף.

דווקא בגילאים צעירים, לפני שמקימים בית וישנה אחריות של גידול ילדים, משכנתא וכדומה, הראש פנוי יותר לקידום מיזמים טכנולוגיים ורעיונות יצירתיים מגוונים.

בגילאי העשרים והשלושים המחשבה גמישה יותר, פחות מקובעת או שבלונית. דווקא סביבת הלימודים, לכאורה עתירת מטלות ודרישות, מעודדת את היצירתיות

מוכנים לקחת סיכונים

בתקופת הלימודים, ניתן למצוא הרבה יותר מוכנות לקחת סיכונים. יש להודות על האמת, מרבית מיזמי הסטארטאפ אפ לא זוכים להגיע להצלחה או אפילו לבשלות, אבל אלה שהם יזמים בנשמתם מגלים זאת בגיל צעיר ומוכנים לנסות שוב ושוב.

אם יש לכם רעיון וחשק לשנות, אל תתנו לדעות קדומות לעצור אתכם ואל תחכו שהזדמנות תופיע אי פעם בעתיד. אתם אלה שיוצרים הזדמנויות וכעת – יש אפשרות לקבל סיוע מגורמים שונים עוד בתקופת הלימודים. גיליתם שקיים איזשהו צורך, שנובע מכם או מאנשים הקרובים לכם? יש סיכוי שפתרון טכנולוגי יהיה מבוקש על ידי קבוצת אוכלוסייה גדולה שגם תהיה מעוניינת לשלם על כך.

מוסדות אקדמאים רבים פותחים תוכניות יזמות, שמיועדת במיוחד לסטודנטים ולעיתים לבוגרים טריים. תוכניות יזמות יכולות להיות בשיתוף גורמים מסחריים ועסקיים שגם מממנים אך לעיתים התמיכה תהיה בליווי המקצועי והתוויית הדרך.

תוכניות לסטודנטים יכולות ללמד מהו ההבדל בין רעיון טוב לבין רעיון טוב לסטארטאפ. תוכניות הדרכה יכולות לסייע בבניית תוכנית עסקית, לקראת הצגתה בפני משקיעים פוטנציאליים. בטכניון, למשל, מציעים קורסים שנועדו ללמד כיצד לגייס כסף לסטארטאפ. במכללה האקדמית אורט בראודה להנדסה קיימת תוכנית לקידום סטאראפים וכך קיים גם במוסדות נוספים.

יוצרים את הניסיון לעצמכם

לא כדאי לתת לעובדה שסטארטאפים רבים לא ממריאים יותר מדי גבוה לעמוד בדרככם. העובדה שהסטודנט משלב בין לימודים לבין יזמות יכולה לסייע גם בפיתוח מקצועי, בהשתלבות בתפקידים מעניינים כשכירים בהמשך. ידוע כי למעט סטודנטים מצטיינים, לא קל להשתלב כיום בתפקידים מעניינים בפיתוח, בהנדסת תוכנה וכדומה.

סטודנט שכבר צבר ניסיון מסוים ביזמות, אחד שכבר למד על בשרו מהי עבודה מעשית בתחום המעניין אותו, מקבל הרבה נקודות זכות אצל מעסיקים. הוא גם יוכל להצטרף לסטארטאפ בשל יותר (כזה שכבר ביצע גיוס כספים ראשוני) ביתר קלות.

שלם הגדול מסך חלקיו

גם אם יש לכם רעיון מצוין ואתם חסרים את הידע הטכני לפיתוחו, אינכם צריכים להתייאש. סטארטאפ מוצלח בדרך כלל מתחיל כאשר מאחוריו גורם שהוא בעל חזון ולצידו, שותף בעל כישורים שיווקיים ועוד שותף – בעל יכולת טכנית גבוהה. כאשר סביבכם הרבה צעירים וסטודנטים כמוכם, צרו קשרים, חפשו את בעלי הכישורים, חפשו לא רק חברים לבילויים אלא גם שותפים לדרך. שותפות עסקית יזמית נותנת כוח בלתי מבוטל ויוצרת שלם שהוא גדול יותר מסך חלקיו.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915