פקדונות של בנק הפועלים

פקדונות בנק הפועליםמעוניינים בפיתרון השקעה סולידי עם רווחים נאים? נמנים על לקוחותיו של בנק הפועלים? שילוב זה מציע עבורכם לא מעט אפשרויות. בנק זה, שהחל לפעול עוד הרבה לפני קום במדינה (1921), נחשב לאחד המובילים בישראל בכל הקשור למתן שירותים למגזר הפרטי או העסקי. אחד מהם הוא, כמובן, הפקדונות.

בשנת 2010, נחשב בנק הפועלים לבנק הגדול ביותר בישראל. הבסיס הכלכלי האיתן שלו, והניסיון הפיננסי עתיר השנים של אנשיו, באים לידי ביטוי בכל רגע נתון- וגם בדמותם של מסלולי הפקדונות המגוונים הקיימים בו.

פקדונות שקליים

את הסקירה שלנו של פקדונות של בנק הפועלים נתחיל במסלולים המבוססים על האפיק השקלי. העיקרון שלהם פשוט: הלקוח מפקיד סכום כסף מסוים לתקופה מוגדרת בקופת החיסכון, ובתום התקופה מקבל את הכספים, בתוספת הריבית, הפרשי ההצמדה או אחד מהם.

הלקוח יכול לבחור בין פיקדון שקלי המתנהל על פי ריבית בסיסית, לבין כזה המוצמד למדד המחירים לצרכן. יתרון עיקרי של התכניות האלה הוא היעדר עמלת הפעולה, דבר אשר אינו מובן מאליו תמיד בנוף הבנקאות של מדינת ישראל.

הפקדונות השקליים העיקריים של בנק הפועלים

מסלולי הפקדון השקלי של בנק הפועלים נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: ריבית קבועה או ריבית משתנה. נתייחס ראשית אל התחום הראשון, וזאת באמצעות מסלולי הפק'מ. המסלול הבסיסי מיועד לתקופת חיסכון הנעה בין שבוע לשנה (ללא נקודות יציאה), והריבית בו מחושבת כריבית דריבית לתקופת הזמן אותה קבע הלקוח.

מסלול פק'מ פלוס, שאורכו שבוע עד 700 ימים, כולל כבר תחנות יציאה וריבית המחושבת בקו ישר, כלומר, ריבת דריבית שנתית, אשר מצורפת לקרן בתום השנה.

בכל הקשור למסלולי הריבית המשתנה, הרי שגם בהם קיימות שתי אפשרויות עיקריות. תוכנית הפר'מ דומה מאד לפק'מ מבחינת תקופות הזמן והיעדר נקודת היציאה, אלא שבה הריבית היא משתנה, ונקבעת על בסיס ריבית הפריים לתקופה שהוגדרה. מסלול פר'ם פלוס, שמיועד לתקופות של שבוע עד שנתיים, מחשב את הריבית באופן דומה, אלא שהיא ניתנת בתום השנה ומחושבת בקו ישר.

פקדונות המבוססים על מט'ח

פקדונות מט"ח של בנק הפועלים ניתנים להפקדה על פי שורה נכבדה של מטבעות עולמיים, לרבות דולר (אמריקאי או קנדי), אירו, ליש'ט, פרנק שוויצרי ועוד. ברוב המקרים, הריבית על הפקדון נקבעת על פי יתרת מטבעות החוץ שבחשבונו של הלקוח.

גם במקרה הזה ניתן להבחין בין לא מעט מסלולים עיקריים. פקדון המט'ח היומי מיועד לתקופה קצרה (עד שנה), עם ריבית קבועה, ואפשרות למשוך את הכספים בתום התקופה. פקדון לפי חודשים מתייחס למועדים ספציפיים, במסלול הריבית הקבועה למשך 2-5 שנים הריבית משולמת מדי מספר חודשים לחשבון העובר ושב ועוד.

קיימים גם מסלולי ריבית משתנה, וכן מסלול ריבית דריבית, הכולל ריבית קבועה המתווספת בכל חודש לקרן וניתנת בסיום התקופה.

פקדונות המושפעים משערי המטבע העולמיים

בשונה מהסוג הקודם של הפקדונות, בפקדונות העולמיים ההפקדה נעשית בשקלים, וסכום הריבית נקבע על פי שערי המטבע היציגים.
מסלולים אלה, למעשה, נחשבים לצמודי מט'ח, וניתן למשוך את הכספים מהם רק בימים בהם נקבע שער יציג של מטבע מסויים. גם פה רשימת המטבעות גדולה, אם כי פוטנציאל הסיכון קיים בהחלט.

פקדונות אחרים של בנק הפועלים

בנק הפועלים מציע עבור לקוחותיו מספר פקדונות ייחודיים. דוגמא מובהקת לכך היא הפקדונות המשולבים, בהם ניתן לקבוע את שערי הריבית או ההצמדה לפי תקופות זמן מסוימות. למשל, ניתן בהחלט לשלב בין ריבית שקלית לריבית הצמודה למדד.
מסלול אחר הוא מסלול היתרון המובנה, המתבסס על שווקי ההון העולמיים.

אז מה היה לנו בכתבה:
באנר בנק אינפו
לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית

לורן מוסייוף מומחית פיננסית בעלת ניסיון עשיר, ליווי של אלפי לקוחות מרוצים והשתתפות בפורומים מקצועיים. מייסדת ומנהלת הפורטל בנק אינפו, המקום שמנגיש לכם את כל המידעבנושא פיננסי והשקעות נדל"ן.

074-7690915